Search
× Search
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Παρέμβαση στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής - Ακρόαση του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. (1.2.2016)

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ (Πρόεδρος της Βουλής - Πρόεδρος της Επιτροπής): Εμείς σας ευχαριστούμε, το λόγο έχει ο κ. Τραγάκης.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ : Ο κ. Υπουργός δεν μας εκπλήσσει και σήμερα. Για μια ακόμα φορά μας φέρατε ανθρώπους, με τους οποίους είχατε συνεργαστεί, είναι φίλοι σας, βέβαια αναφέρομαι στον κ. Παπαδόπουλο και όπως είχαμε και στον ΟΣΕ, δεν ξέρω αν αγαπάνε το Μετρό, γιατί το κύριο προσόν του διοικητού- προέδρου στον ΟΣΕ, ήταν ότι αγαπάει τον σιδηρόδρομο.

Ακούσαμε μερικά πράγματα, βέβαια ο κ. Παπαδόπουλος έκανε ακριβώς μια επανάληψη από το σημείωμα, το οποίο μας έχει διανείμει η «Αττικό Μετρό» και επομένως σε όλα όσα είπε, εγώ θα επαναλάβω μερικά από αυτά.

Απλώς θα ήθελα να επισημάνω στους δύο κυρίους, ότι πάνε να αναλάβουν ένα από τα δέκα καλύτερα Μετρό του κόσμου. Γιατί όπως γνωρίζετε ο ταξιδιωτικός οδηγός Frommers, είχε κατατάξει το Μετρό της Αθήνας μέσα στα δέκα καλύτερα Μετρό του κόσμου. Αυτή τη θέση πάτε να καταλάβετε και έχετε και βαρύ έργο, δεν ξέρω αν έχετε μιλήσει με την προηγούμενη διοίκηση, δεν ξέρω αν ο Υπουργός είχε συνεργασία με την προηγούμενη διοίκηση.

Έχω την αίσθηση ότι η συνεργασία του πάντοτε είναι μέσω  γενικών γραμματέων και γραφείου του. Είχε για μια ακόμα φορά, εδώ και ένα χρόνο, απαξιώσει την προηγούμενη διοίκηση, η οποία προηγούμενη διοίκηση, είχε πετύχει αρκετά πράγματα. Τα αναγνώρισε και ο κ. Παπαδόπουλος, στην αποτίμηση του έργου που έκανε, και δεν θα πω για τα συνεχιζόμενα έργα, απλώς θα ήθελα να πω όμως ένα γενικό περίγραμμα, ότι το Μετρό της Αθήνας έχει περίπου 60 χιλιόμετρα μήκος, εξυπηρετεί ημερησίως 880.000 επιβάτες, έχει κόστος 4,6 δισ. € και έχει αποσυμφορήσει περίπου 170.000 οχήματα την ημέρα, δηλαδή ένα τεράστιο έργο και είναι μια τεράστια επιτυχία.

  Όταν ήταν έτοιμη η δημοπράτηση της γραμμής 4 – που ήταν έτοιμη από τον περασμένο Δεκέμβριο – είχε κατατεθεί από τον προηγούμενο Υπουργό, ήταν έτοιμο για δημοπράτηση, είχε εξασφαλίσει όλη την χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και αφήσατε να χαθούν 13 ολόκληροι μήνες, χωρίς να δημοπρατήσετε την γραμμή 4, η οποία θα έδινε μεγάλη αποσυμφόρηση. Είναι η γραμμή από το Γαλάτσι μέχρι το Γουδί – 1,4 δισ. ήταν το πρώτο κομμάτι, 3 δισ. το σύνολο – και ακούστηκαν κάτι περίεργα, άφησε κάτι υπονοούμενα ο κ. Παπαδόπουλος, να το προχωρήσετε με ΣΔΙΤ. Ευελπιστείτε ποτέ, ότι θα υπάρξουν ΣΔΙΤ για αυτό το κομμάτι, όταν γνωρίζετε ότι οι εδαφολογικές συνθήκες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το μετρό της Αθήνας είναι τόσο δύσκολες που δημιουργούν τεράστια προβλήματα και ενώ έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, εσείς καθυστερήσατε να το δημοπρατήσετε; Δεν ξέρω για ποιο λόγο, αλλά ακούγεται όμως ότι υπάρχει μια σκέψη για ΣΔΙΤ.

Αναφέρθηκαν και οι δύο κύριοι στο μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μυλόπουλος μάλιστα συμμετείχε και σε μια σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Βορείου Ελλάδος, ως πρύτανης Πανεπιστημίου. Πήρατε θέση τότε και πήρατε την σωστή θέση για τα αρχαία, την οποία επαναλάβατε και σήμερα. Η θέση αυτή όμως, είναι αντίθετη με τη θέση που ασπάστηκε ο κ. Υπουργός με την απόφαση του ΚΑΣ, διότι το ΚΑΣ πήρε μια απόφαση το καλοκαίρι που έλεγε ότι τα αρχαία πρέπει να παραμείνουν ως έχουν. Εσείς τότε, είχατε πάρει τη σωστή θέση ότι πρέπει να γίνει ο σταθμός Βενιζέλου 100%, διότι για μας τους μη Θεσσαλονικείς ο σταθμός Βενιζέλου, είναι ότι είναι ο σταθμός Συντάγματος για την Θεσσαλονίκη. Όταν, λοιπόν, υπάρχει αυτή η απόφαση του ΚΑΣ, στην οποία εσείς αναφερθήκατε στη σύσκεψη αυτή η οποία έγινε στην περιφέρεια, νομίζω ότι εδώ είσαστε σε μια αναντιστοιχία μεταξύ του προτεινομένου σαν προέδρου και του κ. Υπουργού.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΛΟΠΟΥΛΟΣ(Προτεινόμενος για την θέση του Προέδρου του Δ.Σ. της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.): Το ΚΑΣ, κύριε Τραγάκη, έχει αλλάξει τρεις διαφορετικές αποφάσεις. Σε ποιαν αναφέρεστε;

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Αναφέρομαι στην τελευταία, η οποία είναι τα αρχαία να μείνουν ως έχουν. Σ’ αυτή την απόφαση είχατε πάρει θέση εσείς, κύριε Μυλόπουλε.

Σε εκείνο που έχετε δίκιο, είναι ότι πράγματι το προσωπικό του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, είναι μοναδικό και το εννοώ. Πρέπει να το διαφυλάξετε σαν κόρη οφθαλμού και να μην κάνετε κάποια τερτίπια, τα οποία ακούγονται ότι προτίθεστε να κάνετε. Εκτός του ότι τουλάχιστον οι μισοί έχουν μεταπτυχιακό, εκτός του ότι είναι η μόνη υπηρεσία που έχει στελεχωθεί με αυτούς που χρειάζεται, δηλαδή,  με μηχανικούς, γεωλόγους, οικονομολόγους, δικηγόρους, που στην αρχή δεν είχε, έχουν τέτοια εξειδίκευση, που αρκετοί απ’ αυτούς, περίπου 41, ασχολούνται σε έργα μετρό δίνοντας συμβουλές σε άλλες χώρες. Αυτό δείχνει και την υψηλή ετοιμότητα που βρίσκεται αυτή τη στιγμή το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Θα ήθελα να αναφερθώ λίγο σε ένα θέμα που αγγίζει και εμένα και είναι το θέμα της επέκτασης για το μετρό από το Νέο Φάληρο, δηλαδή, η υπογειοποίηση της γραμμής 1, του ΗΣΑΠ από το τμήμα Νέου Φαλήρου μέχρι τον Πειραιά, που πρόκειται να γίνει και ένας υπόγειος σταθμός στα Καμίνια και είναι ένα έργο προϋπολογισμού 100 εκατ.. Εδώ μπαίνει στη μέση και η γραμμή του τραμ, η οποία πρέπει να γίνει και είναι η επέκταση του τραμ από το ΣΕΦ μέχρι το κέντρο του Πειραιά, που είναι ένα σημαντικό έργο. Έχουμε ζητήσει από την προηγούμενη διοίκηση του ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και το επαναφέρουμε και σε εσάς τώρα, η επέκταση του τραμ να γίνει και προς την περιοχή της Καλλίπολης, διότι είναι μια περιοχή, η οποία έχει και οικονομική δραστηριότητα, αλλά και πολλές άλλες δραστηριότητες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

  Είπατε ότι θα ζητήσετε μία επέκταση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων της χρηματοδότησης δηλαδή το 47% να γίνει 75%. Έχετε έρθει σε καμία επαφή με αυτό το θέμα κ. Υπουργέ με την ΕΤΕ; Είχατε κάνει επαφές, ήταν εις γνώση των διοικήσεων της προηγούμενης διοίκησης του Αττικό Μετρό, γιατί και η προηγούμενη διοίκηση είχε έρθει σε επαφή με την ΕΤΕ για την αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να έχουμε περισσότερα κονδύλια από την ΕΤΕ εκτός από τη χρηματοδότηση που έχουμε από την Ε.Ε.. Αυτό πρέπει να το συνεχίσετε. Νομίζω ότι είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα, δεν ξέρω αν η ΕΤΕ με τις αλλαγές που κάνετε στη διοίκηση θα έχει την ίδια ευαισθησία για την αύξηση των επενδύσεων όπως είχε με την προηγούμενη διοίκηση. Αυτό πρέπει να το εξετάσετε. Σε έξι μήνες θα μας δοθεί η ευκαιρία να τα ξαναπούμε, διότι θα αξιολογήσουμε και το έργο το οποίο θα έχετε πετύχει, διότι επαναλαμβάνω ότι  παραλαμβάνετε ένα από τα δέκα καλύτερα μετρό του κόσμου, όχι της Ευρώπης. Η ψήφος μας κ. Πρόεδρε είναι αρνητική. Δεν δικαιολογώ την αρνητική ψήφο για προσωπικά θέματα, τη δικαιολογώ απλώς ότι δεν νομίζω τα βιογραφικά τους ανταποκρίνονται - καλά βιογραφικά δεν έχω καμία αντίρρηση- αλλά  ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις που έχει η εταιρία Αττικό Μετρό. 

Ευχαριστώ πολύ.

Print
1411 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω