Search
× Search
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Παρέμβαση του Βουλευτή Β' Πειραιά κ. Γιάννη Τραγάκη στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας

 Το λόγο έχει ο κ. Τραγάκης.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Έχει  συζητηθεί η Έκθεση του 2016;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Προφανώς δεν έχει καν κατατεθεί.

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Κυρία Πρόεδρε, θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι ανεξαρτήτως της Έκθεσης του 2016. Επειδή στην αρχική συζήτηση, που έχει περάσει από τότε πολύς καιρός, δεν είχε τεθεί μια ερώτηση γιατί δεν υπήρχε πραγματολογικά που είναι η διαδικασία για τις δύο νέες άδειες τηλεοπτικών σταθμών, τηλεοπτικής λήψης. Αν έχουν την καλοσύνη ο κ. Πρόεδρος και ο κ. Αντιπρόεδρος να μας ενημερώσουν για το θέμα αυτό.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Με τις απαντήσεις τους θα υπάρξουν και ερωτηματικά και απορίες εκ μέρους μας. Δηλαδή, μπορούμε  έπειτα  να τους υποβάλλουμε ερωτήσεις;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Μα,  κύριε Τραγάκη, αυτή τη διαδικασία  την κάναμε την προηγούμενη φορά. Γι' αυτό και είπα ό,τι καινούργιο έχουν να μας το  πουν. Αυτό το συγκεκριμενοποίησε ο κ. Βενιζέλος.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, από την προηγούμενη φορά έχουν περάσει τέσσερις μήνες. Από εκεί και πέρα, λοιπόν, αντιλαμβάνεστε, ότι μπορούμε να υποβάλλουμε νέα ερωτήματα, διότι κάτι προέκυψε με τις άδειες στο χρονικό διάστημα αυτό. Σωστά το έθεσε ο κ. Βενιζέλος, ότι υπάρχει η εκκρεμότητα των δύο αδειών.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Μα,  κύριε Τραγάκη, αυτό λέμε. Αυτό  ανέφερα  και εγώ, ό,τι καινούργιο υπάρχει να ειπωθεί και αν κάποιος συνάδελφος έχει κάτι καινούργιο, παρά το ότι έχει τελειώσει η διαδικασία, ευχαρίστως να υποβάλει αίτημα.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, με καλύψατε.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Τον λόγο έχει ο κ.  Κουτρομάνος.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ(Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης-Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Κύριε Γκιόλα, μήπως έχετε πρόχειρη την Απόφαση του  2017, σας παρακαλώ πολύ;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής):Την έχει προσκομίσει στο Προεδρείο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ(Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης-Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Θεωρώ καλή τη στιγμή που θέτετε τη διαδικασία για τη συγκεκριμένη υπόθεση, διότι μας δίνεται η ευκαιρία να δείξουμε υπό ποιες συνθήκες δουλεύουμε. Με την υπόθεση αυτή, η οποία νομίζω ότι είναι απολύτως χαρακτηριστική των προβλημάτων που δημιουργεί και στους ενδιαφερόμενους και στην εργασία του Συμβουλίου το γεγονός ότι ο νομοθέτης επιχείρησε να συμβιβάσει ασυμβίβαστα  πράγματα. Τα ασυμβίβαστα πράγματα είναι να επιδιώκει να θεωρεί τη λειτουργία ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών σταθμών άνευ αδείας,  αξιόποινη  και ταυτοχρόνως  νόμιμη ενέργεια.

 

 

Όχι από την πρώτη ημέρα, αλλά από την πρώτη ώρα που πήγαμε στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, ασχολούμαστε με αυτή την υπόθεση και βρήκαμε έναν φάκελο ο οποίος ήταν ηλικίας τουλάχιστον 10, ίσως και 15 ετών και ζύγιζε επάνω από 10 κιλά. Η ιστορία προκύπτει από αυτή την υπόθεση, τι είχε προηγηθεί.

Θα ήθελα όμως, πριν μπω στη συγκεκριμένη υπόθεση, να ενημερώσω την Επιτροπή σας, με την άδειά σας κυρία Πρόεδρε, για ένα πολύ βασικό, κατά τη γνώμη μου, νομικό θέμα. Το νομικό θέμα είναι, ποια είναι η έννομη σχέση, κ.κ. Καθηγητές, του προσώπου που χρησιμοποιεί παρανόμως μια συχνότητα και νομιμοποιείται, εντός ή εκτός εισαγωγικών, με νόμο. Αυτή η έννομη σχέση από ό,τι  ξέρω εγώ δεν έχει μελετηθεί ούτε θεωρητικά  ούτε νομολογιακά, αλλά είναι απολύτως αναγκαίο, κατέστη απολύτως αναγκαίο, να ληφθεί απόφαση περί αυτού, να διατυπωθεί κρίση περί αυτού, στη συγκεκριμένη υπόθεση. Λέει στην Απόφαση απ’ ό,τι θυμάμαι και τη θυμάμαι καλά, διότι έκτοτε και μέχρι σήμερα ασχολούμαι με αυτό, ξεκινάμε από τη βασική σκέψη ότι η νομιμοποίηση από το νομοθέτη, … έχει δικαίωμα - καμία  κρίση επ’ αυτού - μιας έκνομης πράξης αποτελεί εξαίρεση για το δίκαιο και είναι σαφές το γιατί, διότι δεν νομιμοποιούνται κάθε μέρα έκνομες ενέργειες. Η συγκεκριμένη έκνομη δραστηριότητα των ραδιοφωνικών σταθμών που λειτούργησαν διαπράττοντας αξιόποινες πράξεις, θεωρήθηκε από το  νομοθέτη, ότι όσοι εξέπεμπαν σε συγκεκριμένη ημερομηνία ραδιοφωνική εκπομπή, θεωρούνται νόμιμοι. Αυτό είπε ο νομοθέτης.

Η ανάγκη αυτής της διατάξεως προκύπτει από την ίδια τη φύση του ως εξαιρετικού δικαίου. Τι συνάγεται εξ αυτού; Συνάγεται, ότι  - το έχει πει και το ΣτΕ σε πολλές αποφάσεις, όχι με αναλυτικές σκέψεις, αλλά, πάντως, έστω διηγηματικώς - νομιμοποιείται κανείς να κάνει χρήση της συγκεκριμένης συχνότητας, την οποία χρησιμοποιούσε  τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, στην οποία αναφέρεται ο νόμος. Δεν του παρέχει δικαίωμα να χρησιμοποιεί όποια άλλη συχνότητα ή όλο το φάσμα ή όπου βρει. Περί αυτού πρόκειται. Εάν ανατρέξω, με την άδειά σας, στο πραγματικό μέρος, εν τάχει δεν θα αφανιστούμε στην ανάγνωση, με Απόφαση του 2010 απορρίφθηκε η αίτηση για χορήγηση βεβαίωσης νομίμου λειτουργίας, εν συνεχεία, το 2004 και το 2015 απορρίφθηκαν δύο αιτήσεις θεραπείας. Αντιθέτως, με νέα απόφαση του 2015, το ΕΣΡ έκρινε βάσιμη την τρίτη αίτηση θεραπείας και το διατακτικό της έχει ως εξής: «Ανακαλεί τις υπ’ αριθμόν τάδε αποφάσεις, χορηγεί βεβαίωση νομίμου λειτουργίας στο Ραδιοφωνικό Σταθμό με τον τίτλο «ΗΡΟΔΟΤΟΣ FM» νομού Αττικής, που εξέπεμπε από τη συχνότητα 107,4». Θα ανοίξω άλλη μία παρένθεση. Κατά τη γνώμη του το κρίσιμο … της έννοιας ενός ραδιοφωνικού σταθμού δεν είναι ούτε ο τίτλος του ούτε ο τόπος εκπομπής, ούτε οτιδήποτε άλλο, είναι η συχνότητα. Επομένως, δόθηκε βεβαίωση νομίμου λειτουργίας για τη συχνότητα 107,4.

Στη συνέχεια το Συμβούλιο εξέδωσε βεβαίωση νομίμου λειτουργίας, το διατακτικό της οποίας έχει κατά λέξη ως εξής: «Στη συνέχεια το Συμβούλιο εξέδωσε βεβαίωση νομίμου λειτουργίας το διατακτικό της οποίας έχει κατά λέξη ως εξής» και επαναλαμβάνει το ίδιο «να εκπέμπει στη συχνότητα 107,4». Αργότερα δημοσιεύεται ορθή επανάληψη της βεβαίωσης, η οποία έχει ως εξής: «Ορθή επανάληψη της βεβαίωσης. Βεβαιώνει ότι ο ραδιοφωνικός σταθμός με τον τίτλο «Ηρόδοτος» εκπέμπει από τη συχνότητα 100,6». Αυτό είναι νομικό λάθος, κατά τη γνώμη μου, δεν μπορεί να θεωρείται διόρθωση, ορθή επανάληψη όταν αλλάζεις τη συχνότητα, διότι, όπως προείπα, η συχνότητα είναι το βασικό στοιχείο της έννοιας του ραδιοφωνικού σταθμού,  που εξατομικεύει τον ραδιοφωνικό σταθμό και τον διακρίνει από έναν άλλον.

 

 

            Ακολούθησε καταγγελία ιδιώτη άλλου, σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και εξαιτίας αυτής, υπεβλήθη από δύο ειδικούς επιστήμονες νομικούς, προς την τότε Αντιπρόεδρο κοινή εισήγηση η οποία κατέληγε ως εξής: «Μετά την υποβολή της καταγγελίας και μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε στα αρχεία διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα...» να μην σας κουράζω με λεπτομέρειες «... ο ραδιοφωνικός σταθμός με τη συχνότητα 107,4 …..» «κατά συνέπεια δεν συντρέχει η τρίτη περίπτωση των αναφερομένων και προτείνεται η ανάκληση της Βεβαίωσης». Αυτά ως προς τα νομικά.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (ΤΑΣΙΑ) ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Να ρωτήσω κάτι; Είχε τη δυνατότητα ή την έχει ακόμα, να πάει δικαστικά να το αμφισβητήσει; Γιατί …

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Βέβαια, πήγε δικαστικά.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (ΤΑΣΙΑ) ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Πήγε;

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Πήγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και εκδόθηκε Απόφαση που απορρίφθηκε. Υπέβαλε νέα Αίτηση Θεραπείας η οποία αυτές τις μέρες δημοσιεύτηκε και πάντως το Συμβούλιο ανακάλεσε την Βεβαίωση αυτή της νομίμου λειτουργίας, με το σκεπτικό που περιληπτικά σας διάβασα.

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) Τα πραγματικά γεγονότα, πείτε μας κ. Πρόεδρε.

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Τα πραγματικά γεγονότα, αμέσως. Τα πραγματικά γεγονότα, στην προκειμένη περίπτωση. Αυτό που σας διάβασα είναι τα πραγματικά γεγονός, ότι ζήτησε να του χορηγηθεί Βεβαίωση Νομίμου Λειτουργίας, απορρίφθηκε, απορρίφθηκαν, επίσης, δύο Αιτήσεις Θεραπείας κατά της απόφασης...

            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) Για ποια συχνότητα απορρίφθηκε;

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Η συχνότητα τότε, δεν αναφερόταν, όταν μιλάμε για το έτος 2010, δεν αναφερόταν στα έγγραφα.

            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) πως έλαβε τη συγκεκριμένη συχνότητα …

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Στη συνέχεια βρήκαμε καταχωρημένο ότι εξέπεμπε από τη συχνότητα 107,4 πιθανότατα επειδή ο ίδιος το δήλωσε. Δεν υπήρχε εύκολος τρόπος διαπίστωσης, ποια συχνότητα χρησιμοποιούσε.

            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) Το πραγματικό γεγονός είναι αυτό.

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Το πραγματικό γεγονός, σας λέω, δεν τίθεται θέμα, διότι ο ίδιος ο αιτών δήλωσε ότι εξέπεμπε από τον 107,4, και αυτό έγινε δεκτό με την Αίτηση Θεραπείας, την τρίτη κατά σειρά. Αλλά στη συνέχεια, υπήρξε διόρθωση- ορθή επανάληψη ονομάστηκε- της βεβαίωσης αυτής.

            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: Η ανάκληση, τώρα, για ποιο λόγο έγινε; Με βάση ποια διάταξη, έγινε ανάκληση;

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Ποια ανάκληση; Επειδή μιλάμε για ανακλήσεις ανακλήσεων.

            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: Ακριβώς. Αυτή η ανάκληση της Βεβαίωσης, έγινε για ποιο λόγο; Εσφαλμένη; Λόγω πλάνης; Λόγω…

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Η τωρινή απόφαση; Μπορώ να σας το πω.

            ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΖΑΒΑΡΑΣ: Γιατί, νομίζω ότι το άρθρο 21 του ν. 2690 δεν είναι; Η ανάκληση της διοικητικής πράξης. Εκεί δεν πηγαίνει;

            ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης- Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): «Από το σύνολο των εγγραφών, των στοιχείων», λέμε στην απόφαση, «αποδεικνύεται πλήρως κατά την κρίση του Συμβουλίου: Ότι ο κ. Χούντας αποξενώθηκε από τον ως άνω ραδιοφωνικό σταθμό μεταβιβάζοντας αυτόν μαζί με το σύνολο της συναφούς επιχείρησης σε άλλα πρόσωπα. Σημειώνεται δε, ότι ακόμα και εάν είχε επιχειρηθεί και συμφωνηθεί αποχωρισμός του «δικαιώματος» επί της συχνότητας που χρησιμοποιείτο, από τα άλλα στοιχεία της επιχείρησης ακόμα και εάν είχε γραφεί αυτό στο συμβόλαιο»- που εάν θυμάμαι καλά, δεν είχε γραφεί έτσι- «από τα άλλα στοιχεία της επιχείρησης, ναι, τούτο δεν θα ήταν έγκυρο διότι αντέκειτο στο άρθρο 6 παράγραφος 11 του ν. 2328/1995.» Το οποίο έλεγε ότι η εκποίηση της επιχείρησης ραδιοφωνικού ή τηλεοπτικού σταθμού εκποιείται in globo , εν συνόλω, δεν θυμάμαι την ακριβή διατύπωση. Δεν μπορεί να γίνει διάκριση να κρατήσω …

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΛΑΣ: (Ομιλεί εκτός μικροφώνου)

 

 

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης - Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Πάντως ακόμη και ρητώς αν είχε γραφεί στο συμβόλαιο σας λέω ότι αυτό δεν θα ήταν επιτρεπτό. Σε κάθε περίπτωση όμως, στο συμβόλαιο αναφέρεται ότι εκποιείται η επιχείρηση. Επικουρικώς πρέπει να προστεθεί, λέει η απόφαση στη συνέχεια, ότι ακόμα και αν δεν είχε αποξενωθεί από την συχνότητα 107,4, με τον εκδιθέντα τρόπο, δηλαδή, με συμβολαιογραφικό έγγραφο, δε θα ήταν νόμιμη η επιδίωξη του να θεωρηθεί δικαιούχος αυτής, αφού όπως ο ίδιος αναφέρει στην από τάδε του 2014 αίτηση του προς το ΕΣΡ, σελίδες 4 και 5, είχε διακόψει τη λειτουργία του σταθμού επί σειρά ετών μετά την 31/12/2004 που ήταν ο κρίσιμος χρόνος της νομιμοποίησης της εκπομπής.

Ο ίδιος έλεγε ότι μετά το 2004 και μάλιστα, ονόμαζε αυτή την περίοδο «εποχή της παρανομίας», είχε διακόψει την εκπομπή. Με βάση τη νομική σύσκεψη που σας προανέφερα, όταν κανείς διακόπτει μια εκπομπή και μάλιστα επί σειρά ετών, η συχνότητα επανέρχεται στο κράτος. Το είπαμε στην υπόθεση αυτή, το είπαμε και σε μια σειρά άλλων περιπτώσεων.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Η άποψη της μειοψηφίας ποια ήταν;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης - Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Επί λέξη αντιγράφεται στην απόφαση από το υπόμνημα του αιτούντος: «Όπως ήταν αναμενόμενο κατά την περίοδο της παρανομίας 2001 - 2005 αναγκαστήκαμε να μην μεταδίδουμε την ονομασία του σταθμού μας και τελικώς ο σταθμός μας σταμάτησε να εκπέμπει οριστικά από τα μέσα του 2005. Εν συνεχεία πληροφορηθήκαμε ότι πολλοί άλλοι σταθμοί, όπως και ο δικός μας, έλαβαν βεβαίωση νόμιμου λειτουργίας και σε εφαρμογή της νέας διάταξης υποβάλαμε σχετική αίτηση».

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Δεν μου απαντήσατε για τη μειοψηφία. Έχει επιχειρήματα που θεωρούνται ισχυρά.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης - Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Να σημειώσω ότι δεν έχω κανένα αντίλογο για τη σοβαρότητα των επιχειρημάτων, αλλά να σημειώσω ότι ο κ. Μορώνης δεν είναι νομικός.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Γι' αυτό μίλησε εκ των πραγματικών γεγονότων, γιατί ο κ. Μορώνης αναφέρεται στη μειοψηφία για τα πραγματικά γεγονότα.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης - Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Ο κ. Μορώνης διατύπωσε τη γνώμη ότι «η όλη διαδικασία επανεξέτασης και ανάκλησης της βεβαίωσης νομίμου λειτουργίας του εν λόγω ραδιοφωνικού σταθμού εκκίνησε από καταγγελία μη έχοντος έννομο συμφέρον ούτε θιγόμενου από το περιεχόμενο των εκπεμπόμενων προγραμμάτων του σταθμού. Η νομιμότητα των αποφάσεων του ΕΣΡ δεν κρίνεται από ιδιώτες, αλλά από τα αρμόδια όργανα. Η αποδοχή της προσφυγής θα σήμαινε ότι αναγνωρίζουμε στον καθένα που διαφωνεί με τις αποφάσεις του Συμβουλίου να προσφεύγει κατά αυτών. Τρίτον, αν αυτεπαγγέλτως το Συμβούλιο επανεξέταζε προηγούμενη λανθασμένη απόφαση του θα έπρεπε να ακολουθηθεί άλλη διαδικασία. Να είχε κληθεί με αυτό το σκοπό ο ιδιοκτήτης του εν λόγω σταθμού και όχι να αντικρούσει τις κατηγορίες τρίτου και πάντως δεν θα έπρεπε να κληθούν «μάρτυρες κατηγορίες». Θεωρώ ότι η εισήγηση των ειδικών επιστημόνων, βάσει της οποίας, χορηγήθηκε στον εν λόγω σταθμό βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας ήταν τεκμηριωμένη και ουδέν νέο στοιχείο πρόκυψε που να επιβάλλει την ανάκληση της. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει ότι στο μεταξύ διάστημα (από της εκδόσεως της βεβαίωσης νομίμου λειτουργίας έως σήμερα) ο υπό χρήση ραδιοφωνικός σταθμός έχει προχωρήσει υποθέτω σε κάποιες επενδύσεις, έχει πιθανόν προσλάβει προσωπικό, η τύχη του οποίου, αν όχι νομικά, ηθικά τουλάχιστον μας εκθέτει».

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Τώρα εκπέμπει ο σταθμός αυτός;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης - Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Δεν γνωρίζω. Η απόφαση πάντως αυτή λέει ότι ανακαλεί την απόφαση της βεβαίωσης νομίμου λειτουργίας. Αυτό έχει δημοσιευθεί το 2017 και πριν από τρεις - τέσσερις μέρες δημοσιεύτηκε και αίτηση θεραπείας κατά αυτής της απόφασης, απορριπτική, αφού είχε απορριφθεί εν τω μεταξύ από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

 

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, εάν επιτρέπετε, για το διάστημα 2015 και 2017 σε αυτή τη διετία είχε νόμιμη άδεια κατά τον κ. Χούντα. Υπαρχούσης αυτής της νόμιμης άδειας έκανε επέκταση εγκαταστάσεων και προσέλαβε προσωπικό.

Επ’  αυτού του ερωτήματος, δηλαδή του γ΄ και του δ΄ που διαβάσατε επί λέξει, θα ήθελα, εάν μπορείτε, απαντήσεις.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης – Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Το γ΄ λέει «αν αυτεπαγγέλτως το Συμβούλιο επανεξέτασε προηγούμενη λανθασμένη θα έπρεπε να ακολουθεί άλλη διαδικασία. Να είχε κληθεί με αυτό το σκεπτικό ο ιδιοκτήτης και όχι να αντικρούσει τις κατηγορίες τρίτου και πάντως δεν θα έπρεπε να κληθούν μάρτυρες κατηγορίες. Θεωρώ, ότι η εισήγηση των επιστημόνων βάση της οποίας χορηγήθηκε βεβαίωση νόμιμου λειτουργίας ήταν τεκμηριωμένη και ουδέν νέο στοιχείο προέκυψε που να επιβάλλει την ανάκλησή της. Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει, ότι στο μεταξύ ….».

 ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Απάντηση επ΄ αυτού υπάρχει;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης – Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή):  Σε ποιο, δηλαδή;

Πείτε μου.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Στο ερώτημα, εάν έγιναν αυτές οι επενδύσεις μεταξύ των ετών 2015 – 2017.

Ποιος ευθύνεται;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΜΑΝΟΣ (Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης – Πρόεδρος του Αρείου Πάγου επί τιμή): Εγώ δεν το γνωρίζω και πάντως νόμιμη άδεια δεν είχε.

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Το 2015 επανήλθε η άδεια.

 ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Για τις καινούργιες άδειες, δεν μας είπατε.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Ένα λεπτό, κυρία Πρόεδρε, πάνω σε αυτό το θέμα. Υπάρχουν σοβαρά παράπονα από την κρατική τηλεόραση, και υπάρχουν σοβαρά παράπονα από συγκεκριμένα κόμματα, να μην πω από όλο το φάσμα των κομμάτων, εκτός από το κυβερνών κόμμα.  Από τα στοιχεία τα οποία εσείς παραθέτετε εδώ, και μπορώ να τα αναγνώσω, ότι η ΕΡΤ, μεταδίδει 61,2% για το ΣΥΡΙΖΑ, 14,7% για τη Ν.Δ. και για τα άλλα κόμματα, στα αζήτητα, δηλαδή, 5,8%, 2,5% κ.λπ..

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Είπε, ότι είναι η κυβερνητική δραστηριότητα, τα εξήγησε ότι αυτά δεν είναι ασφαλή σαν ποσοστά.

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Σας άφησα, να υποβάλλετε το ερώτημα, κυρία Πρόεδρε, γιατί υπάρχει και η Στήλη του κυβερνητικού προγράμματος το οποίο έχει 5,5%. Δηλαδή, οι ανακοινώσεις του κυβερνώντος κόμματος είναι στο 5,5% και είναι έξω από το 61,2%. Εάν, λοιπόν, προσθέσουμε και το 61,2%, τότε έχουμε σύνολο 67,7%.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): (Ομιλεί εκτός μικροφώνου) Έχει και για τη Ν.Δ..

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Δεν έχει καθόλου για τη Ν.Δ.. Έχετε φροντίσει και έχετε κάνει σωστό επιμερισμό πάνω σ' αυτό. Επιμένω για το κρατικό κανάλι, γιατί στο κρατικό κανάλι συνεισφέρουν όλοι οι Έλληνες την εισφορά τους υπέρ της ΕΡΤ. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι εδώ υπάρχει μια ανισοκατανομή προβολής, η οποία εκεί μπορείτε να παρέμβετε, όχι λογοκριτικά, παρακαλώ έτσι; Πολύ σωστά το διευκρινίσατε ότι εσείς δεν μπορεί να παρέμβετε λογοκριτικά, ούτε να επιβάλλετε κανόνες. Υπάρχει, όμως, η διάταξη η οποία προεκλογικά έχει κανόνες. Οι κανόνες αυτοί προεκλογικά που τηρούνται μόνο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, είναι ένας οδηγός, που θα μπορούσε να σας οδηγήσει να εφαρμόσετε τους ίδιους κανόνες και σε μη προεκλογική περίοδο.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Κύριε Μορώνη, θα μας πείτε για τις τελευταίες άδειες;

            ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: (Ομιλούν εκτός μικροφώνου) Μπορούμε να υποβάλουμε και ερωτήσεις;

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Όχι. Έχουν τελειώσει οι ερωτήσεις στην προηγούμενη συνεδρίαση. Τώρα απαντάνε.

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, δεν ήταν ερώτηση. Μιλήσατε εσείς για ένα κανάλι, και μίλησα εγώ για άλλο κανάλι.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Δεν είπα τίποτα. Εγώ είπα ότι κάνατε ερώτηση.

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Και εσείς κάνατε ερώτηση.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Αυτό λέω. Δεν σας απαγορεύω. Εάν προκύψει μέσα από...

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Άρα, απαγορεύετε τη απάντηση, όταν λέτε προχωρήστε στη διαδικασία.

            ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής- Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Εγώ; Πώς να απαγορεύσει εγώ στα μέλη του ενός Συμβουλίου;

            ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Να ακούσω, κύριε Μορώνη, την απάντησή σας για το συγκεκριμένο θέμα της κρατικής τηλεόρασης;

ΞΕΝΟΦΩΝ- ΡΟΔΟΛΦΟΣ ΜΟΡΩΝΗΣ (Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης): Θα σας δώσω μια απάντηση από την εμπειρία μου τη δημοσιογραφική. Το 1980, άκουσα από έναν από τους ηγέτες αυτής της χώρας να λέει, να δίνει «γραμμή» στη Δημόσια Τηλεόραση, ως εξής: «Από τον πολιτικό χρόνο που θα έχεις στην τηλεόραση το 50%  θα το αφιερώνεις στην κυβέρνηση και το υπόλοιπο 50% θα το μοιράζεις αναλογικά στα κόμματα».

            Δεν ξέρω πόσοι υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ΕΡΤ που βρίσκονται εκεί από το 1975 που υπήρξα εγώ και θυμούνται και έχουν επηρεαστεί ακόμα από αυτό για το οποίο, πρέπει να πω, ότι ο έτερος εκ των ηγετών εκείνης της εποχής είχε συγκατανεύσει. Μας είχε έρθει, δηλαδή, κατά κάποιο τρόπο σαν κοινή στάση των δύο ηγετών της εποχής, ότι θα πρέπει το 50% να το δίνουμε στην κυβέρνηση και το υπόλοιπο 50% να το μοιράζουμε στα κόμματα. Διευκρινίζω, ενώ, ότι εννοούσαν ότι και τα δικά τους κόμματα είχαν μερίδιο μέσα στο 50%.

           

Πάει πολύ μακριά. Αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία και ως δημοσιογράφοι, λίγα πράγματα μπορεί να γίνουν. Η δική μας άποψη είναι ότι θα πρέπει να γίνονται ποιοτικές έρευνες για να έχουμε πραγματικά εικόνα για το τι λένε ή το τι διαδίδουν τα κανάλια. Έτσι όπως είναι τα πράγματα, μόνο χονδρικά μπορούμε να έχουμε μια εικόνα και πιο πολύ εξαιτίας της πείρας μας  από την παρακολούθηση των προγραμμάτων και λιγότερο από το τι γράφουμε στην έκθεση μας.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ (εκτός μικροφώνου): Ισχύει η έκθεση σας;

ΞΕΝΟΦΩΝ - ΡΟΔΟΛΦΟΣ ΜΟΡΩΝΗΣ (Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης): Βεβαίως και ισχύει. Επαναλαμβάνω όμως ότι ισχύει ποσοτικά και ισχύει με προσμετρόμενο χρόνο στο κόμμα, ακόμη και αν πρόκειται για κυβερνητική δραστηριότητα.

Όσον αφορά τις δύο άδειες, όπως ξέρετε, έγινε η προκήρυξη, εμφανίστηκε μόνο ένας διεκδικητής της μιας εκ των δύο αδειών και βάσει του νόμου, θα πρέπει μετά τη λήξη του διαγωνισμού αυτού και μέχρι την προκήρυξη των θεματικών αδειών, η αδιάθετη άδεια με τους ίδιους τρόπους και τις ίδιες διαδικασίες που διεκδικήθηκε η έκτη είναι δυνατόν να διεκδικηθεί. Δηλαδή, να πρέπει κάποιος να υποβάλει αίτημα στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης συνοδευόμενο από μια εγγυητική επιστολή ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, για να διεκδικήσει την άδεια.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ (εκτός μικροφώνου): Η 5η Μαρτίου τι ημερομηνία είναι;

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής - Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Τι ακριβώς θέλετε να πείτε;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Θα ήθελα να διαβάσω το εξής: «Ο έλεγχος του περιεχομένου τους θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019 και αν απαιτηθεί και την Τρίτη 5 Μαρτίου 2019». Αναφέρομαι στους υποψηφίους για την αγορά της άδειας.

ΞΕΝΟΦΩΝ - ΡΟΔΟΛΦΟΣ ΜΟΡΩΝΗΣ (Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης): Το μόνο που έγινε ήταν το άνοιγμα του φακέλου, το οποίο, γίνεται με κάποια διαδικασία. Μετά το άνοιγμα του φακέλου, οι φάκελοι παραδίδονται στους ειδικούς επιστήμονες που έχουν αναλάβει τη συγκεκριμένη αίτηση να την ελέγξουν από νομικής και οικονομικής πλευράς και να γίνουν όλες οι διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Χρονικά υπάρχει όριο για αυτές;

 

ΞΕΝΟΦΩΝ - ΡΟΔΟΛΦΟΣ ΜΟΡΩΝΗΣ (Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης): Αν εξαιρέσει κανείς ότι υπάρχουν ενδιάμεσα κάποια χρονικά όρια, δηλαδή, γίνεται η εξέταση του φακέλου από την πλευρά του Συμβουλίου, το συμβούλιο εκδίδει τους προσωρινούς δικαιούχους, υπάρχει ένα δεκαπενθήμερο, κατά το οποίο, μπορούν να υποβληθούν ενστάσεις από κάθε έναν που έχει έννομο συμφέρον.

Μετά από αυτό γίνεται η συζήτηση και η αλληλογραφία με την Αρχή Ξεπλύματος, τέλος πάντων

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Το πόθεν έσχες.

ΞΕΝΟΦΩΝ ΡΟΔΟΛΦΟΣ ΜΟΡΩΝΗΣ (Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης): Όχι.

Το πόθεν έσχες σε πρώτη φάση το εξετάζει το Συμβούλιο με βάση τα έγγραφα που έχουν κατατεθεί και μετά από αυτά γίνεται η οριστικοποίηση.

 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Ευχαριστώ.

 

 

Print
1554 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω