Search
× Search
Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Συνεντεύξεις

/ Κατηγορίες: Συνεντεύξεις

Σημεία της συνέντευξης του Βουλευτή Β’ Πειραιά κ. Γιάννη Τραγάκη στο Ρ/Σ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Για τις προθέσεις Τσίπρα σε σχετικά με την Αναθεώρηση του Συντάγματος:

 

Κοιτάξτε, έχω κάνει δύο φορές Πρόεδρος της Επιτροπής Συνταγματικής Αναθεώρησης, το 2005 και το 2014. Δυστυχώς, για ακόμα μία φορά η κυβέρνηση, και ο κ. Τσίπρας προσωπικά, παίζει επικοινωνιακό παιχνίδι, έβαλε την κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία της αναθεώρησης του Συντάγματος σε επικοινωνιακά τεχνάσματα.

 

Ξεκίνησε το 2016 λέγοντας ότι θα προχωρήσει την αναθεώρηση, ότι θα κάνει κοινωνικό διάλογο – τον οποίο έκανε μεταξύ ημετέρων – και στο τέλος, λίγο πριν τις εκλογές, μας έφερε τη συνταγματική αναθεώρηση.

 

Ο κ. Κατρούγκαλος, που είναι ο εισηγητής της πλειοψηφίας, πρό ολίγων μηνών σε μια συζήτηση που συμμετείχε είχε πει «εμείς επιδιώκουμε να τορπιλίσουμε την αναθεωρητική διαδικασία».  Μην ξεχνάτε, ότι εάν τορπιλισθεί τώρα αυτή η αναθεωρητική διαδικασία θα πρέπει περάσουν άλλα δέκα χρόνια για να πάμε σε συνταγματικλη αναθεώρηση.

 

Για την θέση της Ν.Δ. για τη συνταγματική αναθεώρηση:

 

Εμείς ήμαστε ξεκάθαροι και προτείνουμε τη αναθεώρηση 57 άρθρων του Συντάγματος, ο ΣΥΡΙΖΑ 27, συμπίπτουμε σε 13 άρθρα. Προτείνουμε να ψηφισθούν ότι θα αναθεωρηθούν όλα τα άρθρα, διότι εμείς ήμαστε η προτείνουσα βουλή, όχι η αναθεωρητική που θα προκύψει μετά τις εκλογές.

 

Η προτείνουσα βουλή να προτείνει όλα τα άρθρα ανεξάρτητα από τι αριθμό ψήφων θα πάρουν, διότι μην ξεχνάτε ότι τα άρθρα που θα ψηφισθούν με πάνω από 180 βουλευτές τώρα, στην επόμενη βουλή θα χρειάζονται 150 ψήφους και τα άρθρα που θα ψηφισθούν από 151 βουλευτές θα χρειαστούν 180 ψήφους στην επόμενη βουλή. Άρα, να έρθει η επόμενη, αναθεωρητική βουλή, με τις πλειοψηφίες που θα έχουν προκύψει από τις εκλογές, να αναθεωρήσει τα άρθρα που πρέπει να αναθεωρηθούν.

 

 

 

 

 

Για τη θέση της Ν.Δ. ως προς την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας:

 

Εμείς επιθυμούμε να μην πληρώσουμε αυτό που έχουμε πληρώσει ήδη δύο φορές στο παρελθόν, το 1989 και πρόσφατα το 2015. Δηλαδή, με την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας να συρθούμε σε εκλογές.

 

Εκεί που ο κ. Τσίπρα έκανε χρήση αυτής της διάταξης το 2015, τώρα θέλει να την καταργήσει. Πώς; Η πρόταση του είναι να πάμε σε μια εξάμηνη διαδικασία αλεπάλληλων ψηφοφοριών στη βουλή και αν αποβούν άκαρπες αυτές οι ψηφοφορίες να πάμε σε εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας απευθείας από τον λαό. Δηλαδή, να υπάρχει μια αέναη διαδικασία μέσα στο κοινοβούλιο έξι μηνών και άλλους δύο μήνες που θα έχουμε προεκλογική περίοδο, δηλαδή έναν χρόνο η χώρα δεν θα υπάρχει, ούτε οικονομικά, ούτε νομοθετικά.

 

Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να αποσυνδεθεί τελείως η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από τις εκλογές, να μην διαλύεται η βουλή από τη μη εκλογή του. Προτείνουμε, αφού προηγηθούν αλεπάλληλες ψηφοφορίες, από δύο έως τρείς μήνες, για να συγκεντρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός των 180 ψήφων, τότε η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας να γίνεται είτε από 151 βουλευτές, δηλάδή από απλή πλειοψηφία, είτε από ένα διευρυμένο εκλεκτορικό σώμα που θα περιλαμβάνει βουλευτές, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, εκπροσώπους κοινωνικών ομάδων κ.λπ.

 

Υπογραμμίζω ότι στην Ελλάδα έχουμε Προεδρευομένη δημοκρατία και όχι Προεδρική. Ο Πρόεδρος, δηλαδή, δεν έχει αρμοδιότητες πέραν απο αυτές που προβλέπει το Σύνταγμα. Αν, λοιπόν, αποκτήσει λαϊκή νομιμοποίηση, μέσω της απευθείας εκλογής του από τον λαό, αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε δυαρχία. Θα υπάρχει και ένας Πρωθυπουργός εκλεγμένος απο τον λαό και ένας Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Αυτό θα είναι προβληματικό. 

 

Για την πρόταση της Ν.Δ. ως προς τις νέες αρμοδιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης:

 

Οι νέες αρμοδιότητες που ζητάμε να αναλάβει η τοπική αυτοδιοίκηση είναι να εισπράτει όλα τα ανταποδοτικά έσοδα, ώστε να είναι αυτάρκης.

 

Για το Σύνταγμα του 1975:

 

Το σύνταγμα του 1975 ήταν το πληρέστερο και δημοκρατικότερο σύνταγμα και αυτό φαίνεται τόσο απο τη διάρκεια της ζωής του, όσο και από το γεγονός ότι ο πολιτικός μας βίος λειτούργησε ομαλά επί τόσα πολλά χρόνια.

 

Για το Σύνταγμα του 2001:

 

΄Ηταν ένα λεπτομερειακό σύνταγμα και ήταν το μόνο συναινετικό από τη μεταπολίτευση και μετά.

 

 

Για τη θέση της Ν.Δ. η επιλογή των ανωτάτων δικαστικών να γίνεται από την Βουλή:

 

Επειδή συμμετέχω στη Διάσκεψη των Προέδρων, όπου ακροάμαστε και ψηφίζουμε για την επιλογή ανωτάτων δικαστικών, θα σας πω ευθέως ότι οι «βουτιές» στην επετηρίδα που γίνονται τώρα δεν υπήρξαν ποτέ στο παρελθόν.

 

Η Διάσκεψη των Προέδρων αποφασίζει και ψηφίζει για το ποιοί θα επιλεγούν από έναν κατάλογο δικαστικών που μας φέρνει το υπουργείο Δικαιοσύνης. Μετά από αυτό, ο Υπουργός Δικαιοσύνης εισηγείται στην κυβέρνση και η κυβέρνηση αποφασίζει. Εμείς προτείνουμε, η γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων, με τα 4/5 της, δηλαδή με αυξημένη πλειοψηφία, να γίνεται αποδεκτή. Και προτείνουμε, επίσης, να τίθενται σε διαδικασία επιλογής οι πέντε αρχαιότεροι δικαστικοί.

 

Το ίδιο ζητάμε για τις ανεξάρτητες αρχές, οι επιλογές να γίνονται αποκλειστικά από την βουλή, με αυξημένη πλειοψηφία 4/5. Σας θυμίζω, ότι το ΕΣΡ έγινε επειδή η Ν.Δ. συναίνεσε στη σύνθεση του.

 

Για το άρθρο 3 του Συντάγματος, περί θρησκευτική ουδετερότητας:

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητάει την αλλαγή του άρθρου 3, περί θρησκευτικής ουδετερότητας. Δηλαδή, ζητάνε θρησκευτική ουδετερότητα όταν το 96% των Ελλήνων είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και αναγνωρίζουμε τα ίδια δικαιώματα των ορθόδοξων του 96% με τους δωδεκαθειστές, για παράδειγμα, που είναι μερικές δεκάδες; Είναι δυνατόν; Εμείς θέλουμε το άρθρο 3 να παραμείνει ως έχει.

 

Για το άρθρο 16 περί ιδιωτικών πανεπιστημίων:

 

Είναι δυνατόν να είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο, που δεν έχει ιδιωτικά πανεπιστήμια; Ακόμα και η Βόρεια Κορέα έχει. Η Κύπρος ανέβασε κατά 10% το ΑΕΠ της από τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Αυτή τη στιγμή, 60.000 έλληνες φοιτούν στο εξωτερικό και εμείς συζητάμε ακόμα αυτό το ζήτημα;

Print
1448 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω