Search
× Search
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Δελτία Τύπου

/ Κατηγορίες: Δελτία Τύπου

Ερώτηση του Βουλευτή Β' Πειραιά, Ιωάννη Τραγάκη, προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ

ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΝΔ , Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Αριθμ. Πρωτ. Ερώτησης: 8723/13.9.2017

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής

 

« Κύριε Υπουργέ,

Από την πρώτη στιγμή που επισκέφθηκα τη Σαλαμίνα, ως βουλευτής Β’ Πειραιά, μαζί με τον Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη,  και τον Αναπληρωτή Τομεάρχη, κ. Χαράλαμπο Αθανασίου  για να διαπιστώσουμε τις περιβαλλοντικές καταστροφές που προκάλεσε η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», διατύπωσα την άποψη ότι οι ευθύνες για την οικολογική καταστροφή του ναυαγίου πρέπει να αναζητηθούν σε δύο επίπεδα:

  1. Στις συνθήκες και τα αίτια βύθισης του πλοίου. Αληθεύει ότι το  Δ/Ξ «Αγία Ζώνη II» ήταν κινητή οικολογική βόμβα, χαρακτηρίζεται ως πλοίο  υπερήλικο (κατασκευής 1972), ανασφαλές, εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ότι σύμφωνα με  καταγγελίες στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα  μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες ; Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά, όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος.
  2. Στις ευθύνες του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Σε ότι αφορά την περιβαλλοντική καταστροφή αποδείχθηκε περίτρανα η ανικανότητα και η ανεπάρκεια σχεδιασμού και οργάνωσης και κυρίως των μέσων για τον περιορισμό της θαλάσσιας ρύπανσης. Οι κάτοικοι της Σαλαμίνας καταγγέλλουν ότι τα συνεργεία απορρύπανσης καθυστέρησαν αδικαιολόγητα και έτσι παρήλθε το πιο κρίσιμο διάστημα των 11 πρώτων ωρών, χωρίς να επιτευχθεί η στεγανοποίηση του χώρου ώστε να μην εξαπλωθεί το μαζούτ. 

Δυστυχώς, η κατάσταση επιβεβαιώνει τους χειρότερους φόβους μας. Τα κομμάτια της πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκαν στα Σελήνια και την Κυνόσουρα παρασύρθηκαν από τον άνεμο και τα ρεύματα και έφτασαν στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Πειραϊκής και κοντά στις ακτές της Φρεαττύδας και όπως επισημαίνουν πολλοί επιστήμονες επίκειται κίνδυνος μόλυνσης μεγάλου μέρους του Αργοσαρωνικού, αν δεν λάβουν χώρα ταχύτατες ενέργειες βαθέως καθαρισμού.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Πώς πλοία, με τις προδιαγραφές του Δ/Ξ «Αγία Ζώνη II», αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με τη μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, πιστοποιούνται ως αξιόπλοα, ενώ είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος,;
  2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα απορρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής και κυρίως με ποια μέσα θα επιτευχθεί; Πολλοί επιστήμονες επισημαίνουν ότι αν  τα συνεργεία αργοπορήσουν περαιτέρω θα χρειαστούν χημικά, τα οποία θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση, ενώ προειδοποιούν ότι αν δεν γίνουν εις βάθος ενέργειες και για τον καθαρισμό του βυθού, η περιοχή θα αποκαθαριστεί πλήρως μετά από 20 χρόνια.

 

Πειραιάς,  13 Σεπτεμβρίου 2017

                                                                                              Ο ερωτών Βουλευτής                                                                                                    

    

      Ιωάννης Τραγάκης

  Βουλευτής Β’ Πειραιώς 

Print
1841 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω