Search
× Search
Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Εισήγηση του Βουλευτή Β' Πειραιά, Ιωάννη Τραγάκη, στην Επιτροπή Κανονισμού της Βουλής

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ ( Πρόεδρος της Βουλής – Πρόεδρος της Επιτροπής): Τον λόγο έχει ο κ. Τραγάκης.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Θα μου επιτρέψετε να είμαι αναλυτικότερος. Εγώ θα αναφερθώ σε μία μία από τις ρυθμίσεις, αφού πω εισαγωγικά ότι έγινε μια καλή δουλειά εδώ και αρκετούς μήνες με συνεννόηση, σημαντικό αυτό. Συνέδραμε αποφασιστικά ο κ. Μαυριάς, ο Πρόεδρος και όλες οι Υπηρεσίες της Βουλής, καθώς και ο Σύλλογος. Λύνει ορισμένες εκκρεμότητες που δημιουργούσαν προβλήματα που έπρεπε να λυθούν.

Πρώτη εκκρεμότητα ήταν ο βρεφονηπιακός σταθμός. Λειτουργούσε χωρίς άδεια, το ξέραμε εμείς από παλιά, είχαμε ένα τεράστιο πρόβλημα γι’ αυτό, λύνεται τώρα με αυτή την ρύθμιση, διότι επέχει άδεια λειτουργίας, επομένως και τυπικά λύνει το θέμα της λειτουργίας του βρεφονηπιακού σταθμού.

Στο άρθρο 2, όμως, έχω μια παρατήρηση να κάνω. Πράγματι το Γραφείο Διαχείρισης Ψηφιακών Πιστοποιητικών ήταν μονοπρόσωπο, ήταν ένας άνθρωπος, επομένως καλώς καταργείται. Γιατί όμως να πηγαίνει στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικής Υποστήριξης, αφού ήταν πληροφορικάριος, όταν υπάρχει η Γενική Διεύθυνση Πληροφορικής και Βιβλιοθήκης της Βουλής, στην οποία είναι ο κ. Αγγελόπουλος. Δηλαδή η πρότασή μου είναι να μην πάει στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Διοικητικής Υποστήριξης, αλλά να πάει στη Γενική Διεύθυνση που είναι και αρμόδια.

Για το άρθρο 3 δεν έχω να πω τίποτα, σχετικά με την έκδοση του περιοδικού. Είναι μια απόφαση την οποία είχαμε πάρει και παλαιότερα. Απλώς μια παρατήρηση που έχω είναι ότι παρέχουμε εξουσιοδότηση στον Πρόεδρο της Βουλής να έχουμε και εξωτερικούς συνεργάτες, δηλαδή να έχουμε τη δυνατότητα συνεργασίας με εξωτερικούς συνεργάτες. Ενδεχομένως θα δημιουργήσει μερικά προβλήματα αυτό, καθώς η Βουλή έχει και δημοσιογράφους και κάποιους υπαλλήλους για να στελεχώσουν το περιοδικό μας και μην ξεχνάμε ότι το περιοδικό μας θα τυπώνεται στο Τυπογραφείο της Βουλής, το οποίο είναι άρτιο και είναι ένα από τα καλύτερα. Η παρατήρησή μου είναι με ποια αντικειμενικά κριτήρια θ,α μπορούμε να έχουμε συνεργασία με εξωτερικούς συνεργάτες.

Στο άρθρο 4, που αφορά τον σταθμό, πράγματι δεν λειτούργησε η πενταμελής επιτροπή, πράγματι ήταν μονοπρόσωπη, καλώς δημιουργείται ο συντονιστής. Θα έλεγα, όμως, η θητεία του να μην είναι τριετής, ας είναι διετής η θητεία του. Ήδη έχει έναν χρόνο, θα έλεγα λοιπόν εδώ να είναι διετής η θητεία. Έχει ήδη διανύσει τον έναν χρόνο, επομένως από εδώ και πέρα η παράταση να είναι διετής.

Στο άρθρο 5, κύριε Πρόεδρε, έχω σοβαρές παρατηρήσεις και σοβαρές ενστάσεις. Υπάρχουν προβλήματα πράγματι λειτουργίας ορισμένων διευθύνσεων, τα οποία είναι πολύ σημαντικά. Βλέπω μπροστά μου την κυρία Περιφάνου, επομένως μπορώ να πω ευθέως ότι η Διεύθυνση Νομοθετικού είναι μια Διεύθυνση η οποία θέλει πραγματικά ενίσχυση. Θα μπορέσουν να ενισχυθούν αυτές από υπαλλήλους, οι οποίοι είναι αφοσιωμένοι σε άλλα καθήκοντα αρκετά χρόνια; Τι θέλω να πω με αυτόν τον τρόπο; Η πρότασή μου εδώ είναι η εξής: λέτε ότι η ισχύς της παραγράφου 1 αρχίζει από την 1.1.2019. Υποτίθεται, πιστεύω εγώ, δηλαδή, προσωπικά, ότι οι εκλογές θα γίνουν τον Μάιο του 2019. Γιατί να μην πούμε ότι η ισχύς της παραγράφου 1 θα αρχίζει από τη νέα περίοδο; Αυτή είναι η μία πρότασή μου.

Η δεύτερη πρότασή μου είναι ότι λέμε ένα νούμερο 18. Γιατί να μην είναι 22, γιατί να μην είναι 25; Να καταλήξουμε σε ένα νούμερο διαφορετικό, διότι δεν ξέρουμε ποιες θα είναι οι συνθέσεις της επόμενης Βουλής και πώς θα είναι τα κόμματα και τι θα γίνεται με αυτό το θέμα. Άρα η πρότασή μου είναι να ισχύσει από την επόμενη περίοδο και να δούμε τον αριθμό, ο οποίος θα είναι περισσότερος ή λιγότερος.

Το άρθρο 6 αφορά ένα πολύ σοβαρό θέμα, το είχαμε αντιμετωπίσει και χαίρομαι ειλικρινά που το λύνετε αυτήν τη στιγμή. Πρόκειται για τη συνυπηρέτηση για λόγους ανάγκης, που υπάρχουν πάρα πολλές φορές σε συναδέλφους ή στις συζύγους τους λόγω συνυπηρέτησης. Λύνεται και αυτό το θέμα.

Στο άρθρο 7 είναι η επιλογή του υπηρεσιακού συμβουλίου.

Εδώ έχω δύο παρατηρήσεις, στο Άρθρο 7:

Η πρώτη μου παρατήρηση αφορά ότι τοποθετούνται σε Οργανική Μονάδα, με κριτήριο την υψηλότερη συνολική βαθμολογία.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Γενικός Γραμματέας της Βουλής) :Ισοβαθμίες.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ : Ναι, ισοβαθμίες. Το ξέρω, όπως παρουσιάστηκε και στις προτιμήσεις. «Είτε βάσει αντικειμενικώς αξιολογήσιμων κριτηρίων». Θα ήθελα διευκρίνιση για το ποια θεωρούμε αντικειμενική αξιολόγηση κριτηρίων.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Γενικός Γραμματέας της Βουλής) : Να σας πω, κύριε Πρόεδρε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ : Α, μπορείτε να μου απαντάτε και απευθείας.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Γενικός Γραμματέας της Βουλής) : Ναι.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ : Στα άλλα, δηλαδή, που δεν μου απαντήσατε, συμφωνείτε.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Γενικός Γραμματέας της Βουλής) : Όχι.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ : Γιατί αυτό κατάλαβα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Γενικός Γραμματέας της Βουλής) : Επειδή, τώρα, ζητήσατε διευκρίνιση. Γι’ αυτό. Μέχρι τώρα, ήταν απόφαση του Προέδρου. Αυτό το άρθρο «περιορίζει», λίγο, τον Πρόεδρο και του λέει να αιτιολογεί με ποιο κριτήριο έκανε την επιλογή.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ : Τον περιορίζει, ασφαλώς, και ξέρω και «πίσω από τις κουρτίνες» τι σημαίνει αυτό το άρθρο. Επομένως, αντιλαμβάνεσθε ότι γνωρίζω τι γίνεται και ξέρω σε τι ακριβώς αναφέρεται.

Στα άρθρα 8, 9 και 16, που αφορούν στην Υπηρεσία Διεθνούς Διάθεσης Ευρωπαϊκών, βεβαίως, συμφωνούμε.

Για το Τ.Α.Υ.Β. (Ταμείο Αρωγής Υπαλλήλων της Βουλής). Εδώ, στο θέμα του Τ.Α.Υ.Β., θα μου επιτρέψετε να συγχαρώ τον κύριο Καθηγητή, διότι, κύριε Καθηγητά, επειδή το διάβασα επισταμένως, είδα ότι το έχετε «κεντήσει». Δεν αφήνετε την παραμικρή «χαραμάδα» να λειτουργήσει εις βάρος των ανθρώπων, που είχαν δώσει τη ζωή τους για το Τ.Α.Υ.Β.. Επομένως, συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο αυτό, που αφορά στο Τ.Α.Υ.Β..

Για τα 90 χιλιάρικα, εντάξει. Συμφωνώ και σε αυτό, διότι είναι ετησίως και καλώς γίνεται ετησίως.

Για τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, συμφωνώ.

Για την παρακράτηση, ασφαλώς και συμφωνώ, διότι, πράγματι, πήγαιναν σε Μ.Κ.Ο. ή σε άλλες οργανώσεις.  Είχαν πάει χρήματα στο «Χαμόγελο του παιδιού» και κατασχέθηκαν. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι το ακατάσχετο είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και το αντιμετωπίζουμε.

Για το Άρθρο 14, τα πέντε, δύο χιλιάρικα, δεν έχω να πω τίποτα.

Για την Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δεν έχω να πω τίποτα.

Σχετικά με το άρθρο 17, τις Επιτροπές. Πράγματι, μας είχαν γίνει κρούσεις, από παλιά, να συμμετέχουν οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Εμείς πρέπει να κρατήσουμε την αυτονομία της Βουλής. Και βλέπω ότι στις Επιτροπές, οι οποίες γίνονται, λειτουργούν με τους υπαλλήλους της Βουλής, όπου χρειάζεται να λειτουργήσουν, τους μηχανικούς, διότι έχουμε άξιους μηχανικούς, στη Βουλή και μπορεί να αναλάβουν ακόμα και μεγάλα έργα. Αυτό αποδεικνύεται και από τα έργα που γίνονται, τώρα, όπως για παράδειγμα στην οροφή - που είναι ένα μεγάλο έργο και δεν έχει αξιολογηθεί σωστά το ότι γίνεται στην οροφή της Βουλής μας. Ήταν ένα όνειρο πολλών ετών, για να γίνει αυτό το πράγμα.

Λοιπόν, το Άρθρο 18, βέβαια, δεν συζητείται. Συμφωνούμε απόλυτα. Λύνει ένα θέμα, που πρέπει να το λύσουν και αλλού.

Για το Άρθρο 20, πάλι συμφωνώ. Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν παράλληλα καθήκοντα στον Συντονιστή του Γραφείου της Επιστημονικής Υπηρεσίας.

Για το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, τα είπα.

Για τους Ειδικούς Φρουρούς, συμφωνώ, διότι ήταν και αίτημα του Προέδρου του Συλλόγου, αλλά και αίτημα των ίδιων. Διότι δεν ήξεραν τι είναι, τελικά. Είναι ένοπλοι φρουροί, τι είναι; Και αρκετοί από αυτούς, αν δείτε τα βιογραφικά τους, μπορούν να προσφέρουν, στις Υπηρεσίες της Βουλής, πάρα πολλά πράγματα. Άρα, εκεί που έχουμε κενά, μπορούν να καταλάβουν αυτές τις θέσεις.

Για τους ιδρυτικούς σκοπούς Λογαριασμού, δεν λέω τίποτε.

Για το Κοινοβουλευτικό, για τον Συνήγορο του Πολίτη, ναι, βεβαίως, πρέπει να ισχύει αυτό και καλώς μπαίνει, διότι είχαν, πάντοτε, τον φόβο της ποινικής ευθύνης. Πάντοτε. Και επομένως, δεν μπορούσαν να λάβουν τις σωστές αποφάσεις. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο, τουλάχιστον απελευθερώνονται, διότι οι περισσότεροι ήταν ενώπιον ποινικών ευθυνών.

Για τη Διάσκεψη των Προέδρων, εντάξει.

Βεβαίως, συμφωνούμε στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και στον κατασταλτικό έλεγχο των Απολογιστικών Στοιχείων για το Ίδρυμα της Βουλής. Είναι ένα θέμα, το οποίο καλώς λύνεται, καλώς μπαίνει.

Μόνο μια μικρή παρατήρηση δική μου - εκτός κειμένου είναι αυτή. Όπως ξέρετε, ο προληπτικός έλεγχος έχει αφαιρεθεί από τις αρμοδιότητες του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο προληπτικός έλεγχος, πια, δεν ισχύει. Δεν ισχύει από 1.1.2018. Δεν ισχύει από 1.1.2019 για τους υπόλοιπους όλους και από το Δημόσιο από την 1.1.2019 καταργήθηκε από τους Ο.Τ.Α. και από παντού. Στη Βουλή, να το κρατήσουμε αυτό.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Γενικός Γραμματέας της Βουλής): Το ζητήσαμε. Θα μείνει αυτό.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Συμφωνήσατε. Το ξέρω ότι μιλήσατε. Είναι σημαντικό να υπάρχει στη Βουλή, γιατί εμείς, πράγματι, λειτουργούμε με διαφάνεια και πρέπει να το καταλάβουν όλοι αυτό, ότι η Βουλή λειτουργεί με διαφάνεια. Και επομένως, δεν μας φοβίζει ο κατασταλτικός έλεγχος ή ο προληπτικός έλεγχος στο Ίδρυμα της Βουλής.

Είχαν ακουστεί πολλά για το Ίδρυμα της Βουλής και για τα κονδύλια, το πώς διατίθενται π.χ. για τη Βουλή των Εφήβων, είχαμε προβλήματα. Οπότε λύνεται και αυτό.

            Θα κλείσω, κύριε Πρόεδρε, με ένα αίτημα και θα ήθελα να σας παρακαλέσω το αίτημα αυτό να το δείτε και να το ακούσουν και οι συνάδελφοι με προσοχή. Όπως γνωρίζετε, υπάρχουν ορισμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι είναι αποσπασμένοι στη Βουλή. Οι αποσπασμένοι αυτοί υπάλληλοι, πληρώνονται από τη Βουλή, ανήκουν σε άλλες υπηρεσίες, αλλά τώρα ανήκουν στη Βουλή. Έχουν αποκτήσει με τη Βουλή μεγάλη συνάφεια σε αντικείμενα στα οποία απασχολούνται και δεν αλλάζει τίποτα αν αντί να αμείβονται από τον οργανισμό στον οποίο ανήκουν αμείβονταν από τη Βουλή. Δεν ξέρω αν όλοι θα δεχθούν να μεταταγούν στη Βουλή. Είναι κάτι το οποίο έχει λειτουργήσει στον δημόσιο τομέα με τον ν.4531/2018. Έχει λειτουργήσει δύο φορές με τον τελευταίο νόμο, μάλιστα, που αν δεν απατώμαι είναι τον Οκτώβριο του 2018, όπου υπάλληλοι που είναι αποσπασμένοι σε διάφορα υπουργεία, μπορούν να δηλώσουν εάν θέλουν να μεταταγούν στο υπουργείο στο οποίο υπηρετούν και ζητώ αυτή η διάταξη να ισχύσει και για τη Βουλή. Χρήματα περισσότερα δεν δίνει η Βουλή, τα ίδια, η ίδια τους πληρώνει, γιατί να μην γίνει αυτό το αίτημα αποδεκτό; Θα ήθελα να παρακαλέσω όλους τους συναδέλφους να το δουν με προσοχή και να το κάνουν αποδεκτό.

 ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ : Για το άρθρο που ήρθε τώρα, κύριε Πρόεδρε, σχετικά με τα ευρωπαϊκά;

  ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Το άρθρο που ήρθε τώρα το είδα, δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Θέλω να πω το εξής μόνο, επειδή είχα διατελέσει επί αρκετά χρόνια Πρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων. Είχα αντιμετωπίσει αυτές τις δυσκολίες και πράγματι μας είχαν εγκαλέσει αρκετές φορές για τη μη εφαρμογή του δικαίου ή νομοθετικές αποφάσεις και προτάσεις του Κοινοβουλίου και επομένως το βλέπω με προσοχή αυτό.

            Το μόνο που θέλω να πω - ξέρω το είδατε, κύριε καθηγητά, για την πράσινη κάρτα εντάξει, για την επικουρικότητα και αυτά, αυτό είναι το θέμα, κυρίως, η αρχή της αναλογικότητας και της επικουρικότητας- είναι αν φτάνουν οι χρόνοι. Διότι διαβλέπω, κύριε καθηγητά, ότι όλο αυτό το θέμα έρχεται σε εσάς, έρχεται, δηλαδή, στην Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Πιστεύω ότι θα είναι τέτοιος ο όγκος, που αμφιβάλλω αν θα μπορέσουμε να τα βγάλουμε πέρα. Επομένως, οι ημερομηνίες οι οποίες είναι λίγο σφιχτές, των τεσσάρων εβδομάδων, θα σας δημιουργήσουν ορισμένα προβλήματα. Θέλω να το ξαναδείτε αυτό. Εγώ συμφωνώ γιατί το έχω δει ενδελεχώς, αλλά να δείτε λίγο τις ημερομηνίες, γιατί ο όγκος είναι τεράστιος. Πιστεύω ότι θα έχετε και νομοθετικό έργο τεράστιο τώρα, αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι επωμίζεστε ένα πολύ μεγάλο έργο.

 

Print
1738 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω