Search
× Search
Παρασκευή, 26 Απριλίου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Παρέμβαση Ι. Τραγάκη στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής - Ακρόαση Προέδρου και Αντιπροέδρου, αντιστοίχως, της Ρυθμιστική Αρχής Σιδηροδρόμων

Παρέμβαση Ι. Τραγάκη στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλή, με θέματα ημερήσιας διάταξης: Ακρόαση από τα μέλη της Επιτροπής, κατά τα άρθρα 43Α του Κανονισμού της Βουλής και τον ν. 3891/2010, των προτεινομένων, κυρίας Ιωάννας Τσιαπαρίκου και κ. Κωνσταντίνου Γεωργόπουλου, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, για διορισμό στις θέσεις Προέδρου και Αντιπροέδρου, αντιστοίχως, της Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής με την επωνυμία «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων» και διατύπωση γνώμης της Επιτροπής.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ο κ. Τραγάκης, έχει το λόγο.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, μπορούν να ρωτήσω κάτι;

Σήμερα, σας ρώτησα γιατί κάνουμε τη συνεδρίαση στις 3 και μου απαντήσατε ότι το κάνουμε για να είναι ο Υπουργός, κ. Σπίρτζης, εδώ.

Ο κ. Σπίρτζης, δεν είναι εδώ. Έχω την αίσθηση, όμως, ότι καλό θα ήταν να είναι ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας εδώ.

( Απευθυνόμενος τους προτεινόμενους για διορισμό)

Δεν έχουν καμία σχέση με εσάς αυτά, είστε ιδιαίτερα συμπαθείς. Το λέω εξαρχής, ότι δεν έχουν καμία σχέση με εσάς αυτά θα πω, έχουν σχέση με τις επιλογές του Υπουργού, διότι αν είχατε έρθει για έναν οργανισμό του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, απ' ό,τι είδα μελετώντας πολύ σοβαρά τα βιογραφικά σας και οι δύο έχετε ασχοληθεί με τη ναυτιλία.

Άρα, δεν έχω καταλάβει πως ο κ. Σπίρτζης σας επέλεξε για να πάτε στην Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και έχετε ένα πολύ δύσκολο έργο. Αυτή είναι η πρώτη μου παρατήρηση.

Δεύτερον, έχει λήξει η θητεία της προηγούμενης διοίκησης, ήταν υποχρεωτική πενταετία, από την 1η Μαρτίου 2016.

 Ήταν τώρα λόγος, αφού έχουμε καθυστερήσει ήδη εννιά ολόκληρους μήνες να συνέλθουμε σήμερα και μάλιστα κατά παράκληση του Υπουργού, στις 3 και όχι νωρίτερα, για να κάνουμε αυτή την επιλογή;

Θα  ήθελα, λοιπόν, να σας θέσω μερικά ερωτήματα. Το ένα θα προκύπτει από το βιογραφικό σας.

 Έχετε γράψει κύριε Γεωργόπουλε ότι έχετε πολιτική και κοινωνική δράση.

Μπορείτε να μας το αναλύσετε, δηλαδή πώς έχετε ασχοληθεί με την πολιτική και πώς με την κοινωνία;

 


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ (Προτεινόμενος για διορισμό στη θέση του Αντιπροέδρου της Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής με την Επωνυμία «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων»): Συμμετείχα από το 2012 στις βουλευτικές εκλογές με τους Ανεξάρτητούς Έλληνες.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Γιατί βλέπω στο βιογραφικό σας ότι μέχρι σήμερα είστε άμισθος ειδικός σύμβουλος του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ (Προτεινόμενος για διορισμό στη θέση του Αντιπροέδρου της Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής με την Επωνυμία «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων»): Ναι είμαι ειδικός σύμβουλος για θέματα τεχνολογίας. Είναι, βέβαια, άτυπη θέση και δεν αμείβομαι.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Αυτά που σας ρωτώ δεν έχουν σχέση με εσάς. Είναι επιλογές.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΣ (Προτεινόμενος για διορισμό στη θέση του Αντιπροέδρου της Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής με την Επωνυμία «Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων»): Επίσης, δεν αμείβομαι για τη θέση που κατέχω στο Δ.Σ. του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ). Έχω παραχωρήσει όσα δικαιώματα έχω για το αποθεματικό.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Εσάς κυρία Ιωάννα Τσιαπαρίκου δεν σας ρωτάω διότι έχουμε συνεργαστεί στον Πειραιά και γνωρίζω πόσο έχετε ασχοληθεί με την πολιτική.

Θα ήθελα να θέσω μερικά ερωτήματα τα οποία είναι σημαντικά. Να διευκρινίσω ότι η ΝΔ είχε εισηγηθεί με τον κ. Χατζηδάκη και είχε έτοιμο νομοσχέδιο για τη δημιουργία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Είμαστε η τελευταία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία ίδρυσε αυτή την Ανεξάρτητη Αρχή. Το νόμο που είχε φέρει το ΠΑΣΟΚ τότε είχαμε υπερψηφίσει.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΑΝΟΣ) ΣΚΟΥΡΟΛΙΑΚΟΣ: Αργήσατε να την κάνετε. 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Ασφαλώς. Όλοι αργήσαμε. Η Επιτροπή όμως έγινε το 2011. Επιπρόσθετα, έκανα μια έρευνα πόσους έχουμε διορίσει στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και σας πληροφορώ ότι τα αποτελέσματα της έρευνας είναι τέλειως αποθαρρυντικά για τα πολιτικά μας δεδομένα. Η εμπειρία μου, μου δείχνει ότι αυτό γίνεται ίσως και για πρώτη φορά σε τόσο μεγάλο βαθμό - ποσοστό. Δηλαδή, το 87% των προτεινομένων έχουν σχέση με το Κυβερνών κόμμα. Αντίθετα για να δείτε τη διαφορά, μπορώ να σας φέρω τα στατιστικά των προηγούμενων κυβερνήσεων από την αρχή δημιουργίας των πρώτων Ανεξάρτητων Αρχών. Θα δείτε ότι ήταν τελείως διαφορετικά τα πράγματα.

Επομένως, εμείς με τη ΡΑΣ είχαμε συμφωνήσει. Η ΡΑΣ έχει ένα ευρύ και μεγάλο αντικείμενο, όπου πηγάζει από την ευρωπαϊκή νομοθεσία. ¨Όμως περιορίζεται κατά κάποιο τρόπο από την ένδειξη προσωπικού διότι με 14 μόνο υπάρχοντες υπαλλήλους η ΡΑΣ δεν μπορεί να λειτουργήσει για το σοβαρό του έργο όπως είναι η απελευθέρωση της σιδηροδρομικής αγοράς, την αύξηση της μεταφοράς εμπορευμάτων κ.ο.κ.. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι θα πρέπει να κάνετε μερικές προσπάθειες για να στελεχώσετε όσο μπορείτε με περισσότερο και εξειδικευμένο προσωπικό. Σ’ αυτή την πρωτοβουλία μπορείτε να κάνετε χρήση του νόμου της κινητικότητας και να μεταφέρετε αρκετά άξιους υπαλλήλους.

Σε ό,τι αφορά τον κανονισμό 1371, θα ήθελα να ξέρω αν τον γνωρίζετε. Κυρία Πρόεδρε, αναφέρομαι στον κανονισμό γιατί μέσα στην πρόσκληση που μας δώσατε λέει και για τον απολογισμό. Συνεπώς νόμιζα ότι θα ήταν και το προηγούμενο συμβούλιο που απέρχεται.  

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής - Πρόεδρος της Επιτροπής): Αυτό το έστειλε το Υπουργείο. Δεν έστειλα εγώ τέτοια πρόσκληση.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Φαίνεται ότι το Υπουργείο είχε κάποιο σκοπό.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ (Γ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής - Πρόεδρος της Επιτροπής): Σας κάλεσα, εκτάκτως, μόνο για τους διορισμούς.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Τα υπόλοιπα άτομα που θα πλαισιώσουν το ΔΣ πότε θα τα φέρετε; Διότι, σήμερα, φέρατε για διορισμό μόνο Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο. Απ’ ότι γνωρίζουμε έχει πέντε τακτικά μέλη και τρεις αναπληρωματικούς. Το ΠΑΣΟΚ τα είχε φέρει όλα μαζί.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ(Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών): Μόλις τελειώσετε, θα σας απαντήσω.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Να μου πείτε για το 1371 και θα σας πω και μια πρόταση που είχα εγώ. Πιστεύω, ότι έχετε δει την μελέτη Κουμουτσάκου, την οποία είχαμε συζητήσει κάποτε στην Αίθουσα Γερουσίας. Η μελέτη Κουμουτσάκου είχε ανατεθεί στον Ευρωβουλευτή, τότε πρόεδρο της επιτροπής για τις μεταφορές, τον κ. Κουμουτσάκο και ήταν μια μελέτη για τα διαβαλκανικά και διευρωπαϊκά δίκτυα. Η μελέτη αυτή είναι πληρέστατη και δίνει την δυνατότητα στη χώρα μας να γίνει ένα κέντρο εμπορευματικών μεταφορών προς την ανατολική Ευρώπη, αλλά και προς την δυτική Ευρώπη.

Υπήρχε μια πρόταση, που θα ήθελα να θέσω στον Υπουργό, την οποία είχε σαν στόχο ο προηγούμενος πρόεδρος του Δ.Σ. και ήταν πολύ σημαντική. Αφορούσε τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου, που θα ένωνε το Μπουργκάς με την Αλεξανδρούπολη. Αυτή η γραμμή είναι μόνο 450 χλμ., δηλαδή περίπου όσο είναι Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τι θα δημιουργούσε, αυτή η γραμμή; Πρώτον, όπως γνωρίζουμε, από τα στενά του Βοσπόρου περνάνε 1150 πλοία ημερησίως, με τεράστια αναμονή και τεράστιο κόστος. Θα δημιουργούσε, επίσης, ένα στρατηγικό πλεονέκτημα για την χώρα μας, αυτό της απευθείας μεταφορικών εμπορευμάτων, αλλά και πετρελαϊκών προϊόντων από την Αλεξανδρούπολη προς το Μπουργκάς. Θέλω να δω αν είναι στις προτεραιότητες σας και όταν με το καλό, αναλάβουν οι προτεινόμενοι, να μιλήσουν και με την προηγούμενη διοίκηση, γιατί είχε το θέμα αυτό σε εξέλιξη και είχε σκοπό να ασχοληθεί.  

Ένα άλλο θέμα που θα ήθελα να θέσω, είναι κάτι που έχω συζητήσει ξανά με τον Υπουργό και έχει αποδεχτεί την πρότασή μου. Αφορά την ακίνητη ιδιοκτησία των σιδηροδρόμων. Όπως ξέρετε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει οικονομικό πρόβλημα, όπως επίσης και ο ΟΣΕ. Έχουν, όμως πολύ καλά ακίνητα σε κεντρικά σημεία των περισσοτέρων πόλεων της χώρας – ας μην μιλήσουμε για την Πελοπόννησο, που δεν υπάρχει πια η γραμμή – τα οποία είναι μεγάλης αξίας και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και να δώσει έσοδα και στον ΟΣΕ. Είχαμε κάνει, πριν από αρκετά χρόνια, μια αξιολόγηση. Είδαμε, ότι εκτός από τις αρκετές καταπατήσεις, που έχουν γίνει κατά μήκος των γραμμών του ΟΣΕ, αν αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του, μπορεί να εισπράξει περίπου 3,5 δισ.. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα. Ακόμη κι αν υπάρχουν πόλεις που έχουν σταθμό και ο σταθμός χρησιμοποιείται, τώρα με την πρόοδο της τεχνολογίας, ο σταθμός μπορεί να πάει πιο πέρα, να μην είναι στο κέντρο της πόλεως, που είναι ένα ακίνητο που μπορεί να αξιοποιηθεί οικονομικά. Αυτή είναι η πρώτη μου πρόταση.

Η δεύτερη πρόταση αφορά την μεταφορά των εμπορευμάτων. Δυστυχώς, εμείς έχουμε μόνο 2,5% μεταφορά εμπορευμάτων, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 25%, δηλαδή έχουμε το 1/10 εμπορευματικών μεταφορών μέσω των σιδηροδρόμων. Θα ήθελα να σας προσκαλέσω να κάνετε κάτι, για να γίνει πιο ελκυστικό το μεταφορικό έργο των σιδηροδρόμων για τα εμπορευματοκιβώτια. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, κύριε Υπουργέ, τώρα με την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Η Cosco καθυστέρησε επί ένα χρονικό διάστημα να υπογράψει την σύμβαση για την ενεργοποίηση της προβλήτας 3 – όταν ήμασταν εμείς κυβέρνηση – γιατί δεν υπήρχε σιδηροδρομική γραμμή. Τώρα, λοιπόν, που υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή, νομίζω ότι είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να επεκταθεί και προς τα πάνω.

Εύχομαι σε έξι μήνες να σας ξαναδούμε εδώ, να τα πούμε από κοντά και να έχετε ενημερωθεί κιόλας. Ψηφίζουμε παρών. 



Print
2047 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω