Search
× Search
Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Παρέμβαση του κ. Ιωάννη Τραγάκη στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης

Παρέμβαση του κ. Ιωάννη Τραγάκη στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα ημερήσιας διάταξης την ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής, κατά το άρθρο 49 Α του Κανονισμού της Βουλής, του προτεινόμενου, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, για διορισμό στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΓΑ Ο.Σ.Ε. Α.Ε., κ. Χρήστου Διονέλη και διατύπωση γνώμης της Επιτροπής.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ (Πρόεδρος της Βουλής – Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Τραγάκης.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Μετά από πολύ καιρό ο κ. Υπουργός έχει φέρει μια πολύ καλή υποψηφιότητα.

Ο προτεινόμενος είναι ένας άνθρωπος του σιδηροδρόμου, που γνωρίζει καλά τον σιδηρόδρομο, έχει διατελέσει και στις Βρυξέλλες και του εύχομαι καλή επιτυχία.

Εμείς για λόγους αρχής ψηφίζουμε παρών, αλλά έχουμε εμπιστοσύνη στο πρόσωπό σας και πιστεύουμε, ότι θα μας δοθεί η ευκαιρία όλα αυτά τα οποία και ο κ. Υπουργός είπε, αλλά και γενικά υπάρχουν στο πρόγραμμα, να υλοποιηθούν.

Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι το οποίο είναι επίκαιρο και γι' αυτό ασχολούμαι με αυτό.

Αναφέρομαι στο δυστύχημα της αμαξοστοιχίας 58 στο Άδενδρο, ένα θέμα το οποίο μας έχει προβληματίσει όλους και μάλιστα ένας από τους τρεις νεκρούς ήταν και συμπολίτης μου. Πρέπει, λοιπόν, να εξετάσουμε ορισμένα πράγματα, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ήθελα να προσκαλέσω, να παρακαλέσω, αλλά και να προκαλέσω να τα υλοποιήσουμε.

Όπως γνωρίζετε, υπήρξε μια γνωμάτευση των εμπειρογνωμόνων για το ατύχημα και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ ο κ. Πετράκης είπε μερικά πράγματα ήξεις αφίξεις, όπου ενώ το πόρισμα ήταν καταπέλτης είπε, ότι οπωσδήποτε οφειλόταν σε παραβίαση του ορίου ταχύτητας σε υπερβάλλοντα βαθμό.

Θα ήθελα να αναφερθώ στο προσωπικό του Ο.Σ.Ε., το οποίο περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη, διότι αποχώρησαν περίπου 150 μηχανοδηγοί και πάνω από 250 προϊστάμενοι αμαξοστοιχιών κάτι που αποτελεί μεγάλο πρόβλημα και πρέπει να αναπληρωθεί το κενό, διότι δεν βρίσκονται εύκολα μηχανοδηγοί. Μάλιστα, όπως αναφέρουν ορισμένοι από αυτούς, τα τρένα κυκλοφορούν στα τυφλά καθώς δεν υπάρχει σηματοδότηση και αν μέχρι σήμερα δεν είχαμε ανάλογα πολύνεκρα ατυχήματα, αυτό οφείλεται στην εμπειρία των μηχανοδηγών του σιδηροδρόμου.

Αυτό το ασπαζόμαστε και θα σας θυμίσω, ότι το χειμώνα είχαμε τις 52 ώρες που ήταν ακινητοποιημένα τα τρένα λόγω της κακοκαιρίας κάτι που δεν συμβαίνει πουθενά αλλού σε όλο τον κόσμο.

Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι αυτό είναι ένα πρόβλημα που θα πρέπει να το αντιμετωπίσετε.

Εκείνο που θα ήθελα να επισπεύσετε πάση θυσία και επιμένω σε αυτό, είναι κάτι που ανέφερε και ο Υπουργός και έχει δίκιο και είναι, ότι την ηλεκτροκίνηση μέχρι το Λιανοκλάδι την ακούμε πολύ καιρό, αλλά θέλουμε να την δούμε κιόλας να ολοκληρώνεται. Πιστεύω, ότι θα ολοκληρωθεί σύντομα, γιατί πολλοί από εμάς δεν γνωρίζαμε, διότι δεν κάναμε χρήση του τραίνου, ότι η αμαξοστοιχία 58 ήταν με καύσιμα, δεν είχε ηλεκτροκίνηση.

Εάν παρακολουθήσατε τα ξένα πρακτορεία ειδήσεων θα είδατε, ότι ένα μεγάλο ερωτηματικό ήταν το πως εμείς ακόμα έχουμε τραίνα με καύσιμο και δεν έχουμε ηλεκτροκίνηση και μάλιστα η ταχεία αμαξοστοιχία μέχρι τη Θεσσαλονίκη, το λεγόμενο Intercity.

Εκείνο που επικροτούμε οπωσδήποτε, γιατί όπως θυμάστε, κύριε Υπουργέ, το είχαμε πει και την προηγούμενη φορά και ήταν στην έκθεση Κουμουτσάκου, όταν ο Κουμουτσάκος έκανε τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά διαδίκτυα, που πραγματικά είχε επικεντρώσει όλο το ενδιαφέρον στη χώρα μας και στην Αθήνα, αλλά, κυρίως, στη Βόρεια Ελλάδα.

Εγώ πιστεύω, ότι η Σιδηροδρομική Γραμμή Αλεξανδρούπολης με τις παρευξείνιες περιοχές θα βοηθήσει διπλά.

Πρώτον, θα δώσει έργο σε μας, στους σιδηροδρόμους μας. Δεν είναι μεγάλη η απόσταση, είναι 420 χιλιόμετρα, δηλαδή, είναι Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Δεύτερον, θα αποσυμφόρηση τον Βόσπορο, γιατί είναι ένας πολύ στρατηγικός κόμβος. Αντιλαμβάνεστε ότι με αυτό τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα της παράκαμψης του Βοσπόρου. Ο Βόσπορος είναι και ακριβός κόμβος, όπως ξέρετε.

Άρα, αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ και στα ευρωπαϊκά διαδίκτυα.

Ο κ. Κουμουτσάκος είχε επιμείνει σε αυτή τη σύνδεση.

Επίσης, θα ήθελα να αναφερθώ στη φωτοσήμανση. Όπως γνωρίζετε, υπάρχει το διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS για την ασφάλεια της κυκλοφορίας των συρμών και την απαιτούμενη διαλειτουργικότητα μεταξύ σιδηροδρομικών δικτύων.

Το έργο έχει κόστος 143 εκατομμύρια 900 χιλιάδες ευρώ και παραμένει ανενεργό και έτσι δεν λειτουργεί ούτε η αυτόματη προστασία, ούτε η σηματοδότηση, ούτε η αυτόματη πέδωση. Δηλαδή, θα μπορούσε π.χ. από αυτό το κεντρικό σύστημα βλέποντας με την ταχύτητα, την οποία πήγαινε η αμαξοστοιχία 58, θα μπορούσανε να τη σταματήσουν από το κέντρο ελέγχου με αυτό το σύστημα.

Θα έλεγα, λοιπόν, ότι είναι πρώτης προτεραιότητας αυτό το σύστημα να μπορέσουμε να το βάλουμε στην ελληνική πραγματικότητα και μάλιστα το προσωπικό έλεγξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο κ. Γεννηδουνιάς και κ. Τουρλής, είχαν εντοπίσει αυτό το θέμα και το είχαν εντοπίσει έγκυρα. Είχανε γράψει κάποτε, ότι «για να μη θρηνήσουμε θύματα», που τελικά θρηνήσαμε, «είναι απαραίτητη αυτή η διαλειτουργικότητα μεταξύ σιδηροδρομικών δικτύων, να γίνει αυτό το σύστημα».

Άρα, η πρότασή μου είναι: Πρώτον, να γίνει οπωσδήποτε το Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς ή στα Βαλκάνια στις παρευξείνιες περιοχές και δεύτερον, αυτό το σύστημα το ERTMS να λειτουργήσει οπωσδήποτε.

Επίσης, σας περιβάλλουμε με εμπιστοσύνη και θα μας δοθεί η ευκαιρία να ξανά μιλήσουμε. Εσείς, βέβαια, τα ξέρετε τόσο καλύτερα.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής – Πρόεδρος της Βουλής): Σας ευχαριστούμε, κ.  Τραγάκη.

 

Print
1575 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω