Search
× Search
Παρασκευή, 2 Μαΐου 2025

Ομιλίες

/ Categories: Ομιλίες

Παρέμβαση του Βουλευτή Ν.Δ. Β' Πειραιά κ. Γ. Τραγάκη για την επέκταση του Μετρό ΧΑΙΔΑΡΙ ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Παρέμβαση του
Προέδρου της Επιτροπής Δεοντολογίας
& Βουλευτή Ν.Δ. Β’ Πειραιά
κ. Γιάννη Τραγάκη
στην συνεδρίαση της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής
της 22ης Φεβρουαρίου 2012
με θέμα ημερησίας διάταξης:
«Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής από τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μαυρουδή Βορίδη και κ. Ιωάννη Μαγκριώτη, αντιστοίχως, εν όψει της υπογραφής της Σύμβασης «Επέκταση της Γραμμής 3 Τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς» αρμοδιότητας της εταιρείας «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.»
 
 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Επειδή εγώ δεν θέλω να βλέπω τον ποτήρι πάντα μισοάδειο θα το δω μισογεμάτο. Επαινώ την πρωτοβουλία σας, κύριε Υπουργέ, να ενημερώνετε την επιτροπή για οποιοδήποτε θέμα. Είναι κάτι το οποίο δεν γινόταν και είναι πολύ σοβαρό γιατί μας δίνει τη δυνατότητα να εκφραστούμε για την πορεία ορισμένων έργων που είναι μεγάλης σημασίας για ορισμένες περιοχές.
Εγώ θα κάνω ορισμένες τεχνικές παρατηρήσεις. Θα επαναλάβω το αίτημα για την επέκταση στο Κερατσίνι που δεν έγινε και δεν προβλέπεται να γίνει απ' ό,τι βλέπω αλλά θα πρέπει να βρείτε μια άλλη μέθοδο επικοινωνίας με τον σταθμό στα Μανιάτικα για την περιοχή Δραπετσώνας και Κερατσινίου. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Ο δήμος Κερατσινίου είναι ο έκτος δήμος της χώρας, πολύ μεγάλος και θα εξυπηρετούσε χιλιάδες κατοίκους.
Ως μηχανικός θα ήθελα να σας πω ότι τα έργα του μετρό είναι από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα και ειδικά στην Ελλάδα γίνονται ακόμα δυσκολότερα. Ο λόγος είναι οι αρχαιολογικοί χώροι που τους βρίσκουμε μπροστά μας κάθε φορά και δημιουργούνται τεράστιες καθυστερήσεις και η διαμόρφωση των εδαφών, διότι πράγματι αυτή η γραμμή 3 θα περάσει από όλα τα είδη εδάφους, αργιλώδες, πολύ σκληρό, πάρα πολύ σκληρά. Υπάρχουν περιοχές στα Μανιάτικα που το έργο θα γίνει πάρα πολύ δύσκολο. Η χρήση του μετροπόντικα αλλάζει ανάλογα με το έδαφος που βρίσκουμε. Επομένως υπάρχει τεχνική λύση σε αυτό το ερώτημα. Θα ήθελα όμως να συνδέσω το έργο και με κάποια άλλα παράλληλα έργα, όπως τι θα γίνει η γραμμή του τραμ από το ΣΕΦ μέχρι την πλατεία Κοραή; Συζητούσαμε η γραμμή 3 να επεκταθεί από τον σταθμό του Πειραιά μέχρι την Καλλίπολη. Είναι βέβαια ένα έργο δύσκολο γιατί η διαμόρφωση του εδάφους είναι τέτοια που θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα. Αυτή όμως την δυσκολία μπορούμε να την λύσουμε με το τραμ, δηλαδή να γίνει μια γραμμή τραμ από το σταθμό του Πειραιά μέχρι την Καλλίπολη που θα εξυπηρετήσει πάρα πολλές χιλιάδες κατοίκους. Περίπου οκτώ χιλιάδες άνθρωποι θα κάνουν χρήση αυτής της γραμμής.
Το έργο έχει ορισμένα άλλα προβλήματα όπως το θέμα των χώρων στάθμευσης. Αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί γιατί χωρίς χώρους στάθμευσης δεν θα λειτουργήσει η γραμμή. Υπάρχει επίσης πρόβλημα με τους δύο σταθμούς στον Κορυδαλλό, στην πλατεία Ελευθερίας, αλλά και στην πλατεία του Αγίου Νικολάου. Στην πλατεία Ελευθερίας νομίζω ότι το λύσαμε το θέμα με την αλλαγή της φοράς του σταθμού. Στην πλατεία όμως του Αγίου Νικολάου που είναι μια πολύ μικρή πλατεία θα πρέπει να ανακαλύψουμε νέες μεθόδους, ίσως του κατακρήμνιση του σταθμού κατά μερικά μέτρα ώστε να αποφύγουμε επώδυνες απαλλοτριώσεις στην περιοχή που θα δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα.
 Θα πρέπει αυτή η γραμμή να εξυπηρετήσει και την περιφέρεια του Περάματος, έχω ένα αίτημα από τον δήμαρχο. Μέχρι την περιοχή του Αρμού θα γίνει επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής και του προαστιακού. Είναι μέσα στα έργα που έχουν μελετηθεί και θα δημοπρατηθεί. Είναι μάλιστα ένας από τους λόγους ο σταθμός στο Θριάσιο δεν μπορεί να λειτουργήσει. Υπήρχαν βέβαια πάρα πολλά προβλήματα με το Συμβούλιο της Επικρατείας, διότι είχε προσφύγει ο δήμος Χαϊδαρίου και γνωρίζουμε όλοι τι έγινε γι' αυτό το θέμα του προαστιακού αλλά νομίζω ότι πρέπει να ολοκληρωθεί και ο σταθμός που θα γίνει στον Αρμό να έχει την δυνατότητα μεταφοράς και του προαστιακού σε αυτό το σημείο. Όπως γνωρίζετε, το Πέραμα είχε μια γραμμή τραμ η οποία λειτουργούσε από το 1922 που καταργήθηκε και βοηθούσε πάρα πολύ. Υπάρχει ο χώρος για να βοηθήσει πάρα πολύ μια κατασκευή Τραμ από τον Πειραιά προς το Πέραμα. Δεν χρειάζεται απαλλοτριώσεις γιατί ο χώρος έχει παραμείνει όπως ήταν.
Θα ήθελα να κάνω και δύο παρατηρήσεις σε ό,τι αφορά το θέμα των έργων που έχουν μείνει χωρίς δημοπρασία, τα έργα ηλεκτρομηχανολογικά και συστημάτων. Εγώ θα σταθώ σε αυτό που μας είχατε πει, κύριε Πρόεδρε, για το θέμα της μοναδικότητας της σήμανσης, γιατί πράγματι είχατε κάνει μια αναφορά ότι σε όλες τις χώρες του κόσμου ισχύει η μοναδικότητα της σήμανσης. Έκανα μια μικρή έρευνα, προσωπικά και είδα ότι είναι έτσι όπως το λέτε, πράγματι. Διότι, δεν μπορεί να υπάρχει σήμανση άλλου λογισμικού, δηλαδή δεν μπορεί να αλλάξει το λογισμικό από σήμανση σε σήμανση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίον αποδεχθήκαμε είδη και την συμφωνία με την SIEMENSγια την σήμανση των σταθμών, οι οποίοι είναι ήδη έτοιμοι να λειτουργήσουν.
Εγώ, χαιρετίζω το έργο. Θα δώσει μια ανάσα στην περιοχή, βέβαια, δεν σας κρύβω ότι είναι η τέταρτη φορά που το χαιρετίζω, εύχομαι να είναι η τελική και η οριστική φορά. Είναι να το χαιρετίσουμε και να ευχηθούμε τα πεντέμισι χρόνια, τα οποία και εγώ βλέπω λίγο δύσκολα, διότι θα βρείτε πραγματικά συνθήκες αξεπέραστες μέχρι και υπόγεια ύδατα θα βρείτε εκεί, διότι αναβλύζουν σε ορισμένες περιοχές, ειδικά κοντά στον σταθμό θα είναι τραγική, θα είναι πολύ δύσκολη κατάσταση. Εύχομαι να ολοκληρωθεί μέσα στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα και να είναι μέσα στο προβλεπόμενο κόστος. Αυτό το βλέπω λίγο δύσκολο. Ευχαριστώ πολύ.
Print
1784 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςPrivacy StatementCopyright 2025 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω