Search
× Search
Παρασκευή, 3 Μαΐου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Ομιλία του εισηγητή της Ν.Δ., κ. Ιωάννη Τραγάκη, στη συζήτηση για την τροποποίηση διατάξεων του Κανονισμού της Βουλής

Ομιλία του εισηγητή της Ν.Δ., κ. Ιωάννη Τραγάκη, στη συζήτηση : «Για  την  τροποποίηση  διατάξεων  του  Κανονισμού της Βουλής  -  Μέρος Β΄  (ΦΕΚ  51 Α΄/10.4.1997) και Μέρος Κοινοβουλευτικό (ΦΕΚ 106 Α΄/24.6.1987), όπως ισχύουν».

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αναστάσιος Κουράκης): Τον λόγο έχει ο Εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννης Τραγάκης.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Εγώ θα ήθελα να ξεκινήσω ευχαριστώντας το προσωπικό της Βουλής, όλο το προσωπικό της Βουλής, την Επιστημονική Υπηρεσία, το Ίδρυμα της Βουλής, τη φρουρά που είναι μαζί μας όλον τον καιρό. Διότι ο κόσμος πιστεύει ότι η Βουλή λειτουργεί μόνο όσο βλέπει στην τηλεόραση, χωρίς να γνωρίζει ότι οι υπάλληλοι έρχονται καθημερινά στην ώρα τους και φεύγουν τρεις ώρες μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης. Είναι οι συνεργάτες μας. Είχε πει η Πρόεδρος παλαιότερα, ότι περισσότερο βλέπω τους υπαλλήλους της Βουλής παρά την οικογένειά μου.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους.

Θέλω να απαντήσω στο ερώτημα αν έχουμε ακριβή Βουλή, γιατί λένε ότι έχουμε ακριβή Βουλή. Θα ήθελα να σας γνωρίσω, λοιπόν, ότι ο προϋπολογισμός της Βουλής είναι το 0,7 του κρατικού προϋπολογισμού όταν στα άλλα Κοινοβούλια είναι 2-2,5‰, δηλαδή, το κόστος είναι τριπλάσιο και τετραπλάσιο. Άρα, η Βουλή δεν είναι ακριβή και θα το αποδείξω και με στοιχεία.

Έκανε η Βουλή μειώσεις; Υπέστη η Βουλή την κρίση; Ασφαλώς και υπέστη η Βουλή την κρίση. Θα σας αναφέρω ορισμένα νούμερα. Για παράδειγμα ο προϋπολογισμός της Βουλής το 2009 ήταν 222.000.000, το 2010 ήταν 218.000.000, το 2011 ήταν 197.000.000, το 2012 ήταν 170.000.000. Δεν βάζω τα ψιλά. Ο προϋπολογισμός του 2013 ήταν 148.000.000. Ο προϋπολογισμός του 2015 ήταν 139.000.000. Ο προϋπολογισμός του 2016 ήταν 136.000.000. Άρα, η Βουλή έχει υποστεί μια μείωση του προϋπολογισμού από το 2009, από την κρίση μέχρι τώρα, της τάξης του 37%.

Η μείωση αυτή γιατί έγινε; Έγινε κατ’ αρχάς εις βάρος των αποδοχών των εργαζομένων, έγινε εις βάρος των αποδοχών των Βουλευτών και περιόρισαμε κατ’ ελάχιστον τα έξοδα της Βουλής. Άρα, η Βουλή δεν είναι ακριβή.

Θα ήθελα, επίσης, να κάνω μια αναφορά στις Υπηρεσίες της Βουλής πώς διαμορφώνονται με τον καινούριο Κανονισμό. Με τον καινούριο Κανονισμό επέρχεται μια ριζική αλλαγή στο πλήθος των οργανικών μονάδων με το νέο οργανόγραμμα. Ήταν, βέβαια, μια αλλαγή την οποία είχαμε συμφωνήσει από τον Νοέμβρη του 2011 ότι θα γινόταν. Και έγινε.

Έχουμε ορισμένα καινούργια πράγματα, παραδείγματος χάριν τον θεσμό του Θεματικού Διοικητικού Γραμματέα στον οποίον θα αναφερθώ παρακάτω. Έχουμε μια νέα Γενική Διεύθυνση που δημιουργείται. Έχουμε τριάντα μια οργανικές μονάδες σε επίπεδο διευθύνσεων, ογδόντα οκτώ σε επίπεδο τμημάτων και έξι σε επίπεδο γραφείων. Βέβαια, το σημαντικό είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των προϊσταμένων επιλέγονται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Θα έρθω στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και θα μιλήσω και γι’ αυτό αλλά και για την μοριοδότηση στο οικείο άρθρο.

 

Θα ήθελα, λοιπόν, να κάνω μια ειδική αναφορά σε ό,τι αφορά τους ειδικούς κανονισμούς της Βουλής. Πράγματι, τον Οκτώβριο του 2011 δεσμευτήκαμε όλοι μας ομόφωνα εδώ, ότι θα οριστεί πως οι ειδικοί κανονισμοί της Βουλής, οι οποίοι εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 1 και 2 του άρθρου 100 του Κανονισμού της Βουλής, εντάσσονται στον παρόντα Κανονισμό. Πράγματι εντάσσονται και αυτό είναι μια ριζική αλλαγή. Είναι μια αλλαγή, διότι μας δίνει το δικαίωμα οποιαδήποτε αλλαγή θελήσουμε να κάνουμε πια, να μην γίνεται με ειδικό κανονισμό αλλά να περνάει από την Ολομέλεια της Βουλής. Και αυτό είναι μια σημαντική τομή. Και είναι καλοδεχούμενη σημαντική τομή, βέβαια.

Θα ήθελα, όμως, να αναφερθώ σε μερικά ειδικά θεματικά θέματα για να πιάσω κάτι το οποίο με αγγίζει και μετά θα μπω στο νομοσχέδιο.

Θα ήθελα να μιλήσω για τη Μπενάκειο Βιβλιοθήκη. Είναι ένα αγαπημένο για μένα θέμα διότι έγινε με πολλές θυσίες στο καπνεργοστάσιο η Μπενάκειος Βιβλιοθήκη και προτρέπω όλους τους Βουλευτές -το έχω πει και στον Πρόεδρο να κάνουμε εκεί και συνεδριάσεις- να κάνουμε επίσκεψη για να δούμε τι είναι η Μπενάκειος Βιβλιοθήκη, τι έχουμε πετύχει στη Μπενάκειο Βιβλιοθήκη. Διότι, πιστέψτε με, η Μπενάκειος Βιβλιοθήκη είναι ένα κόσμημα. Η Βουλή έχει αρχεία και μάλιστα παλαιά αρχεία, τα οποία επιστημονικά εξετάζουν όλοι οι ασχολούμενοι με το θέμα αυτό. Εάν είχατε έρθει, παραδείγματος χάριν, και στην επέτειο της 25ης Μαρτίου που είχε γίνει εδώ στην Αίθουσα, θα είδατε ότι το φετινό θέμα ήταν από τη Πινακοθήκη της Βουλής, έργα τα οποία έχει στην ιδιοκτησία της η Βουλή. Και θα δείτε ότι η Βουλή έχει έναν πραγματικό θησαυρό από πίνακες μεγάλης αξίας.

Θα αναφερθώ και στο θέμα της Παλαιάς Βουλής, αγαπητό μου θέμα και αυτό. Επειδή επισκέφθηκα με τον Πρόεδρο πριν από έναν, ενάμιση μήνα -αν δεν απατώμαι- την Παλαιά Βουλή, σας γνωστοποιώ ότι η Παλαιά Βουλή δεν ανήκει στη Βουλή. Και όχι μόνο δεν ανήκει στη Βουλή, ανήκει στο Υπουργείο Πολιτισμού, αλλά έχει παραχωρηθεί με σύμβαση στο Εθνολογικό Μουσείο. Εμείς πήγαμε εκεί και τους κάναμε ορισμένες προτάσεις. Και περιμένουμε να δούμε στην επόμενη συνάντηση που θα κάνουμε τι θα γίνει με αυτές τις προτάσεις.

Η πρότασή μας είναι τουλάχιστον η αίθουσα της Ολομέλειας της Παλαιάς Βουλής να χρησιμοποιείται από τη Βουλή των Ελλήνων. Και όχι μόνο να χρησιμοποιείται από τη Βουλή των Ελλήνων, αλλά με την έγκριση της Βουλής των Ελλήνων να γίνονται οποιεσδήποτε εκδηλώσεις εκεί. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα.

Πολύ σημαντικό θέμα, επίσης, είναι και η παλαιά Μπενάκειος Βιβλιοθήκη, η οποία θέλει αρκετά χρήματα, θέλει μεγάλο προϋπολογισμό για να ανακατασκευαστεί. Και θα το κάνουμε και αυτό πιστεύω, εύχομαι, ελπίζω.

Αναφέρθηκα έτσι σε αυτά τα τρία θέμα, γιατί πολύ λίγοι τα γνωρίζουν. Γι’ αυτό έκανα χρήση αυτών.

Τώρα να μπω στα κύρια θέματα που προβλέπει αυτός ο Κανονισμός. Θα σας πω τι τομές κάνει, πού κάνει τομές, σε ποιες τομές διαφωνούμε και σε ποιες τομές συμφωνούμε, για να είμαστε ειλικρινείς.

Κατ’ αρχάς θα πω ότι ο Κανονισμός είναι μια συναινετική διαδικασία. Επειδή έχω παραστεί σε πάρα πολλές συζητήσεις αλλαγής του Κανονισμού, δεν γίνονται εύκολα αλλαγές στον Κανονισμό. Μην νομίζετε ότι είναι σύνηθες το φαινόμενο. Επειδή έχω παραστεί, λοιπόν, σε πάρα πολλές συζητήσεις, η συζήτηση για τον Κανονισμό της Βουλής είναι μια συναινετική διαδικασία. Είναι μια διαδικασία η οποία δεν αφορά μόνο την παρούσα Βουλή, αφορά και τις μελλοντικές Βουλές, διότι ό,τι προβλέπεται από τον Κανονισμό της Βουλής, θα εφαρμοστεί διαχρονικά, σε αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, αν αναλογιστεί κανένας ότι η προηγούμενη γενναία αλλαγή του Κανονισμού έγινε το 1997.

Θα πω, λοιπόν, για τον Ειδικό Θεματικό Γραμματέα. Για τον Ειδικό Θεματικό Γραμματέα έγινε μεγάλη συζήτηση. Τελικά το μόνο που απεδέχθη η Υπηρεσία της Βουλής ήταν ο Ειδικός Θεματικός Γραμματέας να προέρχεται κατά προτεραιότητα, μετά από επιμονή δική μας, όλων των κομμάτων, από τους υπαλλήλους της Βουλής, διότι η Βουλή έχει άξιους υπαλλήλους οι οποίοι θα μπορούσαν να πάρουν τη θέση του Ειδικού Θεματικού Γραμματέα. Διότι ο Ειδικός Θεματικός Γραμματέας βάσει του Καθηκοντολογίου που του ανέθεσαν και βάσει του Προσοντολογίου το οποίο θέσαμε, είναι ένα Καθηκοντολόγιο το οποίο δίνει μια συνέχεια. Θα σας πω τον λόγο που απεδέχθην τον Ειδικό Θεματικό Γραμματέα, παρά το γεγονός ότι τον προβλέπει ο 4369/2016, διότι εμείς δεν πρέπει να συμφωνούμε πάντοτε με τον 4369/2016. Η Βουλή έχει ιδιαιτερότητα. Δεν είναι Υπουργείο. Η Βουλή έχει μεγάλη ιδιαιτερότητα. Η Βουλή εκτός από Διοικητική Υπηρεσία παράγει νομοθετικό έργο, είναι ο τρίτος πυλώνας της Δημοκρατίας. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι δεν είναι ανάγκη να πηγαίνουμε σύμφωνα με τον 4369/2016.

 

Έρχομαι στον Ειδικό Θεματικό Γραμματέα, λοιπόν, όπου εξέφρασα τις αντιρρήσεις μου σε ό,τι αφορά ότι πρέπει να προέρχεται από τη Βουλή. Βέβαια μπήκε το «κατά προτεραιότητα». Το κατά προτεραιότητα, βέβαια, δίνει την επιλογή σε οποιοδήποτε Πρόεδρο να διαλέξει όποιον θέλει. Όμως, θα πρέπει να φέρει στην Επιτροπή Κανονισμού της Βουλής. Δεν υπάρχει κανένας από τους υπαλλήλους της Βουλής άξιος και ικανός να καταλάβει αυτήν τη θέση; Επομένως, χρειάζεται κάποιο προσοντολόγιο. Αυτό που ζητάω για παράδειγμα, επειδή βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή, είναι ότι πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια σε ό,τι αφορά την ψηφιακή λειτουργία της Βουλής και αυτή είναι μια προτροπή δική μου. Θα πρέπει οπωσδήποτε η Βουλή να προχωρήσει όχι ένα βήμα, αλλά να προχωρήσει με άλμα στην ψηφιακή εποχή. 

Άρα, για τον Ειδικό Θεματικό Γραμματέα έχω την αίσθηση ότι θα πρέπει να προέρχεται αποκλειστικά από την υπηρεσία της Βουλής για να έχει και τη συνέχεια που θέλουμε. Διότι και ο Γενικός Γραμματέας και ο Ειδικός Γραμματέας είναι μετακλητοί υπάλληλοι.

Άρθρο 7. Μπορεί να καταργήθηκε μια διεύθυνση, η κατανομή όμως των τμημάτων έγινε σύμφωνα με την υπόδειξη της υπηρεσίας, η οποία υπόδειξη της υπηρεσίας περιελήφθη αυτούσια, όπως ήταν η υπόδειξη της υπηρεσίας πάνω στο θέμα αυτό που προβλέπεται στο άρθρο 7 για τη Γενική Διεύθυνση Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων.

Έρχομαι τώρα στο άρθρο 19. Είναι η λεγόμενη «μονάδα στρατηγικού σχεδιασμού και αναδιοργάνωσης διοικητικών λειτουργιών». Αλλιώς ήρθε μετά από διαβούλευση που κάναμε, μετά από συζητήσεις εξαντλητικές. Διότι δεν σας κρύβω ότι έγιναν εξαντλητικές συζητήσεις και στις δύο Επιτροπές. Όμως και εκτός Επιτροπών κάναμε μια καλοπροαίρετη συζήτηση όλοι μας. Έγιναν αρκετές αλλαγές σε ό,τι αφορά το καθηκοντολόγιο, την ονομασία. Δηλαδή αυτό που ελέχθη σε είδος παρακολούθησης επειδή η λέξη που ακολουθούσε αυτήν την Επιτροπή ήταν η λέξη «παρακολούθηση». Δεν ξέρω τι σκοπό έχουν.

Βέβαια, με τους όρους τους οποίους θέσαμε εμείς την αρμοδιότητα, την οποία θα έχει η μονάδα αυτή στρατηγικού σχεδιασμού, περιγράφονται ακριβώς οι αρμοδιότητες. Και οι αρμοδιότητες περιγράφονται διότι θα πρέπει να περιγράφονται αυτοτελώς, διότι είναι μια μονάδα, η οποία θα μπορούσε να δημιουργήσει πολλές παρεξηγήσεις. Εγώ, επειδή είμαι καλοπροαίρετος δεν δέχομαι αυτές τις παρατηρήσεις ή τις άλλες αιτιάσεις. Επειδή όμως θα υπάρξουν κακοπροαίρετοι -και λογικό είναι να υπάρχουν- θα πρέπει να τις αποδυναμώσουμε. Διότι ελέχθη ότι είναι μια υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου, ελέχθη ότι υπάρχει και στα άλλα Κοινοβούλια, αλλά πρέπει να περιορίσουμε τις δραστηριότητες της, ακριβώς όπως περιγράφονται στο άρθρο 19.

Έρχομαι τώρα στο άρθρο 24, στο Τμήμα Νομικής Υποστήριξης. Εδώ θα ήθελα να υπεραμυνθώ και να υποστηρίξω το Επιστημονικό Συμβούλιο και την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Και γιατί το κάνω αυτό; Διότι στην πολύχρονη εδώ παραμονή μου –μην ξεχνάτε ότι είμαι εδώ από το ’74- όποτε, μα όποτε χρειαστήκαμε τη γνώμη της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, την είχαμε. Όποτε χρειαστήκαμε νομική βοήθεια, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής ήταν πάντα παρούσα. Δεν υπήρξε ποτέ κενό.

Θα μου πει κάποιος, πιθανόν καμιά φορά να χρειαστεί κάτι το πολύ επείγον κι εκείνη τη στιγμή τι θα κάναμε; Να δημιουργήσαμε ένα τμήμα νομικής υποστήριξης; Να δημιουργήσουμε. Διότι πράγματι κάποτε και οι υπάλληλοι της Βουλής έλεγαν να δημιουργηθεί ένα τμήμα νομικής υποστήριξης, επειδή τους σέρνουν πολλές φορές στα δικαστήρια. Μην νομίζετε, οι υπάλληλοι πηγαίνουν συνεχώς στα δικαστήρια, γιατί τους υποβάλλονται μηνύσεις -και οι Γενικοί Γραμματείς και όλοι πηγαίνουν. Θα πρέπει να έχουν μια νομική υποστήριξη. Το δέχομαι αυτό. Ασφαλώς και να έχουν μια νομική υποστήριξη. Μπορεί να μην προλαβαίνει η Νομική Υπηρεσία να το κάνει. Αν δεν προλαβαίνει, δεν προλαβαίνει.

Για παράδειγμα, η Βουλή έχει περιουσιολόγιο; Δεν έχει. Δεν θα πρέπει να συντάξουμε ένα περιουσιολόγιο επιτέλους στη Βουλή; Εγώ θα σας φέρω δύο δεδομένα. Κάνω μια παρένθεση εδώ, επειδή έρχεται η Συνταγματική Αναθεώρηση. Και μάλιστα η Συνταγματική Αναθεώρηση -για να ξέρετε- είναι μια τέλεια συναινετική διαδικασία. Δηλαδή ο εγκλωβισμός της Συνταγματικής Αναθεώρησης με τον εκλογικό νόμο είναι ένα βαρύ πολιτικό σφάλμα. Βαρύ πολιτικό σφάλμα!

Διότι η Συνταγματική Αναθεώρηση είναι κάτι το τελείως ξεχωριστό. Η Συνταγματική Αναθεώρηση προϋποθέτει συναίνεση. Έχω κάνει Πρόεδρος σε δύο Επιτροπές Συνταγματικής Αναθεώρησης. Θέλει συναίνεση. Θέλει συνομιλίες με τα κόμματα.

Επειδή, λοιπόν, αναφέρθηκα στο περιουσιολόγιο, κύριε Πρόεδρε, είχα κάνει πρόταση -και την επαναλαμβάνω την πρόταση αυτή- κατά τη διάρκεια των συζητήσεων της Συνταγματικής Αναθεώρησης. Όπως ξέρετε υπάρχει η Ιόνιος Βουλή, υπάρχει η Βουλή στο Ναύπλιο. Μια ή δύο φορές οι Επιτροπές να συνέρχονται σε αυτά τα δύο κτίρια. Είναι σε καλή κατάσταση; Όχι. Είναι καταγεγραμμένα στο περιουσιολόγιο της Βουλής; Όχι. Ανήκουν στο Υπουργείο Πολιτισμού.

Άρα, πράγματι, εάν χρειάζεται νομική υποστήριξη για να μπορέσουν να κάνουν έλεγχο τίτλων ή οτιδήποτε, ασφαλώς, θα πρέπει να υπάρχει ένα τέτοιο Τμήμα. Από τι θα στελεχώνεται αυτό το Τμήμα; Εάν το Τμήμα στελεχώνεται από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, λογικό είναι να ανήκει στην Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

Δηλαδή, εάν ο Προϊστάμενος του Τμήματος αυτού επιλεγεί να είναι από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, λογικό είναι να ανήκει στην Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Εάν όχι, -διότι μας δίδεται το δικαίωμα να πάρουμε και εξωτερικούς Προϊσταμένους, όπως έχει προταθεί από ένα κόμμα- τότε, ασφαλώς, να είναι ένα ανεξάρτητο Τμήμα.

Η πρότασή μας εδώ, λοιπόν, είναι ότι αν ο Προϊστάμενος του Τμήματος Νομικής Υποστήριξης προέρχεται από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, να ανήκει στην Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.        

 Θα πάω και στο άρθρο 30, στις μεταβατικές διατάξεις για τη μοριοδότηση. Στη μοριοδότηση δεν είναι ανάγκη εμείς να ακολουθήσουμε αυτά που προβλέπει ο ν. 4369/2016. Έχω πει ότι η Βουλή είναι ιδιαίτερο καθεστώς. Η Βουλή έχει πολλές αρμοδιότητες. Ευφυώς, ο Πρόεδρος είπε ότι έχει περάσει από τόσα Υπουργεία και ότι η Βουλή είναι κάτι το τελείως ξεχωριστό, είναι πολυσχιδές το έργο της.

Επομένως, αφού είναι πολυσχιδές το έργο της, θα πρέπει και στις μεταβατικές διατάξεις σε ό,τι αφορά τη μοριοδότηση, να υπάρχει μία διαφορά. Εγώ θα δεχθώ κάτι. Θα δεχθώ παραδείγματος χάρη ότι για τη θέση προϊσταμένων τμήματος, επειδή σύμφωνα με τον ν. 4316 θα παρουσιάζεται το φαινόμενο να καταλαμβάνουν τις θέσεις αυτές άνθρωποι οι οποίοι θα έχουν ένα διδακτορικό και επομένως, να μπορούν να πάρουν τη θέση και να μη μπορεί να την πάρει ένας υπάλληλος ο οποίος είναι, παραδείγματος χάρη, στο γκαράζ ή στην καθαριότητα, ο οποίος θα πρέπει να έχει και μία γνώση και ειδικής υπηρεσίας, εκεί να υπάρχει μία αυξημένη μοριοδότηση.

Στις υπόλοιπες, όμως, δύο περιπτώσεις εγώ δεν αποδέχομαι την μοριοδότηση η οποία προβλέπεται, εκτός αν υπάρξει κάποια αλλαγή πάνω σε αυτό. Έγινε μια ολόκληρη συζήτηση στην Επιτροπή μας. Στην Επιτροπή αποφασίσαμε και είπαμε, μετά από πρόταση του Προέδρου μας, -διότι εγώ ζήτησα 25%-30%, άλλοι ζήταγαν το 20%- που ήταν γενναιόδωρη μπορώ να πω, να πάρουμε το 30%. Και συμφωνήσαμε να είναι 30%.

 Στη σημερινή πρόταση, όμως, που βλέπω εδώ για τη συνέντευξη δεν υπάρχει το 30%. Παραμένει το αρχικό κείμενο. Κι εγώ εδώ έχω ριζική διαφωνία. Έχω πραγματικά ριζική διαφωνία και δεν θα ήθελα σε Επιτροπή Κανονισμού να υπάρχει ριζική διαφωνία. 

Το άρθρο 33, παράγραφος 5, για τη γνώμη για την επιλογή των Προϊσταμένων των οργανικών μονάδων είναι στη σωστή κατεύθυνση, διότι προβλέπει να περνάνε από την Επιτροπή Κανονισμού της Βουλής. Και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα για την επιλογή Προϊστάμενων.

Σε ό,τι αφορά τη συνέντευξη, είπαμε –και το δέχθηκε ο Πρόεδρος- να υπάρχουν Πρακτικά, ώστε αν κάποιος θέλει να υποβάλει μία ένσταση πάνω στη μοριοδότηση την οποία έχει πάρει από τη συνέντευξη, να μπορεί να την υποβάλει. Είχαμε, όμως, συμφωνήσει και πάλι ότι θα πρέπει να παρίσταται στην Επιτροπή αξιολόγησης -να είναι βέβαια ο Γενικός Γραμματέας, από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους- κι ο καθ’ ύλην αρμόδιος Γενικός Διευθυντής. Το είχαμε συμφωνήσει αυτό και τώρα πάλι δεν υπάρχει.

Εγώ εδώ έχω τη διαφωνία μου. Άκουσα και το επιχείρημα της δημιουργίας πελατειακού κράτους. Μα, τι πελατειακό κράτος θα έχει η Βουλή; Δεν είναι λογικό ο καθ’ ύλην αρμόδιος Διευθυντής να συμμετέχει στη συνέντευξη; Μπορεί, βέβαια, το ερωτηματολόγιο να είναι καθορισμένο από τον ίδιο, απ’ τον καθ’ ύλην αρμόδιο. Είναι ένα σοβαρό επιχείρημα αυτό, το οποίο πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Θα είναι εκείνος, λοιπόν, υπεύθυνος του καθορισμού του ερωτηματολογίου.

Παραδείγματος χάριν –θα σας φέρω ένα παράδειγμα- κρίνεται ένας προϊστάμενος στη νομοθετική υπηρεσία. Και ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τις προσπάθειες όλων σας, διότι ξέρουμε τι γίνεται. Θα πάρω λίγο χρόνο ακόμη, γιατί δεν θα ξαναπάρω τον λόγο.

Εάν, λοιπόν, πάει κάποιος ο οποίος προέρχεται από τα πάγια να κριθεί για την οικονομική του υπηρεσία και τον εξετάσει ο αρμόδιος διευθυντής ή του υποβάλλουν το ερώτημα για το εάν μια τροπολογία θα γίνει αποδεχτή ή όχι, εφόσον κατατεθεί εκπρόθεσμα για παράδειγμα την ημέρα Παρασκευή, έχει απάντηση ο άνθρωπος αυτός; Όχι βέβαια. Πού να το ξέρει;

Εάν αντιθέτως πάει κάποιος από τη νομοθετική υπηρεσία και τον ρωτήσουν για τα πάγια, για το εάν η πληρωμή γίνεται μέσω του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Όχι βέβαια. Γι’ αυτό βάλαμε το «καθ’ ύλην αρμόδιος».

Και εδώ, κυρίες κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα να σας πω κάτι για το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Επιμένω σε αυτό. Είχαμε αποκρούσει επανειλημμένως τις προσπάθειες διείσδυσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους στη Βουλή. Βέβαια, τώρα έχουν κάποιον ο οποίος απλώς παρακολουθεί. Και η απλή παρακολούθηση - όπως έχει περιγραφεί- δεν μας ενοχλεί. Ας μείνει όπως έχει.

Θα συντομεύσω, γιατί σας πήρα πάρα πολύ χρόνο. Σε ό,τι αφορά το κανάλι της Βουλής εγώ θα συμφωνήσω απόλυτα με την πρόταση του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας και του κ. Παφίλη για τον έλεγχο του προγράμματος. Ο έλεγχος του προγράμματος πρέπει να περνάει έστω από την Επιτροπή Κανονισμού ή θα έλεγα και από την Ολομέλεια. Επίσης και ο συντονιστής αλλά και ο προϊστάμενος προγράμματος -γιατί εδώ προβλέπουμε την ύπαρξη συντονιστή με τριετή θητεία η οποία μπορεί να ανανεωθεί άλλα τρία χρόνια- να περνάνε και αυτοί από την Επιτροπή Κανονισμού της Βουλής για τον διορισμό τους.

Πήρα πολύ χρόνο. Θα κλείσω με τις διατάξεις του πρώτου τμήματος του Κανονισμού. Συμφωνούμε με την πλήρωση της θέσεως του Αντιπροέδρου. Συμφωνούμε με το θέμα της επιστολικής ψήφου. Είχε παρουσιαστεί το φαινόμενο όπου κρίναμε στη Διάσκεψη των Προέδρων ανθρώπους και γινόταν ψηφοφορία με επιστολική ψήφο, η οποία έπασχε. Επανειλημμένως είχα τονίσει ότι αυτές οι ψηφοφορίες πάσχουν. Αυτό το ρυθμίζουμε τώρα.

Σε ό,τι αφορά τώρα το θέμα των επειγόντων νομοσχεδίων, εδώ δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει γιατί είναι μια πρακτική που τελικά εφαρμόζαμε. Αυτήν πρακτική εφαρμόζαμε και τώρα την περιβάλλουμε με τις διατάξεις στην αλλαγή του πρώτου μέρους του Κανονισμού. Θα έρθει το πρώτο μέρος του Κανονισμού –έχουν ήδη συζητηθεί προτάσεις- τώρα για να συζητήσουμε. Μέχρι να έρθει, όμως, έχω δύο σημαντικές παρατηρήσεις.

Η πρώτη σημαντική μου παρατήρηση είναι οι νομοτεχνικές βελτιώσεις. Πρέπει να σταματήσει επιτέλους το φαινόμενο να έρχονται ολόκληρα νομοσχέδια την τελευταία στιγμή με νομοτεχνικές βελτιώσεις. Είναι απαράδεκτο! Είναι παρά τον Κανονισμό και κακώς γίνονται αποδεκτές αυτές οι νομοτεχνικές βελτιώσεις σε άσχετα νομοσχέδια. Σε νομοσχέδια κύρωσης συμβάσεων έρχονται ολόκληρα ξεχωριστά νομοσχέδια. Αυτό πρέπει να σταματήσει. Δεν είναι τόσο ευθύνη του Προέδρου και των υπηρεσιών. Είναι, όμως, ευθύνη της Κυβέρνησης.

Και θα κλείσω με το θέμα των επίκαιρων ερωτήσεων. Είναι απαράδεκτο το φαινόμενο να έχει υποβληθεί δώδεκα φορές επίκαιρη ερώτηση και να μην έχει απαντηθεί από τον Υπουργό. Θέλετε τις δύο, τρεις, τέσσερις, πέντε φορές να είχε δίκιο, να έλειπε, να είχε εργασία; Ναι. Τις υπόλοιπες, όμως;

Τι προτείνω; Μέχρι να γίνει η αλλαγή και να εφαρμοστεί –εγώ όταν προήδρευα το έκανα αυτό και προτρέπω τον Πρόεδρο και τους Αντιπροέδρους να το κάνουν- να επιτρέπεται στον ερωτώντα Βουλευτή να αναπτύσσει την ερώτησή του επί δύο λεπτά απόντος του Υπουργού. Και να δείτε εάν στην επόμενη συνεδρίαση θα έρθει ο Υπουργός ή όχι. Αυτό πρέπει να το κάνουμε. Διότι, εάν δεν το κάνουμε, το φαινόμενο αυτό θα διολισθαίνει.

Ακούω κιόλας ότι δεν θα κλείσει η Βουλή, δεν θα πάμε σε Τμήματα, θα συνεχίσει η Σύνοδος. Άρα, ο κοινοβουλευτικός έλεγχος θα συνεχίσει όπως είναι στην Ολομέλεια, όπως είναι στην κανονική Σύνοδο. Γι’ αυτό προτρέπω, λοιπόν, αυτό το θέμα και θα το υπερασπιστώ. Ειλικρινά σας μιλάω. Είδα ότι όταν εφαρμόστηκε στην πράξη, απέδωσε αποτελέσματα.

