Απόσπασμα ομιλία του Προέδρου της Επιτροπής Δεοντολογίας & Βουλευτή Ν.Δ. Β' Πειραιά κ. Γ. Τραγάκη στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής
Αποόσπασμα Ομιλίας του Προέδρου της Επιτροπής Δεοντολογίας & Βουλευτή Ν.Δ. Β' Πειραιά κ. Γιάννη Τραγάκη στην Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας με θέμα ημερησίας διάταξης: "Ακρόαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ο.Σ.Ε. Α.Ε."
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Πρόεδρος της Βουλής - Πρόεδρος της Επιτροπής): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση της Επιτροπής μας με αντικείμενο την ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής, κατά το άρθρο 49Α΄ του Κανονισμού της Βουλής, του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ανώνυμης Εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε. Α.Ε.)», προτεινομένου από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτριο Ρέππα, για διορισμό και στη θέση του Προέδρου της εταιρείας του κ. Παναγιώτη Θεοφανόπουλου.
Κύριε Θεοφανόπουλε, αν θέλετε για 2-3 λεπτά πολύ σύντομα στην αρχή μια, ας το πούμε, ενημέρωση, γιατί έχετε τώρα ένα ικανό χρονικό διάστημα στον Ο.Σ.Ε. και μετά θα τεθούν οι ερωτήσεις από τους συναδέλφους, στις οποίες θα απαντήσετε.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ (Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Σ.Ε., υποψήφιος για διορισμό και στη θέση του Προέδρου της Εταιρείας): Κύριε Πρόεδρε, θα προσπαθήσω να είμαι πάρα πολύ σύντομος. Το εννεάμηνο του 2010 στο οποίο ήμουν στον Ο.Σ.Ε., βεβαίως, συνολικά μετά την ενοποίηση Ο.Σ.Ε. και ΕΔΙΣΥ η ευθύνη που αντιστοιχεί για το αντικείμενο το διευρυμένο πλέον του Ο.Σ.Ε. ξεκινάει στην ουσία από τον Δεκέμβριο, διότι το επιχειρησιακό σκέλος του Ο.Σ.Ε. ήταν ο ΕΔΙΣΥ, δηλαδή, ο διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής. Εάν έβλεπε κανείς τις οικονομικές καταστάσεις του Ο.Σ.Ε. και του ΕΔΙΣΥ αν μπορεί να πει κανείς σε ενιαίο επίπεδο θα έβλεπε ότι είναι ένας Οργανισμός, ο οποίος είναι πάρα πολύ επιβαρυμένος με χρηματοοικονομικά έξοδα, δηλαδή, τόκους και χρεολύσια, που έφθαναν το έλλειμμα τους σε δυσθεώρητα ύψη και με τις αναγωγές που υπήρχαν μπορούσε κανείς να ισχυρίζεται ότι είχαμε 3 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα έλλειμμα. Αυτό βέβαια λογιστικά ήταν αλήθεια. Επομένως, το ένα σκέλος ήταν ότι είχε αυτό το πολύ μεγάλο θέμα.
Το δεύτερο είχε να κάνει με το κόστος της μισθοδοσίας, το οποίο σε ένα ποσοστό οφειλόταν στο προσωπικό, το οποίο σε ορισμένους κλάδους ήταν υπερβάλλον, σε άλλες, όμως, περιπτώσεις οφειλόταν στις υπερβολικές δευτερεύουσες αποδοχές, οι οποίες υπήρχαν με μια σειρά συλλογικών συμβάσεων και άλλων συμφωνιών τα τελευταία πάρα πολλά χρόνια.
Το τρίτο στοιχείο είναι ότι λόγω των πολύ μεγάλων παγίων (βλέπε ακίνητη περιουσία και τροχαίο υλικό), επίσης, επιβαρύνθηκαν με ένα πολύ μεγάλο ποσό αποσβέσεων και επομένως, δεν θα μπορούσε κανείς να διαχειριστεί αυτόν τον Οργανισμό παρά ίσως κάνοντας σημειακές παρεμβάσεις εάν δεν αναλαμβανόταν μια νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα διαχειριζόταν αν θέλετε ή να έδινε λύσεις σε αυτά τα κορυφαία θέματα.
Στο σημείωμά μου έχω κάνει μια παράθεση, ο νόμος που η Βουλή ψήφισε με αυξημένη πλειοψηφία ρύθμισε τα θέματα της ακίνητης περιουσίας, δηλαδή, ότι ανήκει στον Ο.Σ.Ε. περνάει στο δημόσιο πλέον και ο Ο.Σ.Ε. είναι ο διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ η ΓΑΙΑΟΣΕ για όσο διάστημα θα παραμείνει θυγατρική του Ο.Σ.Ε. θα διαχειρίζεται τη μη σιδηροδρομική υποδομή. Το τροχαίο υλικό που θα επιλεγεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είναι ο μεταφορέας επιβατών και εμπορευμάτων ανεξάρτητη εταιρεία και εκτός ομίλου θα πάρει το τροχαίο υλικό. Η σιδηροδρομική υποδομή διαχωρίζεται σε τέσσερις κατηγορίες, δίκτυο ενεργό, δίκτυο υπό κατασκευή σε προσωρινή αναστολή και καταργημένο. Ρυθμίζονται με συμβάσεις πλέον οι σχέσεις του Ο.Σ.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διότι ο ένας είναι πάροχος υπηρεσιών εν προκειμένω ο Ο.Σ.Ε.. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επομένως εισφέρει ένα τίμημα αρκετά σημαντικό έναντι αυτών των υπηρεσιών. Τονίζω το αρκετά σημαντικό διότι πλην της κρατικής επιχορήγησης που υπάρχει για πρώτη φορά στον Ο.Σ.Ε. το άλλο το έσοδο είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και είναι αρκετά κρίσιμο για εμάς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να πάει καλά και οι σχέσεις αυτές που έχουμε συνάψει να εξυπηρετηθούν, διότι μόνο έτσι και ο Ο.Σ.Ε. θα μπορέσει να πάει καλά.
Ένα σημαντικό θέμα είναι η ανάληψη των χρεών του Ο.Σ.Ε. από το δημόσιο. Αυτό πιστεύω ότι θεραπεύει τουλάχιστον την εικόνα των οικονομικών καταστάσεων του Ο.Σ.Ε.. Δεν θεραπεύει, βεβαίως, το πρόβλημα, διότι τα χρέη αυτά μεταφέρονται στο δημόσιο, συνεχίζουν να οφείλονται και θα πρέπει να συνεχίσουν να εξυπηρετούνται. Στα θέματα του προσωπικού η μεγάλη παρέμβαση ήταν ότι ο νόμος όριζε τη διαδικασία και το προσωπικό, το οποίο θα πρέπει να μεταταγεί.
(Συνέχεια ομιλίας του κ.ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, Διευθύνοντος Συμβούλου του Ο.Σ.Ε και υποψήφιου για διορισμό στη θέση του Προέδρου της εταιρίας).
Αυτή η διαδικασία βαίνει προς την ολοκλήρωση της. Υπογράφονται κοινές Υπουργικές αποφάσεις για τη μετάταξη του καθενός υπαλλήλου στις θέσεις υποδοχής και βεβαίως, οι συλλογικές διαπραγματεύσεις θα ρυθμίσουν μια σειρά από θέματα κανονισμών και συμβάσεων, οι οποίες έχουν καταγγελθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη.
Συνομιλούμε τον τελευταίο μήνα, θα έλεγα, με μεγάλη ειλικρίνεια, με την αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση, που είναι η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και πιστεύω πως τις επόμενες ημέρες θα έχουμε μια έκβαση, η οποία μπορεί να είναι θετική, ελπίζω. Εάν δεν συμβεί αυτό, ο νόμος δίνει τη δυνατότητα στον Υπουργό να νομοθετήσει. Θα ήθελα να αναφέρω, αν θέλετε, κάποια κομβικά νούμερα, διότι με βάση τις πρόνοιες του νόμου, εκπονήσαμε το επιχειρησιακό σχέδιο του Ο.Σ.Ε, το οποίο εγκρίθηκε από την ειδική γραμματεία των ΔΕΚΟ. Προβλέπει μια επιχορήγηση της τάξης των 106 εκατομμυρίων για το 2011. Όπως είπα, προβλέπει την ανάληψη του χρέους του Ο.Σ.Ε, όπου τόκοι και χρεολύσια ανέρχονται, περίπου, στα 11 δις. Έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια. Μετατάξεις προσωπικού από τον Ο.Σ.Ε, αρχίζουν γενομένης της μέτρησης από την 1η 9ου. Έχουν αποχωρήσει ήδη με συνταξιοδότηση, περί τους πεντακοσίους. Άλλοι χίλιοι εκατό θα αποχωρήσουν με τις μετατάξεις, επομένως, έχουμε μείον χίλιους εξακόσιους υπαλλήλους και φτάνουμε στο νούμερο, που ο νόμος ορίζει, ο Ο.Σ.Ε – ΕΔΙΣΥ, ο ενοποιημένος, να έχουμε δύο χιλιάδες οχτακόσιους υπαλλήλους.
Μέσω των συλλογικών διαπραγματεύσεων, θα επιχειρηθεί ένας εξορθολογισμός των δευτερευουσών απολαβών και των επιδομάτων, τα οποία είναι πάρα πολλά και διαχρονικά. Επίσης υπάρχουν ορισμένες τεχνικές παρεμβάσεις, όπως είναι τα θέματα της δήλωσης δικτύου. Δήλωση δικτύου είναι η φωτογραφία, του τί έχουμε, ως σιδηροδρομική υποδομή και τι υπηρεσίες παρέχουμε στις εταιρείες, οι οποίες μεταφέρουν εμπορεύματα και επιβάτες. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχει μόνο η ΤΡΕΝΟΣΕ, η σιδηροδρομική αγορά όμως είναι απελευθερωμένη και επομένως πρέπει να έχουμε τους όρους και τους κανόνες, υπό τους οποίους, οποιοσδήποτε τους πληροί, θα μπορεί να κυκλοφορεί και να κάνει αυτό το μεταφορικό έργο. Ο νόμος, επίσης, θεσπίζει τη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, που είναι ο επόπτης και του Ο.Σ.Ε και της ΤΡΕΝΟΣΕ και των, ενδεχομένως, άλλων παροχών μεταφορικού έργου που θα προκύψουν και μια σειρά από άλλα πράγματα, τα οποία, υπό μορφή τίτλων μπορώ να αναφέρω. Οργανωτική αναδιάρθρωση, νέο οργανόγραμμα και νέο σύστημα αξιολόγησης.
Υπάρχουν πλέον δείκτες απόδοσης, όχι μόνο οικονομικοί, αλλά και τεχνικοί για τον Ο.Σ.Ε, οι οποίοι, μαζί με την επιχορήγηση του κράτους και τον τρόπο, με τον οποίον αυτή θα δίνεται, θα περιληφθούν σε μία σύμβαση, που θα υπογραφεί μεταξύ Ο.Σ.Ε και δημοσίου. Αυτή, σχεδόν, έχει τελειώσει, με ορίζοντα τα τέλη Μαρτίου, να μπορέσουμε να την έχουμε ολοκληρώσει και να την υπογράψουμε. Νομίζω ότι για την οικονομία της συζήτησης, μπορώ να βάλω μια άνω τελεία εδώ. Ίσως αυτά ήταν τα δίκην τίτλων, τα κεντρικά ζητήματα, που ο νόμος αντιμετώπισε και αντίστοιχα το επιχειρησιακό σχέδιο του Ο.Σ.Ε περιέλαβε και αρχής γενομένης, από τον Δεκέμβριο του 2010, αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο εξελίσσεται, με ορίζοντα τριετίας.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Πρόεδρος της Βουλής - Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κύριος Τραγάκης.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Έχετε περάσει από εδώ κύριε Θεοφανόπουλε, πάλι, σαν διευθύνων σύμβουλος. Τώρα παίρνετε και τη θέση του Προέδρου, μιας και ο κύριος Τσιαμαντής, είναι γνωστό, ότι από χτες, πέρασε από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και διορίστηκε Πρόεδρος στη Ρ.Α.Σ, στη ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων.
(Συνέχεια ομιλίας του κυρίου Ιωάννη Τραγάκη)
Η πρώτη μου ερώτηση αφορά τη σχέση της Ρ.Α.Σ. με τον Ο.Σ.Ε.. Επειδή το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη Ρ.Α.Σ., δεν είναι το ίδιο που διέπει τη Ρ.Α.Ε. με τη Δ.Ε.Η., διότι ο ρόλος της Ρ.Α.Ε. είναι καθαρά συμβουλευτικός, ενώ με το νομοσχέδιο που περάσαμε τον Οκτώβριο για τη Ρ.Α.Σ., η Ρ.Α.Σ. έχει και εκτελεστικές αρμοδιότητες. Το πρώτο μου ερώτημα είναι, μήπως εμπλέκονται οι αρμοδιότητες της Ρ.Α.Σ. με τις αρμοδιότητες του Ομίλου Ο.Σ.Ε. – πλέον - γιατί θα μου επιτρέψετε να μη ξεχωρίζω πια ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά να έχουμε τον Όμιλο Ο.Σ.Ε. και πιστεύω ότι αυτές οι διεταιρικές σχέσεις, οι οποίες είχαν μεγάλη επιτυχία, όταν χρησιμοποιήθηκαν, θα πρέπει να γίνει μια ενιαία εταιρεία. Ο Ο.Σ.Ε. θα πρέπει να γίνει ενιαίος. Το πρώτο μου ερώτημα είναι αυτό: για τη σχέση Ρ.Α.Σ. και Ο.Σ.Ε..
Το δεύτερο θέμα, με το οποίο θα ήθελα να ασχοληθώ, κύριε Πρόεδρε, είναι ότι θα ήθελα να αθωώσω τον Ο.Σ.Ε., διότι, αποκλειστικός υπεύθυνος για τα ελλείμματα του Ο.Σ.Ε. είναι το ελληνικό κράτος. Όταν από το 1981 βάση του τότε νόμου, έπρεπε το ελληνικό κράτος, να επιδοτεί τον Ο.Σ.Ε., δεν τον επιδοτούσε, αναγκάσθηκε ο Ο.Σ.Ε., να πάει σε δανεισμό από την ελεύθερη αγορά, που είχε μεγάλα επιτόκια και φθάσαμε σε αυτό το «ποσό-μαμούθ» του ελλείμματος, των 11 δισ. €. Βάσει του νόμου έπρεπε το χρέος αυτό, να πάει στη γενική κυβέρνηση. Εδώ, το ερώτημά μου είναι εάν αυτό έχει γίνει.
Επίσης, ο νόμος προέβλεπε όλη η ακίνητη περιουσία του Ο.Σ.Ε., να περιέλθει στο δημόσιο. Αυτή ήταν η ανταλλαγή. Βέβαια, η ανταλλαγή ήταν ετεροβαρής, διότι, τα χρέη των περίπου 11 δισ. €, δεν αντισταθμίζεται με την περιουσία του Ο.Σ.Ε. που μπορούσε να αξιοποιηθεί ήταν 4,5 δισ. € κατά τις εκτιμήσεις και η άμεσα αξιοποιήσιμη είναι περίπου 1,5 €. Το ερώτημά μου είναι, εάν έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία.
Το τρίτο μου ερώτημα έχει σχέση με τη μείωση των γραμμών. Εδώ θα φέρω ένα παράδειγμα: εμείς, στην Ελλάδα - εάν δεν απατώμαι - έχουμε περίπου 2.550 χιλιόμετρα γραμμών. Στην Ε.Ε. αντιστοιχεί περίπου 450 χιλιόμετρα ανά ένα 1 εκατ. κατοίκους, άρα, κατά βάση εμείς θα έπρεπε να έχουμε 5000 χιλ. δίκτυο. Σκεφτείτε ότι έχουμε αραιότερο δίκτυο και από την Αλβανία. Άρα, το τρίτο μου ερώτημα είναι εάν προβλέπεται να γίνει μείωση δρομολογίων ή μείωση γραμμών.
Το τέταρτο ερώτημά μου αφορά το προσωπικό. Πράγματι, έφυγαν περίπου 520 με συνταξιοδότηση, από τις μετατάξεις προβλέπεται ότι θα φύγουν περίπου 1100, άρα, ο αριθμός, τον οποίο είχε ως στόχο το νομοσχέδιο, για ν’ αποχωρήσουν από τον Ο.Σ.Ε. θα ικανοποιηθεί, αλλά ο Ο.Σ.Ε. έχει τεράστια έλλειψη μηχανοδηγών. Από εκεί παρουσιάστηκε και το φαινόμενο, να υπάρχουν, πράγματι, άνθρωποι, οι οποίοι να αμείβονται με 3000 € το μήνα. Ήταν κάτι, το οποίο φαινόταν υπέρογκο, αλλά εάν αναλογιστούμε ότι οι μηχανοδηγοί δεν είχαν κάνει ποτέ τους ρεπό, εάν αναλογιστούμε ότι κάνανε δύο βάρδιες την ημέρα. Δηλαδή, δεν κάνανε οκτάωρο, κάνανε 16 ώρες. Υπάρχουν μηχανοδηγοί, που λένε ότι δεν τους έβλεπε το σπίτι τους. Πέρυσι είχαμε προτείνει και είχε αποδεχθεί ο κ. Υπουργός να γίνει ένας διαγωνισμός για την πρόσληψη 50 μηχανοδηγών, για να μπορέσει να ελαφρυνθεί το έργο από τους ήδη υπάρχοντες μηχανοδηγούς. Ήθελα να ρωτήσω τον κ. Θεοφανόπουλο, εάν αυτό έχει προχωρήσει.
Το τελευταίο θέμα που θα θέσω και έχει σχέση με το μακρόχρονο προγραμματισμό του Ο.Σ.Ε.: Υπάρχουν ορισμένες εκκρεμότητες, οι οποίες πρέπει οπωσδήποτε να υλοποιηθούν. Η πρώτη, η κύρια εκκρεμότητα είναι το Θριάσιο. Ήδη, όπως ξέρετε, η Cosco έχει διαμαρτυρηθεί εντονότατα και έχει δηλώσει ενδιαφέρον για την εκμετάλλευση του Θριάσιου με την προϋπόθεση ότι θα γίνει σιδηροδρομική γραμμή. Για τους γνωστούς λόγους, που όλοι ξέρουμε, των αμφισβητήσεων και των αποφάσεων του Συμβουλίου Επικρατείας έχει καθυστερήσει πάρα πολύ αυτό το έργο. Όταν πριν από δέκα μήνες είχαμε ρωτήσει τον κ. Θεοφανόπουλο, το είχε θέσει ως πρώτη προτεραιότητα και νομίζω ότι θα πρέπει να είναι και η πρώτη προτεραιότητα του Ο.Σ.Ε..
Μια πρόταση ακόμα: γνωρίζουμε όλοι ότι ο αγωγός Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη έχει εγκαταλειφθεί, για να είμαστε και ειλικρινείς. Το «γιατί εγκαταλείφθηκε» είναι πολιτικό θέμα, θα το γράψουμε και θα το εξετάσουμε πολιτικά. Να γίνει γραμμή σιδηροδρομική Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, ώστε η σιδηροδρομική γραμμή αυτή να μπορεί να μεταφέρει και υγρό φορτίο, αλλά και εμπορεύματα, διότι το εμπορευματικό έργο του Ο.Σ.Ε. είναι πάρα πολύ χαμηλό. Ήδη, όπως γνωρίζετε έχει απελευθερωθεί η μεταφορά εμπορευμάτων και, δυστυχώς, μόνο το 2% των εμπορευμάτων γίνεται μέσω του ΟΣΕ.
(Συνέχεια ομιλίας κ. ΙΩΑΝΝΗ ΤΡΑΓΑΚΗ)
Τέλος, πάνω στο θέμα των γραμμών, που είναι και αυτή μια πρόταση που πρέπει να εξεταστεί πάρα πολύ, είναι ότι τώρα που θα γίνει η προκήρυξη για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όποια εταιρία το πάρει, έχω την αίσθηση ότι, επειδή θα το πάρει σαν διαμετακομιστικό κέντρο μεταξύ της Νοτίου Ευρώπης και των πρώην ανατολικών χωρών, να εξεταστεί η γραμμή Θεσσαλονίκης-Μόσχας, με ποιες προϋποθέσεις, πώς μπορεί να δημιουργηθεί και τι τακτικότητα θα έχει.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Πρόεδρος της Επιτροπής): Θα προσθέσω και εγώ μια ερώτηση, παρεμφερή με την τέταρτη ερώτηση του κ. Τραγάκη, σε σχέση με τα δρομολόγια. Θα ήθελα να γνωρίζω αν υπάρχει και στις χερσαίες σιδηροδρομικές μεταφορές η δυνατότητα του χαρακτηρισμού άγονων γραμμών, επιδοτούμενων από την Ε.Ε., όπως είναι στις αερομεταφορές, γιατί υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις που αντιλαμβανόμαστε την ανάγκη να προβεί σε οικονομίες ο Ο.Σ.Ε. και να μειώσει δρομολόγια τα οποία δεν είχαν ιδιαίτερα μεγάλη κίνηση. Αλλά η παντελής κατάργησή τους δημιουργεί προβλήματα, όχι μόνο για την ανάπτυξη των περιοχών αυτών, που δε θα μπορούν να εξυπηρετούνται πλέον από τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, αλλά και κοινωνικής φύσεως προβλήματα, που δε θα υπάρχει κανένα δρομολόγιο τρένου. Για παράδειγμα, είναι η γραμμή Θεσσαλονίκη-Φλώρινα, που, αν δεν κάνω λάθος, ανακοινώθηκε ότι θα παύσει να έχει πλέον δρομολόγιο τρένου ή κάποιες γραμμές προς Πελοπόννησο, που επίσης θα πάψουν παντελώς. Υπάρχει ο θεσμός των άγονων επιδοτούμενων γραμμών και, αν ναι, ο Ο.Σ.Ε. σκέφτεται να κάνει χρήση αυτού του θεσμού;
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ (Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Σ.Ε., υποψήφιος για διορισμό και στη θέση του Προέδρου της Εταιρίας): Καταρχήν, ενθυμούμαι από πέρυσι ότι κ. Τραγάκη, ότι σε ορισμένα θέματα ήσασταν πιο ενημερωμένος και από εμένα και σε επίπεδο αριθμών και σε επίπεδο επισημάνσεων. Είμαι, όμως, υποχρεωμένος, παρά το γεγονός ότι πάρα πολλοί θα ήθελαν ο Ο.Σ.Ε. να είναι ενιαίος, αυτήν τη στιγμή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι μια ανεξάρτητη εταιρεία και είναι και εκτός του Ομίλου Ο.Σ.Ε.. Επομένως, κάποια από τα ζητήματα που θέσατε άπτονται αποκλειστικώς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά θα τα απαντήσω στο μέτρο που γνωρίζω τα πράγματα και ελπίζω να σας ικανοποιήσω.