Παρέμβαση του Προέδρου της Επιτροπής Δεοντολογίας & Βουλευτή Ν.Δ. στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής
Παρέμβαση του Προέδρου της Επιτροπής Δεοντολογίας & Βουλευτή Ν.Δ. κ. Γιάννη Τραγάκη στη συνεδρίαση της Επιτροπής ΔΕΚΟ της Βουλής με θέμα ημερησίας διάταξης: "
Ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής, κατά το άρθρο 49Α του Κανονισμού της Βουλής:
α) του προτεινομένου από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της υπό σύσταση εταιρείας με την επωνυμία «Οδικές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία» (Ο.ΣΥ.), κ. Κωνσταντίνου Καραγιαννόπουλου.
β) του προτεινομένου από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για διορισμό στις θέσεις του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου και του Διευθύνοντος Συμβούλου της υπό σύσταση εταιρείας με την επωνυμία «Σταθερές Συγκοινωνίες Ανώνυμη Εταιρεία» (ΣΤΑ.ΣΥ.), κ. Βασιλείου – Ιωάννη Σπυράκου.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα ξεκινήσω με μια παρατήρηση προς το Προεδρείο επ’ ευκαιρία της παρουσίας της πολιτικής ηγεσίας στη συγκεκριμένη ακρόαση. Θα ήθελα να σας παρακαλέσω κάθε φορά που θα καλούνται προς ακρόαση φορείς εκείνων, οι οποίοι θα αναλάβουν σαν Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι, να παρίσταται η πολιτική ηγεσία των αντίστοιχων υπουργείων.
Αναλαμβάνετε ένα δύσκολο έργο. Κάνατε έναν απολογισμό για την ΕΘΕΛ και για την ΤΡΑΜ, αλλά τώρα θα εκπροσωπήσετε την ΟΣΥ και την ΣΤΑ.ΣΥ. και από ό,τι γνωρίζω είστε περίπου ενημερωμένοι για το πώς θα λειτουργήσουν οι δύο αυτοί Οργανισμοί.
Η πρώτη μου ερώτηση είναι η εξής. Έχετε συνολικά 279 εκατομμύρια ευρώ έλλειμμα. Θα κληθείτε φέτος να περιορίσετε το έλλειμμα αυτό κατά 15%. Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να γίνει αυτό. Θα γίνει π.χ. μείωση των μισθών, θα γίνουν απολύσεις; Θα πείτε ότι θα μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα, αλλά αυτά βλέπω από τους ισολογισμούς που μας δώσατε ότι δεν είναι τόσα πολλά, που θα μπορέσουν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για να μειωθεί αυτό το έλλειμμα. Θα αυξήσετε την τιμή των εισιτηρίων; Tiσκοπεύετε να κάνετε;
Η δεύτερη ερώτησή μου είναι η ακόλουθη. Ήθελα να μου πείτε για το πρώτο τετράμηνο του 2011, εάν έχετε, περίπου, γνώση των οικονομικών αποτελεσμάτων των δικών σας εταιρειών ή των δύο μεγάλων ΟΣΥ και ΣΤΑ.ΣΥ. για να κάνουμε μια σύγκριση πως πήγε το 2010 και πώς θα πάει το 2011, για να έχουμε μια πρόβλεψη για μέχρι το τέλος του 2011.
Toτρίτο μου ερώτημα είναι το εξής. Γνωρίζετε ότι μια μεγάλη πληγή είναι η εισιτηριοδιαφυγή και τα πλαστά εισιτήρια. Αυτά, περίπου, αποτελούν το 20% των μεταφερομένων, το οποίο αποτελεί ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Πώς σκέπτεστε να το αντιμετωπίσετε αυτό;
Καλό είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Μήπως, όμως, ενόψει του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο όταν και όποτε εφαρμοστεί θα μπορούσατε να κάνετε περισσότερους ελέγχους; Κύριε Καραγιαννόπουλε, εσείς το δοκιμάσατε στην ΕΘΕΛ, χρησιμοποιήσατε εθελοντές εργαζόμενους εκτός του ωραρίου τους, ώστε να κάνουν έλεγχο των εισιτηρίων και απεδείχθη ότι είχαν καλά αποτελέσματα.
Μήπως, λοιπόν, ορισμένοι από τους απολυμένους συμβασιούχους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων; Διότι το 20% είναι ένα τεράστιο νούμερο. Έκανα έναν πρόχειρο υπολογισμό και είδα ότι το 20% αυτό αντιστοιχεί και για τις δύο αυτές καινούργιες εταιρείες, σε περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ και οι μισθοί όλων αυτών των συμβασιούχων οι οποίοι απολύθηκαν είναι 2 εκατ.. Μήπως θα έπρεπε να το δείτε με άλλο μάτι αυτό το θέμα, διότι είναι μια τεράστια πληγή η εισιτηριοδιαφυγή και τα πλαστά εισιτήρια.
Ήθελα επίσης να πω στον κ. Καραγιαννόπουλο, ότι, πράγματι, μπήκαν 200 νέα οχήματα νέας τεχνολογίας, τα οποία δεν ρυπαίνουν και είναι πολύ σημαντικό αυτό. Αποσύρθηκε περίπου ίδιος αριθμός, που έκαναν πολύ μεγάλη ζημιά. Θα αναφέρω ένα μικρό παράδειγμα και θέλω να σας παρακαλέσω να το προσέξετε, για τη γραμμή Λόφος Βώκου-Καστέλλα. Επειδή είναι ανηφορικός ο δρόμος, τα λεωφορεία τα οποία χρησιμοποιούνται είναι πολύ παλιάς ρυπαντικής τεχνολογίας, δημιουργούν τεράστια προβλήματα ρύπανσης.
Απευθυνόμενος στον κ. Σπυράκο, έχω υποβάλλει πολλές ερωτήσεις στη Βουλή σε σχέση με το τι πρέπει να γίνει για τη γραμμή του τραμ από το ΣΕΦ μέχρι τον Πειραιά και μέχρι την Φρεατίδα, που είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και θα αποσυμφόρησει και θα δημιουργήσει τις καλύτερες προϋποθέσεις, γιατί για αυτές τις περιοχές έχουμε κάνει ήδη την μελέτη και την ξέρετε. Υπολογίζουμε περίπου 5.000 με 6.000 εισιτήρια να έχουμε από αυτές τις γραμμές και τη γραμμή, βέβαια, που είμαι υπέρμαχος πάντοτε εγώ, Πειραιάς-Πέραμα. Δηλαδή είναι μια γραμμή που λειτουργούσε, μια γραμμή που είναι έτοιμη και νομίζω ότι μπορείτε να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις να ξαναλειτουργήσει η γραμμή Πειραιάς-Πέραμα. Αυτές τις ερωτήσεις είχα και σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Εύχομαι καλή δύναμη.