Εγώ δεν θα μπω στον πειρασμό να απαντήσω σε πολιτικά θέματα διότι εξ αρχής είπα ότι είναι άλλη η διαδικασία για τον Κανονισμό της Βουλής. Μάλιστα είπα ότι είναι μια τελείως συναινετική διαδικασία. Οφείλω όμως να απαντήσω σε μερικά πράγματα.

Χαίρομαι κατ’ αρχάς που ο κ. Βούτσης, ο κύριος Πρόεδρος της Βουλής συμφώνησε απόλυτα μ’ αυτά που εντόπισε ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τις σχέσεις Βουλής-Κυβέρνησης και τις δυσκολίες που υπάρχουν. Δεν θέλω να αναφερθώ σε λεπτομέρειες.

Ο κύριος Πρόεδρος είπε ότι έγιναν παράπονα από τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τα οποία ήταν εύλογα. Να σας θυμίσω, κύριε Πρόεδρε, ότι στη Διάσκεψη των Προέδρων έχω θέσει επανειλημμένως το θέμα ότι εκκρεμεί η πρόταση για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής που έχει υποβάλλει η Νέα Δημοκρατία. Είναι μάλιστα πρόταση η οποία έχει υποβληθεί νωρίτερα από την πρόταση εξεταστικής επιτροπής που η Κυβέρνηση είχε υποβάλλει. Νομίζω ότι δεν αφορά εσάς αυτό και γι’ αυτό δεν το αναφέρω. Αφορά την Κυβέρνηση.

Δεν είναι δυνατόν να παραγνωρίζει η Κυβέρνηση το γεγονός ότι έχει υποβληθεί αίτημα που υπογράφει πρώτος ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και όλη η Κοινοβουλευτική Ομάδα για τη σύσταση μιας εξεταστικής επιτροπής και να την αγνοεί. Χαίρομαι, όμως, που συμφωνήσατε κι εσείς με αυτά που ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είπε.

Χαίρομαι, επίσης, που ο κύριος Πρόεδρος αναγνώρισε ότι τέλη του 2014 το προσωπικό της Βουλής ήταν ακριβώς το μισό από το 2004. Ακριβώς το μισό! Και δεν είναι υπερβολή, ήταν ακριβώς το μισό. 

Λοιπόν, σε ό,τι αφορά το στρατηγικό σχεδιασμό: Δεν πήγε έτσι στην αρχή. Η αρχική πρόθεση δεν ήταν στρατηγικός σχεδιασμός. Μπορώ να έχω την πατρότητα της ονομασίας του στρατηγικού σχεδιασμού. Παρακολούθηση λεγόταν. Εσωτερικών υποθέσεων ήταν. Και το ότι γίνεται αναφορά στο ότι υπάρχουν και στα άλλα Κοινοβούλια, ασφαλώς υπάρχουν. Σε ποια Κοινοβούλια υπάρχουν όμως; Υπάρχει στο Αγγλικό, το Γαλλικό, στο Δανικό και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Αυτοί έχουν Άνω και Κάτω Βουλή. Αυτοί έχουν και Γερουσία.

Επομένως, εκεί υπάρχουν ορισμένα θέματα επικάλυψης αρμοδιοτήτων. Και αφού υπάρχει επικάλυψη αρμοδιοτήτων, μια υπηρεσία ελέγχου θα μπορούσε να υπάρχει. Εγώ εδώ θα διαφωνήσω, κύριε Πρόεδρε σε αυτό το θέμα.

Θα ήθελα να αναφερθώ και στο άρθρο που αφορά τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Σωστά είπε ο κύριος Πρόεδρος ότι τα ευρωπαϊκά προγράμματα προσφέρουν στη Βουλή. Αρκεί να σας πω ότι η Επιτροπή μπόρεσε και πήρε ένα πρόγραμμα από τη Σερβία 1.400.000 ευρώ, δηλαδή ζεστά χρήματα, τα οποία ήρθαν στη Βουλή. Πήραμε ένα πρόγραμμα προχθές από την Τουρκία ύψους 1.000.000. Η Τουρκία ζητάει τη δική μας συμβουλή και συμβολή σε ό,τι αφορά την απορρόφηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Είναι ένα πρόγραμμα σε εξέλιξη ύψους περίπου 1,5 εκατομμυρίου από την Κροατία.

Άρα, εδώ θέλω να εξάρω και τον ρόλο της Επιτροπής αυτής, εκτός του ότι θέλω να εξάρω -επειδή βλέπω φίλους και συναδέλφους- και το γεγονός ότι η Γενική Διεύθυνση Διεθνών Σχέσεων επιτελεί ένα τεράστιο έργο.

Και ο κύριος Πρόεδρος αναγνώρισε την πολυσχιδή δραστηριότητα που έχει η Βουλή μας σε όλους τους Οργανισμούς. Δεν υπάρχει Οργανισμός που να μην έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο. Και το εννοώ αυτό! Δεν υπάρχει διεθνής Οργανισμός όπου η Βουλή μας να μην έχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Ανεξάρτητα από τις «Ομάδες Φιλίας». Εγώ αναφέρομαι σε Οργανισμούς. Άρα, οφείλουμε κι εκεί να πούμε ότι γίνεται ένα σπουδαίο έργο.

Τώρα, σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, εγώ κύριε Πρόεδρε, πάλι θα διαφωνήσω. Δεν θα το ψηφίσουμε το άρθρο. Θα τοποθετηθώ κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας, διότι εγώ προέρχομαι από μια περιφέρεια που η λέξη «μπέσα» έχει μεγάλη σημασία. Όταν, λοιπόν, συμφωνήσαμε όλοι στο 30% που πρότεινε ο Πρόεδρος σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση και σε ό,τι αφορά το θέμα –με συγχωρείτε που είμαι λίγο σκληρός, αλλά οφείλω να το κάνω- της μοριοδότησης της συνέντευξης, έπρεπε να μείνουμε στο 30%. Δεν βλέπω για ποιο λόγο να χαλάσουμε τις καρδιές μας για τα πέντε περισσότερα μόρια που θέλετε να δώσετε. Δεν θέλω να μπω σε άλλες σκέψεις για το τι μπορεί να υποκρύπτει. Είμαι σίγουρος ότι δεν υποκρύπτει τίποτα. Γιατί να μην το κάνουμε αφού δεσμευτήκαμε όλοι στην Επιτροπή;

Φύγαμε όλοι εκείνη την ημέρα από την Επιτροπή πιστεύοντας ότι το θέμα της συνέντευξής θα είναι τα τριάντα μόρια. Γιατί τώρα επανερχόμεθα και λέμε ότι επειδή προβλέπεται στον ν. 4369/2016 να βάλουμε τα τριανταπέντε μόρια;

Η Βουλή έχει πράγματι δραστηριότητες τις οποίες επιχορηγεί. Θα σας πω για μία δραστηριότητα. Εκτός του ότι έχουμε υιοθετήσει όλα τα παιδιά εκείνων οι οποίοι έπεσαν υπέρ πατρίδος -γιατί πραγματικά έπεσαν υπέρ πατρίδος- εμείς έχουμε κι άλλες χορηγίες τις οποίες δίνουμε. Μην ξεχνάτε ότι είναι ένα μεγάλο επίτευγμα η Βουλή των Εφήβων. Και δεν είναι μικρό το κονδύλι της Βουλής των Εφήβων. Είναι μία πολυσχιδής δραστηριότητα, η οποία προσφέρει, ανεξάρτητα αν έχει τα θετικά της ή τα αρνητικά σχόλια.

Θα κάνω δυο παρατηρήσεις και θα κλείσω, κυρία Πρόεδρε. Είπε ο κύριος Πρόεδρος για τις θέσεις των Αντιπροέδρων και να δούμε -στην επόμενη Βουλή, μάλλον, εννοούσε- εάν θα υπάρξει η δυνατότητα επιλογής κι άλλων Αντιπροέδρων. Πολλούς Αντιπροέδρους βλέπω και δεν κατάλαβα γιατί.

Κι επειδή έκανα μια αναφορά στην πρωτολογία μου σε ό,τι αφορά τον εκλογικό νόμο και σε ό,τι αφορά τη σύνδεση εκλογικού νόμου και Συνταγματικής Αναθεώρησης, θα το επαναλάβω για μια ακόμα φορά: Μην συνδέετε τον εκλογικό νόμο με τη Συνταγματική Αναθεώρηση. Άλλη διαδικασία η μία, άλλη διαδικασία η άλλη.

Με τον εκλογικό νόμο, που πιθανόν να κυοφορείται, ο οποίος θα αναδείξει δέκα, δώδεκα, δεκαπέντε κόμματα, θα έχουμε δεκαπέντε Αντιπροέδρους; Να είναι ο αριθμός των Αντιπροέδρων που ορίστηκαν τώρα. Αν θέλετε να προσθέσουμε κι έναν ακόμα, γιατί η Βουλή έχει πράγματι πολλές δραστηριότητες, να προσθέσουμε. Να μην φτάσουμε, όμως, στο σημείο και το κάθε κόμμα να έχει Αντιπρόεδρο. 

Τώρα σε ό,τι αφορά το Α’ Μέρος, το οποίο θα το συζητήσουμε εκτεταμένα, θα φέρω ένα παράδειγμα σημερινό, κυρία Πρόεδρε. Θα φέρω το παράδειγμα του νομοσχεδίου που κατατίθεται εντός ολίγων ωρών, το νομοσχέδιο για την COSCO. Έρχεται ένα νομοσχέδιο, λοιπόν, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Και πιεζόμεθα τώρα με τη διαδικασία του κατεπείγοντος να ψηφίσουμε μια σύμβαση -δηλαδή είναι ένα νομοσχέδιο που επικυρώνει σύμβαση- που είναι γνωστή εδώ και έξι, οκτώ, δέκα μήνες, να την επικυρώσουμε την τελευταία στιγμή, επικαλούμενοι την αιτιολογία ότι ο κύριος Πρωθυπουργός θα πάει στην Κίνα και πρέπει να την έχει.

Βεβαίως, να έχει τη σύβαση επικυρωμένη από τη Βουλή. Γιατί να μην είχε έρθει με την κανονική διαδικασία, αφού τις δυο, τρεις τελευταίες εβδομάδες δεν είχαμε μεγάλο νομοθετικό έργο; Γιατί, λοιπόν, να μην είχε έρθει με αυτή τη διαδικασία και να έρθει με τέτοια πίεση τώρα; 

Άρα, οι κατηγορίες τις οποίες είπε -όχι για εσάς, για την Κυβέρνηση- ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, δικαιώνονται περίτρανα με αυτό το παράδειγμα το οποίο ανέφερα τώρα. 

Σε ό,τι αφορά τους Ειδικούς Κανονισμούς, κύριε Πρόεδρε, θα σας θυμίσω ότι τον Νοέμβριο του 2015 είχαμε συμφωνήσει μαζί κι εσείς είχατε συναινέσει. Ήταν δέσμευση, δηλαδή. Το αίτημα είχε υποβληθεί από μένα. Δεσμευθήκατε όμως. Άρα, η δέσμευσή σας ίσχυε από τότε, ότι έπρεπε να έρθουν και να ενσωματωθούν οι Ειδικοί Κανονισμοί. Γι’ αυτό κι εγώ χαιρέτισα την ενσωμάτωση των Ειδικών Κανονισμών σαν ένα πολύ θετικό βήμα.

Θα ήθελα να σας απαντήσω, κύριε Πρόεδρε, και στο θέμα το οποίο θέσατε, ότι οι Ειδικοί Κανονισμοί δημιουργούσαν πελατειακές σχέσεις. Το είπατε, αλλά είπατε μετά κιόλας -συμπληρώνοντάς το- ότι χρειάζονταν διότι βάσει των Ειδικών Κανονισμών δημιουργούνται ορισμένες μονάδες, οργανικές μονάδες, οι οποίες ήταν απαραίτητο να πλαισιωθούν από ένα ορισμένο προσωπικό με ορισμένες ικανότητες και ορισμένα προσόντα.

Θα ήθελα να μπω τώρα και στο θέμα του οργανογράμματος. Εγώ θα συμφωνήσω μαζί σας. Δεν δημιουργεί πολλές νέες θέσεις. Δημιουργεί, αλλά δεν δημιουργεί στο σημείο που να αφήνει υπονοούμενα. Διότι παραγνωρίζεται το γεγονός ότι οι θέσεις οι οποίες προβλέπονται βάσει του οργανογράμματος είναι από την ενσωμάτωση των Ειδικών Κανονισμών. Οφείλω να το πω, διότι εγώ θέλω να αποκαταστήσω την αλήθεια.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ (Πρόεδρος της Βουλής): Και μάλιστα, δεν έχουν πληρωθεί οι θέσεις αυτές.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, θέλω να αποκαταστήσω την αλήθεια. Άλλο είπαν οι δύο συνάδελφοι οι προερχόμενοι από το ΠΑΣΟΚ. Είπαν ότι υπάρχει πρόθεση και βάσει του οργανογράμματος μας, δίνεται το δικαίωμα κ.λπ.. Όχι σε σας. Μάλιστα, ο κ. Παπαθεοδώρου ήταν πολύ προσεκτικός στην Επιτροπή και μου έκανε εντύπωση όταν είπε, «Κύριε Πρόεδρε, αυτά που θα πω δεν αφορούν εσάς, αφορούν τον μελλοντικό πρόεδρο ο οποίος μπορεί να είναι ένας οποιοσδήποτε άλλος». Αυτό το λέω για να λυθεί και αυτή η παρεξήγηση, γιατί είδα ότι διασταυρώσατε ξίφη και δεν έπρεπε μια τέτοια μέρα να υπάρχουν τέτοιες αντιδράσεις.

Χαίρομαι και χαιρετίζω τη δέσμευσή σας -γιατί ήταν δέσμευση για μένα αφού το είπατε εσείς- ότι ο πρώτος Ειδικός Θεματικός Γραμματέας που θα οριστεί, θα προέρχεται από τη Βουλή. Αυτό μας δίνει το δικαίωμα να ευελπιστούμε ότι ένα από τα στελέχη της Βουλής θα είναι εκείνος ο οποίος θα δώσει τη συνέχεια. Γιατί όπως είχα πει και στην Επιτροπή, ο Ειδικός Θεματικός Γραμματέας είναι εκείνος ο οποίος δίνει τη συνέχεια, γιατί και ο Γενικός Γραμματέας και ο Ειδικός Γραμματέας είναι μετακλητοί υπάλληλοι. Και διορθώθηκε αυτό. Και η πρόταση ήταν -και του κ. Παπαθεοδώρου και δική μου και του κ. Λυκούδη, αλλά και όλων των συνάδελφων- ότι δεν μπορεί ο Ειδικός Θεματικός Γραμματέας να προηγείται του Ειδικού Γραμματέα.

Άρα, με τη νομοτεχνική βελτίωση την οποία φέρατε, ο Γενικός Γραμματέας θα αναπληρώνεται από τον Ειδικό Γραμματέα και ο Ειδικός Γραμματέας θα αναπληρώνεται από τον Ειδικό Θεματικό Γραμματέα.

Για το Περιουσιολόγιο τώρα. Το θέμα του Περιουσιολογίου εγώ προσωπικά το θέτω πολλά χρόνια τώρα και λόγω και της ειδικότητάς μου, λόγω του ότι είμαι μηχανικός. Πράγματι, υπάρχουν δυσκολίες. Πράγματι, θα πρέπει να υπάρχει μια υπηρεσία η οποία να ασχοληθεί με αυτό το θέμα.

Βέβαια, αυτό που αναφέρατε για το οικόπεδο αυτό που υπάρχει εκεί στα Άνω Λιόσια, είναι ένα οικόπεδο το οποίο είχε δωριστεί στη Βουλή με την προϋπόθεση να μεταφερθεί εκεί η Βουλή. Δηλαδή, ο δωρητής είχε βάλει προϋπόθεση –αν δεν απατώμαι- ότι εκεί πρέπει να πάει η Βουλή. Όπως αντιλαμβάνεστε, έγινε μια μελέτη μήπως πάνε κάποιες Υπηρεσίες της Βουλής. Είναι σε εκκρεμότητα το θέμα. Δεν έχει κλείσει.

                                               

 Εγώ είδατε ότι αναφερόμενος στα ποσά του προϋπολογισμού της Βουλής που από 226.000.000 το 2009 πήγαν στα 136.000.000 τώρα το 2015 με ραγδαίες μειώσεις, δεν αναφέρθηκα καθόλου στη μείωση την περσινή με τη φετινή, διότι συνυπολόγισα και τα 11.000.000 που πράγματι απαιτούνται για την αναμόρφωση και διαμόρφωση της Μπενακείου Βιβλιοθήκης. Μαζί διεκδικήσαμε την Παλαιά Βουλή, μαζί προσπαθούμε να κάνουμε και τις εργασίες στην Μπενάκειο Βιβλιοθήκη.

Θα πρέπει, όμως, να κάνω μερικές παρατηρήσεις σε ό,τι αφορά τη Νομική Υπηρεσία. Εγώ εδώ θα επιμείνω, κύριε Πρόεδρε. Και δεν το κάνω για κανέναν άλλον λόγο, αλλά επειδή πράγματι θα ασχολείται με ένα αντικείμενο συγκεκριμένο, αφού συγκεκριμενοποίησαν τις αρμοδιότητές της. Θα θυμάστε ότι στο αρχικό μας κείμενο δεν ήταν συγκεκριμενοποιημένες οι αρμοδιότητες. Τώρα τις κάναμε συγκεκριμένες.

Δεν καταλαβαίνω τον λόγο -ειλικρινά σας μιλάω, δεν τον καταλαβαίνω και θέλω μια πειστική εξήγηση- γιατί όταν προέρχεται ο προϊστάμενος αυτής της Νομικής Υπηρεσίας από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής να μην ανήκει στην Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής. Δεν το καταλαβαίνω. Ειλικρινά σας μιλάω. Μάλιστα, μου κάνει εντύπωση και η εμμονή. Υπάρχει μια εμμονή, η οποία είναι ανεξήγητη, διότι αφότου θέσαμε ποιες είναι οι αρμοδιότητες -τις βάλαμε τις αρμοδιότητες- νομίζω ότι θα πρέπει να υπάρξει. Σκεφθείτε το λίγο πριν από την ψήφιση του συγκεκριμένου άρθρου, διότι δεν βλέπω τον λόγο να έχουμε μια αντιδικία σε ένα τέτοιο θέμα.



Print
1341 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω