Search
× Search
Πέμπτη, 18 Απριλίου 2024

Δελτία Τύπου

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Ομιλία στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Το λόγο έχει ο κύριος Τραγάκης.

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Εγώ, Κύριε Υπουργέ, θα σας συγχαρώ για τη διαδικασία, γιατί ήταν μία διαδικασία άψογη, από την αρχή μέχρι το τέλος. Ακολούθησε κατά γράμμα τα προβλεπόμενα από το νόμο, τον οποίο περάσαμε για την ΑΠΑ και θα ήθελα να επαναλάβω για μία ακόμα φορά, κύριε Πρόεδρε, το αίτημά μου, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να μην έχει γνώμη, να έχει αποφασιστική γνώμη, δηλαδή ψήφο. Αυτό είναι –και θα το λέω κάθε φορά- δύο-τρεις δεκαετίες που παλεύω γι’ αυτό το θέμα και θα πρέπει κάποτε νομίζω να υλοποιηθεί.

Για εσάς, κύριε Τσίτουρα, σας έχουμε ακροαστεί. Για εμένα τουλάχιστον προσωπικά είναι η τέταρτη ή η πέμπτη φορά που σας ακροώμαι. Γνωρίζω τις ικανότητές σας, γνωρίζω ότι περάσατε από θέσεις, στις οποίες πήγατε πάρα πολύ καλά και κυρίως η συνεργασία μας σε ό,τι αφορά το «Αττικό Μετρό» ήτανε πολύ εποικοδομητική, τόσο εποικοδομητική που δεν φαίνεται ακόμα, φάνηκε, όμως, τώρα με τα εγκαίνια που κάναμε στη Γραμμή 3 Αγία Βαρβάρα-Κορυδαλλός-Νίκαια, που είναι στην ιδιαίτερη περιφέρεια μου και ξέρω τι συνεργασία κάναμε για να γίνει ο Σταθμός του Κορυδαλλού, διότι δεν θα γινόταν, δεν είχε τα απαιτούμενα μέτρα και κάνατε ολόκληρη αλλαγή και αυτό νομίζω ότι είναι στα υπέρ σας.

Θα σταθώ τώρα στη ΑΠΑ, διότι, μας επεβλήθη η ΑΠΑ; Όχι. Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορεί ο εποπτεύων να είναι και εποπτευόμενος. Δεν είναι δυνατόν ο κρίνων να είναι και κρινόμενος. Δεν μπορούσε να γίνει. Έπρεπε λοιπόν να γίνει απογαλακτισμός από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αυτό ήταν και η εφαρμογή για την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Η αποστολή είναι η άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών, εποπτικών αρμοδιοτήτων στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών αερολιμένων. Το συμπληρώνω αυτό, διότι είναι ο οικονομικός ρυθμιστής της αγοράς των αερομεταφορών η ΑΠΑ. Διέπεται από την εθνική νομοθεσία, την ευρωπαϊκή νομοθεσία, αλλά και τη διεθνή νομοθεσία διότι έχουμε πάρει μοντέλα και από τις άλλες χώρες για να καταλήξουμε σε αυτό το μοντέλο, που νομίζω ότι είναι το ιδανικό μοντέλο, με μία μόνο παρατήρηση που έχω να κάνω εγώ σε ό,τι αφορά το προσωπικό.

Ο αρχικός νόμος προέβλεπε ότι 488 άτομα θα έπρεπε να έχει σαν προσωπικό η ΑΠΑ, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Τώρα με την καινούργια διάταξη όπως έγινε μιλάμε για 172. Δηλαδή, έγινε αποκλειστικά επιτελικός ο ρόλος. Δεν ξέρω αν χρειαστεί να γίνει βελτίωση σε αυτό το θέμα, κύριε Υπουργέ και μήπως χρειαστεί να κάνουμε και άλλες μετακινήσεις. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει 2.400, αν δεν απατώμαι, άτομα περίπου. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι από αυτούς, για να καταλάβουμε και το μέγεθος της μεταφοράς, θα πάνε μόνο έξι άτομα ελεγκτές για την αεροπλοΐα, δηλαδή, 6 έμπειροι πιλότοι, οι οποίοι μάλιστα έχουν σχεδόν οριστεί, είναι παλιοί πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ολυμπιακής Αεροπορίας, θα πάνε έξι ηλεκτρονικοί στη Διεύθυνση Διεθνούς και Εποπτικής Ναυτιλίας, θα πάνε αερολιμενικοί, για την εποπτεία στην ΑΠΑ και θα πάνε και χειριστές, για να κάνουν τους επιθεωρητές σε αεροπορικές εταιρείες, θα είναι δηλαδή ο κυριότερος ρόλος που θα έχουνε, διότι αυτοί θα δίνουν τις άδειες και το τονίσατε και εσείς, κύριε Τσίτουρα πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος αυτός που θα δίνει τις άδειες στις καινούργιες εταιρείες.

Θα σταθώ σε κάτι το οποίο μου είπατε και θα ήθελα να το διευκρινίσετε λίγο παραπάνω, τους κανόνες για τα drones, που είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Η εξέλιξη είναι ραγδαία και δεν είναι μόνο στην πολιτική αεροπορία, είναι ραγδαία και στην Πολεμική Αεροπορία και θα πρέπει να μπουν κανόνες, από τους οποίους θα διέπονται.

Όπως, επίσης, στην αερομεταφορά. Σε λίγο πιστεύω –ελπίζω- ότι και η αερομεταφορά θα έχει μεγαλώσει πολύ, θα έχει ανδρωθεί, σε ό, τι αφορά τα αεροταξί, σε ό, τι αφορά τα ελικόπτερα. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν ότι ο ρόλος σας γίνεται ιδιαίτερα πιο δύσκολος και πιο πολύπλοκος.

 

Εκείνο που μου έκανε εντύπωση για τους στόχους και χαίρομαι που θέσατε στόχους, γιατί σημαίνει ότι έχετε μελετήσει το όλο θέμα και την όλη νομοθεσία, γιατί θέσατε στόχους για την προαγωγή της Αρχής, για την ανάπτυξη της αγοράς, για τον εναρμονισμό με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, που είμαστε υποχρεωμένοι να το κάνουμε αυτό με τον ICAO, με τον ESA και για την διοικητική επάρκεια και κλείσατε με κάτι που με αγγίζει πολύ, που είναι η προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή, τα λεγόμενα ψιλά γράμματα.

 

Είναι τα λεγόμενα ψιλά γράμματα. Θα ήθελα να σας παρακαλέσω, με αυτές τις δύσκολες συγκυρίες που περνάει η  αερομεταφορά, λόγω του covid, να σκύψετε πάνω σ’ αυτό το πρόβλημα σε ότι αφορά την προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή.

Βεβαίως και η γνώμη μας είναι θετική. Σας εύχομαι καλή επιτυχία, εύχομαι σε έξι περίπου μήνες ότι θα τα πούμε από κοντά, για να δούμε πόσο έχει προχωρήσει. Αν χρειαστείτε οποιαδήποτε βοήθεια κοινοβουλευτική είμαι στη διάθεσή σας.

 

Print
1907 Rate this article:
No rating

Ομιλίες

Συνεντεύξεις

Δηλώσεις

Δήλωση του Προέδρου Επιτροπής Δεοντολογίας και Βουλευτή Β’ Πειραιά, κ. Γιάννη Τραγάκη, μετά το πέρας της στρατιωτικής παρέλασης για την 28η Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη

Δήλωση του Προέδρου Επιτροπής Δεοντολογίας και Βουλευτή Β’ Πειραιά, κ. Γιάννη Τραγάκη, μετά το πέρας της στρατιωτικής παρέλασης για την 28η Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη

Δήλωση του Προέδρου Επιτροπής Δεοντολογίας και Βουλευτή Β’ Πειραιά, κ. Γιάννη Τραγάκη, στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» για την ιστορική έδρα της Ν.Δ. στη Ρηγίλλης

Δήλωση του Προέδρου Επιτροπής Δεοντολογίας και Βουλευτή Β’ Πειραιά, κ. Γιάννη Τραγάκη, στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» για την ιστορική έδρα της Ν.Δ. στη Ρηγίλλης
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω