Search
× Search
Τρίτη, 6 Μαΐου 2025

Συνεντεύξεις

Σημεία συνέντευξης του Α' Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Γιάννη Τραγάκη στο Ρ/Σ "ΑΘΗΝΑ 9.84"

Σημεία της συνέντευξης του
Α’ Αντιπροέδρου της Βουλής
κ. Γιάννη Τραγάκη
στο Ρ/Σ ΑΘΗΝΑ 9,84
 
 
 
Δημοσιογράφος:  Ν. Καραγιάννη
 
 
Για την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα:
 
Ήταν ένα πολύ πετυχημένο ταξίδι, από το οποίο αποκομίσαμε μόνο κέρδη. Και για να καταλάβετε τη σημασία του ταξιδιού θα σας πω το εξής. Την περασμένη Πέμπτη επισκέφθηκε τη Βουλή η Πανκινεζική Ομοσπονδία και Ένωση δημοσιογράφων, η οποία έχει πάνω από ένα εκατομμύριο μέλη. Μας τόνισαν πόσο πολύ μεγάλη σημασία έδωσαν τα κινεζικά μέσα στην επίσκεψη του Πρωθυπουργού.
 
Θέλω να επισημάνω το εξής. Δεν παίρνουμε μόνο εμείς από τους κινέζους, παίρνουν και εκείνοι από εμάς, αρκετά χρόνια τώρα. Σκεφθείτε ότι στα ναυπηγεία του Χαν Σοόυ στην Κίνα, αυτή τη στιγμή, χτίζονται 130 καράβια ελληνικής πλοιοκτησίας. Και δεν μιλάμε για καράβια μικρού εκτοπίσματος, αλλά για πάνω από 100.000 τόνους καράβια. Αυτό το αναγνωρίζουν οι κινέζοι, αναγνωρίζουν τη συμμετοχή της ελληνικής πλοιοκτησίας στην αναβάθμιση των κινεζικών ναυπηγείων. Όλα αυτά είναι αμοιβαία.
 
Εγώ μάλιστα, έκανα μια δήλωση στην αντιπροσωπεία των κινέζων δημοσιογράφων που ήρθαν στη Βουλή. Τους τόνισα με έμφαση ότι η ελληνική νομοθεσία έχει καταφέρει ότι όποιος αγοράσει ακίνητο στην Ελλάδα, αυτός και η οικογένεια του για πέντε χρόνια θα έχουν ελεύθερη διακίνηση στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
Με αυτό τον τρόπο ξεπερνιούνται πολλά γραφειοκρατικά εμπόδια, διότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον ερχομό κινέζων τουριστών στη χώρα μας είναι η βίζα. Θα πρέπει, λοιπόν, να διευκολύνουμε τη διαδικασία της τουριστικής βίζας και όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν όλες τις χώρες της Ευρώπης με αφετηρία την Ελλάδα, να αγοράσουν ένα ακίνητο και για πέντε χρόνια θα έχουν αυτό το δικαίωμα.
 
 
 
 
 
 
Για την αποκρατικοποίηση της Cosco:
 
Θεωρώ ότι η αποκρατικοποίηση της Cosco είναι η μεγαλύτερη και πιο πετυχημένη αποκρατικοποίηση που έγινε στη χώρα μας. Η οποία Cosco όχι μόνο τριπλασίασε τον αριθμό εμπορευματοκιβωτίων που έμπαιναν στην δική της προβλήτα, αλλά αυτομάτως και ο ΟΛΠ ανέβηκε κατά 50%, δηλαδή από 600.000 κοντέινερ που έφερνε τον χρόνο στην προβλήτα 1 τώρα φέρνει 900.000. Εγώ θα έλεγα ότι είναι ευχής έργον να παραχωρηθεί και η προβλήτα 1 στην Cosco.
 
Να θυμίσω, όμως, ότι ήταν μια αποκρατικοποίηση που εβλήθη πολιτικά από όλους. Ακόμα και τώρα, υπάρχει κόμμα που υποστηρίζει ότι θα ακυρώσει οτιδήποτε γίνει σε αποκρατικοποίηση.
 
Για το εάν αληθεύει ότι η Cosco ενδιαφέρεται να αναλάβει την αναζωογόνηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης:
 
Ασφαλώς και αληθεύει, διότι το ένα είναι συνδεδεμένο με το άλλο. Οπωσδήποτε θα αναζωογονηθεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και όχι μόνο. Η Cosco προσέλαβε 850 ανθρώπους, τους περισσότερους από την περιφέρεια μας, οι οποίοι εργάζονται στην προβλήτα 2. Εάν πάρει την προβλήτα 1 και 3, που φαίνεται ότι θα συμβεί, αντιλαμβάνεστε ότι θα αναζωογονηθεί η περιοχή από κάθε άποψη.
Μην ξεχνάτε ,ότι μέχρι τώρα η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων γίνονταν μόνο με κοντέινερ, με φορτηγά δηλαδή. Τώρα, όμως, που η γραμμή του τρένου έφτασε επιτέλους στο λιμάνι, καταλαβαίνεται ότι το λιμάνι του Πειραιά θα γίνει μια πύλη εισόδου των κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
 
Για το εάν υπάρχει χειρότερο εργασιακό καθεστώς στην Cosco:
 
Το αντίθετο θα έλεγα. Οι αμοιβές που παίρνουν στην Cosco είναι μεγαλύτερες από αυτές που παίρνουν στο λιμάνι και αυτός είναι ο λόγος που έχουμε πάρα πολλά αιτήματα εργαζομένων που θέλουν να φύγουν από τον ΟΛΠ και να πάνε στην Cosco. Είναι ένα δείγμα αυτό.
 
Για το επεισόδιο στην Βουλή:
 
Γνωρίζετε ότι θητεύω στο Κοινοβούλιο από το 1974. Νομίζω ότι η σημερινή σύνθεση του Κοινοβουλίου είναι η δυσκολότερη που έχω συναντήσει. Ο Πρόεδρος της Βουλής, ο κ. Μεϊμαράκης, το έχει αντιληφθεί και έχουμε κάνει επανειλημμένως συσκέψεις για το θέμα της τήρησης του Κανονισμού όσον αφορά στα πειθαρχικά μέτρα. Είναι εντολή του Προέδρου να μην παραβιάζεται ο Κανονισμός σε ότι αφορά την πειθαρχία και αυτό αφορά όλες τις πτέρυγες.
 
Δεν πρέπει να αφήσουμε το Κοινοβούλιο, παρά την ιδιομορφία της σύνθεσης της, να εκτραχυνθεί σε καταστάσεις που μπορεί να προβούν ανεξέλεγκτες. Πρέπει, πάση θυσία, να διαφυλάξουμε τη δημοκρατία.
 
 
 
Για τον Κανονισμό της Βουλής:
 
Ο Κανονισμός είναι σοφός, προβλέπει τα πάντα και ότι απαιτείται να γίνει από εδώ και πέρα. Εάν υπάρξει μομφή για αντικοινοβουλευτική συμπεριφορά βουλευτή, εκτός των άλλων ποινών έχει και την ποινή της αφαίρεσης του ¼ της βουλευτικής αποζημίωσης.
 
Και βέβαια υπάρχει το μέτρο του προσωρινού αποκλεισμού από τις συνεδριάσεις, το οποίο δεν έχει γίνει ποτέ. Αποκλεισμός δεκαπέντε ημερών και αφαίρεση της βουλευτικής αποζημίωσης κατά το ήμισυ. Δεν έχει γίνει ποτέ. Ακόμα και το 1963, που ήταν μια πολύ οξυμένη κοινοβουλευτική περίοδος, στην οποία είχαν εκσφενδονισθεί ακόμα και ποτήρια προς βουλευτές, δεν είχαμε φτάσει σε αποκλεισμό βουλευτή από τις συνεδριάσεις.
 
Και κάτι ακόμα. Προσωπικά, είμαι αποφασισμένος να μην επιτρέπω απρεπή ενδυμασία βουλευτών στο Κοινοβούλιο. Είναι προειδοποίηση αυτό. Βουλευτές με εφαρμοστά μπλουζάκια και τα λοιπά δεν θα μπορούν να εισέλθουν στην αίθουσα του Κοινοβουλίου. Το προβλέπει ο Κανονισμός.
 
 
Για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο:
 
Αύριο εισέρχεται στην ΚΕΝΕ, την Κεντρική Νομοπαρασκευαστική πολιτική, υπό τον κ. Καυμενάκη, τον επί τιμή Αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου, θα υπάρξει και η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου και θα πάρει το δρόμο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
 
Θέλω να τονίσω ότι οι Έλληνες δεν είμαστε ρατσιστές, ούτε έχουμε ξενοφοβία. Ορισμένα φαινόμενα ρατσισμού είναι απαράδεκτα, είναι καταδικαστέα και ο αντιρατσιστικός νόμος τα αντιμετωπίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
 
Ο αντιρατσιστικός νόμος δεν αφορά ένα κόμμα, όπως νομίζουν και το συνδέουν πολλοί. Ο αντιρατσιστικός νόμος αφορά τη συμπεριφορά όλων μας και για αυτή τη συμπεριφορά θα κριθούμε όλοι. 
Print
1537 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςPrivacy StatementCopyright 2025 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω