Search
× Search
Σάββατο, 18 Μαΐου 2024

Ομιλίες

/ Κατηγορίες: Ομιλίες

Παρέμβαση στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής - Ακρόαση του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (4.2.2016)

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ (Πρόεδρος της Βουλής και Πρόεδρος της Επιτροπής): Θα παρακαλούσα τους προτεινόμενους και τον κ. Υπουργό αν θέλουν να κρατάνε σημειώσεις για να κάνουμε μια συνολική διαδικασία.

Το λόγο έχει ο κ. Τραγάκης.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς κ. Υπουργέ, δεν ξέρω αν την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την υπογράψατε με πόνο καρδιάς όπως υπογράψατε και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, κατά δήλωσή σας, εύχομαι αυτή η ιδιωτικοποίση να μην πάει με πόνο καρδιάς, αλλά πρώτον, αφού από τον Ιούνιο του 2015 ήταν ακέφαλη η εταιρεία, όπως λέτε, γιατί δεν κάνατε από τότε την αντικατάσταση μέχρι τώρα;

Δεύτερον, με αυτά που είπατε απαξιώσατε την εταιρεία εν μέσω διαγωνισμού.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ(Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Δεν ήταν μέσω διαγωνισμού είχε ακυρωθεί ο διαγωνισμός.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Θέλοντας  να απαξιώσετε την προηγούμενη διοίκηση, απαξιώσατε το πακέτο, το οποίο το ΤΑΥΠΕΔ φέρνει σε προκήρυξη υποβολής προσφορών στις 26 Απριλίου.  Έτσι κατάλαβα εγώ. Αν κατάλαβα λάθος, να με διορθώσετε.

Κατ’ αρχάς αφού ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε φτάσει σε αδιέξοδο, ήταν άγονος διαγωνισμός και είχατε σκοπό να τον προκηρύξετε πάλι και τον προκηρύξατε για τις 26 Απριλίου που θα έχετε τις δεσμευτικές προσφορές, εμένα δεν με πείσατε ότι αφού δεν είχε γίνει η αντικατάσταση από τον Ιούνιο του 2015, όπως είπατε, έρχεστε τώρα ενάμιση μήνα προ του διαγωνισμού……

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ(Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Το 2013.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Το 2013 πήρε ένα χρόνο παράταση μέχρι το 2014 και το 2014 πήρε πάλι ένα χρόνο παράταση μέχρι το 2015.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ(Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):Δεν είχε πάρει.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Αυτό είναι χειρότερο για εσάς, διότι  ήσαστε στο Υπουργείο από τις 21 Ιανουαρίου του 2015. Έχουν περάσει 14 μήνες, γιατί δεν κάνατε την αντικατάσταση τόσο καιρό και περιμένετε να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός, να πάμε σε νέο διαγωνισμό και ενάμιση μήνα προ του νέου διαγωνισμού να αλλάξετε τη διοίκηση.

Εγώ κατ’ αρχάς για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου για τους προτεινόμενους, ενώ ξέρετε ότι σχεδόν παντού δίνουμε αρνητικά και το γεγονός ότι πάντα θέλαμε να είναι ένα μονοπρόσωπο η εταιρεία, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πούμε παρόν και για τους δύο. Θα έχουμε τη δυνατότητα σε 6 μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων τους να τα πούμε πάλι εδώ και να δούμε. Θέλω να ξεκαθαρίσω τη θέση μου για να μη φανεί ότι υπάρχουν αιχμές εναντίον των προτεινομένων.

Άρα, εν μέσω αυτής της διαδικασίας εσείς αλλάζετε τη διοίκηση, διότι η υπάρχουσα διοίκηση όπως λειτουργούσε με ελλιπή σύνθεση είχε προχωρήσει όλες τις διαδικασίες.

Εάν κηρυχθεί πάλι  ο διαγωνισμός άγονος, τι σκέπτεστε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Τι έχετε στο μυαλό σας; Αυτό είναι και ένα ερώτημα που θα αφορούσε τους ενδιαφερόμενους εάν μας είχαν πει ότι είχαν έρθει σε επαφή, είχαν μερικές γνώσεις, αλλά είπαν οι άνθρωποι ότι εμείς δεν ξέρουμε τίποτα περιμένουμε να πάμε για να ενημερωθούμε. Είναι δυνατόν μέσα σε ενάμιση μήνα να έχουμε τις δεσμευτικές προσφορές και θα πρέπει η παρούσα διοίκηση, που πιστεύω με την πλειοψηφία θα βγει σήμερα μέσα σε ενάμιση μήνα να γίνει γνώστης όλων αυτών των θεμάτων, εκκρεμοτήτων που υπάρχουν για να μπορέσει να φέρει σε πέρας αυτή τη διαδικασία;

Αν δεν πουληθεί τι θα γίνει; Τι θα γίνει με το εμπορικό και το επιβατικό κομμάτι; Διότι γνωρίζετε ότι το εμπορικό κομμάτι επιδοτεί το επιβατικό. Άρα αυτή η επιδότηση μήπως μας οδηγήσει στην Κομισιόν, όπως οι Κυπριακές Αερογραμμές και δημιουργηθεί ένα πρόβλημα το οποίο θα οδηγήσει σε αδιέξοδο τη διαδικασία του διαγωνισμού; Το έχετε σκεφτεί αυτό; Διότι αυτό είναι πολύ σημαντικό θέμα. Θα σας πω γιατί είναι σημαντικό θέμα, διότι παίρνοντας τα αποτελέσματα της προηγούμενης διοίκησης στις 20.1.2016 που ήρθαν εδώ στη Βουλή, είδαμε  πως  ότι αφορά τον οικονομικό απολογισμό πήγαινε καλά. Μάλιστα οι διαδικασίες έδειχναν ότι ήταν κερδοφόρος, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι κάποτε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  είχε ένα έλλειμμα 20 εκατομ. ευρώ το μήνα, δηλαδή 240 εκατομ. το χρόνο. Βέβαια το 2010 επιδοτείται με 50 εκατομ. το χρόνο από το ελληνικό δημόσιο και αυτή η επιδότηση έχει φέρει τα 800 εκατομμύρια. Τα 800 εκατομμύρια, όπως ξέρετε η Κομισιόν έχει πει ότι δεν θα τα κατατάξει ως επιδότηση από το κράτος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όταν γίνει η ιδιωτικοποίηση. Και αν δεν γίνει η ιδιωτικοποίηση τι γίνεται; Διότι όπως είδατε ενώ στην αρχή υπήρχε έντονο ενδιαφέρον, όπως από την COSCO που είχε προχωρήσει πάρα πολύ, μετά από όλα αυτά που είδε από την κυβερνητική σας πολιτική, είδατε ότι έκανε πίσω. Έκανε πίσω γιατί υπάρχει το θέμα της  εμπορευματικής τιμολογιακής πολιτικής, την οποία εσείς δεν έχετε ακόμα καθορίσει. Δηλαδή τι θα γίνει; Γνωρίζετε ότι στη Ρουμανία για παράδειγμα υπάρχουν 27 εταιρείες, στην Βουλγαρία 15 εταιρείες και  στην Τσεχία υπάρχουν επίσης 27 εταιρείες, οι οποίες ασχολούνται με το εμπορικό τμήμα. Τι θα εμποδίσει όλους αυτούς να έρθουν  και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Περιμένετε ότι θα έρθει η αμερικανική εταιρεία Watco, η οποία ήρθε και την προηγούμενη φορά, διότι ήρθε μέσω της υποψηφιότητας της Ρουμανικής GFL. Ήρθε η Watco+ αλλά είδε ότι εδώ είναι κάπως αλλιώς τα πράγματα και απογοητεύτηκαν. Πήραν το σχέδιο για τη συντήρηση της γραμμής, είδαν τι συμβαίνει και έρχεται η Aston και μάλιστα από δημοσιεύματα τύπου είναι αυτή η πληροφορία  στη συνάντηση Τσίπρα – Ολαντ, ο Ολάντ έθεσε θέμα για την Αston,  δηλαδή για τη Rosco  να αναλάβει όπως γνωρίζετε. Αν αντιλαμβάνεστε ότι αυτές οι αλλαγές που κάνετε και η πολιτική που ακολουθείτε ενάμιση μήνα πριν την υποβολή των τελικών προσφορών δεν είναι καλό, δεν είναι στη σωστή κατεύθυνση.

Σας έχει ζητηθεί από τις εταιρείες που έλαβαν μέρος  στον προηγούμενο διαγωνισμό και ίσως σας ζητηθεί τώρα και από τις καινούργιες εταιρίες να υπάρχει μια εργασιακή ειρήνη. Για να υπάρξει εργασιακή ειρήνη πρέπει να υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις εδώ και 4 μήνες και είναι συμφωνημένες, τις οποίες δεν υπογράψατε.

 Οι συνδικαλιστές είναι «στα κεραμίδια». Μην γελάτε. Τι σας φαίνεται αστείο από αυτά που είπα;

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ( Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων):Μου φαίνεται αστείο ότι τις συλλογικές συμβάσεις των φορέων τις υπογράφει ο υπουργός. Μου φαίνεται πολύ αστείο.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΡΑΓΑΚΗΣ: Να μη σας φαίνεται αστείο. Και για να μην σας φαίνεται αστείο, καλέστε τους συνδικαλιστές στο γραφείο σας να μιλήσετε για τις συλλογικές συμβάσεις. Έχετε από παντού αντιδράσεις για τις συλλογικές συμβάσεις. Οι συλλογικές συμβάσεις πηγάζουν από το εξής: Ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πάρα πολλά κενά. Έχει ελλείψεις μηχανοδηγών. Πώς θα τις καλύψετε; Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει 675 εργαζόμενους, από τους οποίους είναι 272 μηχανοδηγοί, όταν χρειάζεται 450. Έχει 218 συνοδούς, όταν χρειάζεται 250. Οι άλλες ειδικότητες δεν είναι μεγάλου ενδιαφέροντος. Πώς θα καλύψετε αυτό το θέμα των μηχανοδηγών; Γνωρίζετε ότι οι μηχανοδηγοί πηγαίνουν στην Βουλγαρία και εκτελούν χρέη στην εταιρία; Γιατί τους λέει να έρθουν να δουλέψουν και θα πάρουν και τα παιδιά τους, όποιος θέλει για μηχανοδηγός, να τα εκπαιδεύσουν. Έχουν βάλει τέτοιο κίνητρο οι Βούλγαροι για να πιέσουν Έλληνες μηχανοδηγούς να συμμετάσχουν στις βουλγαρικές εταιρίες που υπάρχουν.

Νομίζω ότι κάνατε λάθος που δεν είχατε αλλάξει την διοίκηση πιο μπροστά, όπως λέτε. Δεν θα αναφερθώ στον κ. Ζηλιασκόπουλο, διότι εσείς γνωρίζετε καλύτερα ίσως από εμένα ότι ο κ. Ζηλιασκόπουλος προτού έρθει και αναλάβει πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήταν 17 χρόνια στους αμερικανικούς σιδηροδρόμους. Είχε μεγάλη εμπειρία και ήξερε το αντικείμενο. Δεν έχω τίποτε με τους δύο κυρίους, μάλιστα, τον έναν τον εκτιμώ και ως φίλο, αλλά θα ήθελα να πω με λίγα λόγια ότι θα ήταν καλό να κοιτάτε τις επιλογές σας να είναι σύμφωνα με το αντικείμενο εκείνων τους οποίους προτείνετε.

Η ψήφος μου είναι παρών.

Print
1431 Rate this article:
No rating
Όροι χρήσηςΠολιτική ΑπορρήτουCopyright 2024 ΙΩΑΝΝΗΣ Π. ΤΡΑΓΑΚΗΣ
Επιστροφή πάνω